Vyhledávání

Kopná 2009 odstartovala s rekordním počtem posádek

Kopná 2009 odstartovala s rekordním počtem posádek

Nejrychleji začal Kresta, za ním se seřadily „dvoutisícovky“

Favorizovaná posádka Roman Kresta, Tomáš Kašpárek na voze Skoda Fabia WRC vstoupila nejlépe do XVII. ročníku IMPROMAT Rallysprintu Kopná, který je třetím dílem
AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally a zároven se započítává od K4 Poháru Ceské republiky v rally. Třiatřicetiletý Kresta byl nejrychlejší na úvodním úseku s názvem Májová v délce 6,80 km.

V úvodní erzetě skončili na dalších místech jezdci na vozech kategorie Super 2000. Druhý skončil polský jezdec Grzegorz Grzyb (Fiat Grande Punto S2000), třetí byl lonský
rallysprintový mistr Josef Peták (Peugeot 207 S2000). Na dalších místech skončili Tarabus, Odložilík, Jelínek, Orsák, Valoušek, Trněný a Petr Brynda. Právě příbramský pilot
byl nejrychlejším jezdcem ve dvoukolkách a uzavírá první desítku. Nejlépe ve třídě A6 začal Lubomír Minařík na voze Skoda Fabia Kit Car.

Do sedmnáctého ročníku IMPROMAT Rallysprintu Kopná odstartoval rekordní počet 129 posádek. Trať letošní Kopné měří celkem 175,84 km, devět rychlostních zkoušek měří
celkem 76,35 kilometrů. V cíli se první posádka na slušovickém náměstí objeví krátce před šestnáctou hodinou.


Neoficiální výsledky po 1. RZ:
1. Kresta, Kašpárek (Skoda Fabia WRC) 3:54,8 min
2. Grzyb, Mazur (PL, Fiat Grande Punto S2000) + 3,3 s
3. Peták, Benešová (Peugeot 207 S2000) + 5,7 s
4. Tarabus, Norek (Fiat Grande Punto S2000) + 5,9 s
5. Odložilík, Odložilík (Peugeot 207 S2000) + 6,2 s
6. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 7,5 s
7. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 8,2 s
8. Valoušek, Hrůza (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 8,3 s
9. Trněný, Pritzl (Skoda Fabia WRC) + 11,0 s
10.Brynda, Palivec (Renault Clio R3) + 12,2 s


Ve Slušovicích 3. července 2009 Roman ORDELT
tiskový mluvčí
IMPROMAT Rallysprint Kopnávíce na www.rallysprintkopna.cz

První posádky se prezentovaly, favorité nechybí

Pořadatelé nejpopulárnějšího rallysprintového podniku v České republice hlásí první prezentované posádky. Itinerář na XVII. ročník IMPROMAT Rallysprint Kopná si vyzvedlo ve čtvrtečním večeru zhruba šedesát soutěžích. Na slušovický rallysprint je přihlášen nebývalý počet 135 posádek ze čtyř států, posádky si rozdělí body do šampionátu AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally 2009 a seriálu K4 Pohár České republiky v rally.

„Jako první se prezentovali po sedmnácté hodině na Obecním úřadě v Podkopné Lhotě Milan Pantálek a Pavel Červenka. Poté přicházeli další soutěžící a itinerář soutěže si vyzvedla zhruba polovina startovního pole. Mezi prezentovanými neschází ani největší favorit soutěže Roman Kresta,“ pověděl Radek Minařík, tajemník IMPROMAT Rallysprint Kopná. Třiatřicetiletý luhačovický jezdec se představí na voze Škoda Fabia WRC z dílen holandského pilota Erika Weverse. „Ze špičky jezdeckého pole se nám zatím nikdo neomluvil. Dá se předpokládat, že diváci uvidí všechny favority na trati,“ uvedl Minařík.

Organizátoři z Podkopné Lhoty připravili pro návštěvníky sobotního rallysprintu celkem osm oficiálních diváckých míst. „Velký důraz v letošním roce klademe na bezpečnost. Vyrobily jsme několik reklamních poutačů zaměřených na bezpečnost, dále ve spolupráci s Mediasportem rozdáme tisíce pohlednic s bezpečnostní tématikou. Pro diváky jsme připravili na úseku Kopná v diváckém místě Louka mobilní tribunu. Jedná se bezpečnostní diváckou zónu E s měřením mezičasu a odborným komentářem,“ upřesnil tajemník rallysprintu.

Impromat Rallysprint Kopná je každoročně nejlépe hodnoceným podnikem rallysprintového šampionátu a rovněž v letošním roce nabídne osvědčené a sportovně hodnotné úseky rychlostních zkoušek. Ty se pojedou na úsecích Májová, Podhoran, Kopná a Zádveřice. „Divákům doporučujeme rychlostní zkoušku Kopná, kde jsme připravili celkem čtyři divácká místa. Nejvíce atraktivní bude nový vracák na autobusové točně u myslivecké chaty nad Podkopnou Lhotou. Je zde přírodní svah, který pojme značné množství fandů, jenž mají dokonalý přehled o trati,“ vysvětlil Radek Minařík.

Seznamovací jízdy na jednotlivých úsecích rychlostních zkoušek se uskuteční v pátek 3. července od 7:30 do 17 hod. Definitivní podobu startovní listiny určí formální a technické přejímky v pátečním odpoledni. Každopádně slušovický rallysprint slibuje hodnotný motoristický podnik.

Ohlasy jezdců po třetí rychlostní zkoušce
Startovní pole XVII. ročníku IMPROMAT Rallysprint Kopná 2009 má za sebou úvodní tři rychlostní zkoušky Májová, Podhoran a Kopná. V kontrole přeskupení u slušovické
dostihové dráhy jsme zachytili následující ohlasy jezdců z čela jezdeckého pole. Průběžné pořadí je následující: vede Kresta, 16,2 sekundy ztrácí druhý Grzyb, třetí je Odložilík s
mankem 19,3 sekundy na lídra Krestu. Na dalších místech jsou Tarabus, Peták, Orsák, Valoušek, Jelínek, Semerád a Trněný.

Roman Kresta (Škoda Fabia WRC, startovní číslo 1): „V pohodě, nejedeme agresivně, jedeme na výkon auta. Všude je to naprosto v klidu. Se spolujezdcem jsem spokojen, i
když při tréninku měl Tomáš menší problémy, nicméně při závodě je to naprosto bez problémů. Podél tratě je značné množství diváků, a to především ve vracáku na Podkopné
Lhotě. Doslova mraky lidí a fandů.“

Josef Peták (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 2): „Jedeme v klidu. Pro nás je podstatné zlepšení v nastavení auta, protože změny co jsme měli na Krumlově, byly
špatné a na Telči byla pro změnu voda. Tady je vidět zlepšení k lepšímu. Auto funguje, takže spokojenost.“

Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 3): „Jede se nám dobře. Potřebujeme body, proto se netlačíme dopředu. Naším největším soupeřem je horko.
Bojujeme s Pavlem Valouškem o cenné vteřinky.“

Pavel Valoušek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 4): „Velmi náročný a těžký rallysprint. Uvidíme, co bude dále. Auto funguje bez problémů.“
Grzegorz Grzyb (Fiat Grande Punto S2000, startovní číslo 5): „Moc pěkný závod. Barumka a Kopná jsou velmi hezké soutěže, mají krásné rychlostní zkoušky. Můžeme se
ještě zlepšit, rozdíly mezi námi jsou malé.“

Jaromír Tarabus (Fiat Grande Punto S2000, startovní číslo 7): „Zatím jsme na cestě, takže dobré. Na prvních dvou erzetách jsme ztratili pár sekund.“
Igor Drotár (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 8): „Stávkuje nám řízení. Máme postavané nové auto. Nevím, jestli budeme po servisu dále pokračovat. Uvidíme, jak je to
se skříní a servo řízením. Uděláme všechno proto, abychom pokračovali.“

Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 9): „Na třetí erzetě jsem udělal dvě chyby ve vracáku a vzápětí jsem byl příliš dlouhý a musel jsem couvat. Krásný den,
krásná soutěž a skvěle se bavíme.“

Roman Odložilík (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 10): „Včera jsem spadl na kole a přejezdy jezdí brácha. Co se dá dělat, pravá ruka strašně bolí.“

Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 11): „Místní přebor je pro nás vždy velký oříšek. Pro přespolní jezdce je to zde velmi těžké. Mám plné nasazení,
jedu co můžu a dělám jen malé chybičky. Zkoušíme novou převodovku a do „desítek“ připravujeme novou převodovku.“

Antonín Tlusták (Citroën C2 S1600, startovní číslo 12): „Zatím bez problémů. Jedeme velké tempo, Luba Minařík měl na třetí erzetě problém, je to hodně vyrovnané. Uvidíme,
jaké pojedeme dále časy.“

Lubomír Minařík (Škoda Fabia Kit Car, startovní číslo 14): „Na trojce jsme se podruhé narodili. Ve stoupání se nám zasekl plyn, nemohli jsme řadit a vyletěli jsme mimo trať.
Naštěstí jsme netrefili strom. Do cíle vložky jsme pokračovali pomalým tempem.“

Milan Pantálek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 15): „Absolutně v pohodě., auto funguje.“

Tomáš Enge (Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, startovní číslo 16): „První dvě erzety jsme jeli opatrně. Na první nám neseděl rozpis, na třetí jsme měli problém s převodovkou
a zůstala zaseklá dvojka. Jsem zvyklý na sekvenční převodovku. Snad to v servisu opraví a pojedeme na další nástrahy valašských kotárů. Tohle auto je zcela jiný vůz než
„vercéčko“. Na enko je potřeba jemnější zacházení.“

Jan Štěpánek (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 17): „Jde to špatně. Auto bylo rozbité a na poslední chvíli jsme ho dali dohromady.“

Na Kopné se představí rekordní počet 129 posádek
Celkem 129 posádek z České republiky, Slovenska, Polska a Francie se prezentovalo v sekretariátu soutěže a absolvovalo seznamovací jízdy na XVII. IMPROMAT
RALLYSPRINT KOPNÁ 2009, který je třetím dílem AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally. K největším favoritům se řadí Roman Kresta (Škoda Fabia WRC), Josef
Peták (Peugeot 207 S2000), vedoucí jezdec českého šampionátu ve sprintally Jaroslav Orsák, dále Pavel Valoušek (oba Mitsubishi Lancer EVO IX), Jaromír Tarabus a polský
pilot Grzegorz Grzyb (oba Fiat Grande Punto S2000).

Pořadatelům z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota se z předních jezdců nikdo neomluvil, z původních seznamu přihlášených jezdců schází ve startovním poli pouze 6
posádek. Doposud nejvýše startovalo na slušovickém rallysprintu při dvanáctém ročníku v roce 2004 celkem 128 posádek, letos se tento počet překročil.
Formální přejímkou prošlo v pátečním odpoledni 129 soutěžících, technickou přejímkou poté o jeden méně.

Vůz Jana Štěpánka byl podmínečně převzat a v sobotu brzy ráno absolvuje dodatečnou přejímku. Při čtvrtečním testování vůz Škoda Octavia WRC havaroval a mechanici mají v těchto hodinách spoustu práce uvést vůz do provozuschopného stavu.

IMPROMAT Rallysprint Kopná startuje v sobotu 4. července v 9 hodin ve slušovického náměstí, startovní pole čeká 9 náročných rychlostních zkoušek na úsecích Májová,
Podhoran, Kopná a Zádveřice. Trať letošní Kopné měří celkem 175,84 km, rychlostní zkoušky čítají celkovou porci 76,35 km náročných kilometrů. V cíli se první posádka objeví
v 15:26 hodin.

Itinerář si nevyzvedly následující posádky:
Zdeněk Vrátníček, Karel Hédl (Škoda Felicia, startovní číslo 86)
Mojmír Mader, Petr Němec (Nissan Almera, startovní číslo 90)
Vladimír Mandík, Rudolf Kouřil (Škoda Fabia RS TDI, startovní číslo 96)
Václav Stejskal, Petr Vejvoda (Renault Clio Sport, startovní číslo 100)
František Andrys, Martin Šimon (Peugeot 306, startovní číslo 309)
Michal Lekeš, Pavel Jurán (Citroën Saxo, startovní číslo 321)


PR

 

Fotogalerie

Kopná 2009 objektivem Mirka Knedly sen.

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu