Letošní sezona přinesla Tlusťákovi životní úspěch, titul vicemistra Evropy v absolutním pořadí !
Osmadvacetiletý zádveřický automobilový jezdec Antonín Tlusťák se začal před lety prohánět na motokáře, nicméně velká touha ho dovedla do rally. Přišly první mistrovské vavříny, které si vyjel za volantem vozu Honda Civic 1.6 VTi a posléze Honda Civic Type R. V roce 2005 přesedlal na kitový citroën a z českých tratí zamířil v roce 2006 poprvé do Evropy, kde poznával atmosféru závodů mistrovství Evropy. Ve třetí sezoně vybojoval v evropském šampionátu v konečném pořadí sedmé místo.
V loňské sezoně si připsal velký úspěch, neboť se stal mistrem Evropy v hodnocení dvoukolek s vozem Citroën C2 Super 1600 a v celkové klasifikaci evropského šampionátu skončil na pátém místě. A letošní sezona přinesla životní úspěch v podobě titulu vicemistra Evropy v absolutním pořadí hned za Italem Lucou Rossettim! Přispěl k tomu i spolehlivý vůz Škoda Fabia Super 2000. Pro český rallysport se jedná o největší úspěch v historii mistrovství Evropy, neboť zádveřický jezdec překonal třetí místo Václav Pecha před sedmi lety.
V týmu Antonína Tlusťáka však nehodlali usnout na vavřínech. Plány na letošní sezonu 2010 byly dané. K dispozici byl nový vůz Škoda Fabia Super 2000, nejlepší auto kategorie Super 2000. Pořízení fabie bylo podmíněno ziskem evropského titulu, což se týmu podařilo. V plánu bylo absolvovat kompletní seriál Mezinárodního mistrovství České republiky a vybrané podniky mistrovství Evropy. Nakonec se situace během sezony obrátila a veškeré úsilí bylo směřováno na evropský šampionát. Přitom úvod letošní sezony nebyl úspěšný. „Tradičně jsme začali na Mille Miglia, kde to byla pneumatiková loterie. Špatně jsme zvolili gumy, což byla zásadní chyba. V Itálii jsou náročné tratě, těžký závod a každoročně startuje množství místních výborných jezdců. Chorvatsko se jelo na nových tratích, dvě etapy nám vyšly, nicméně třetí den nás zbrzdila voda, kroupy a bouřky. V tréninku nás dokonce překvapil i sníh. Na Ypres jsme začali v těžké konkurenci dvacátým místem, ale provázely nás technické problémy a auto se zastavilo,“ uvedl Antonín Tlusťák na své vystoupení v první polovině sezony.
Zádveřický jezdec figuroval až ve druhé desítce průběžného pořadí. Velký obrat začal na domácí Barum Czech Rally Zlín, kde na vypůjčeném voze Peugeot 207 Super 2000 z týmu Kresta Racing předvedl skvělý výkon, který znamenal v evropském pořadí fantastické druhé místo, když Tlusťák využil znalosti domácích tratí. „Nastal velký zvrat. Původně jsme se startem ve Španělsku vůbec nepočítali. Po dohodě se sponzory padlo rozhodnutí účasti a start v okolí Ovieda jsme absolvovali opět s peugeotem. Ze začátku jsme měli problémy s brzdami, ale jeli jsme fantasticky a v Evropě nám patřilo skvělé druhé místo. V celkovém pořadí jsme udělali velký skok až na čtvrté místo. To byl důvod i našeho dalšího startu na šotolinové rally v Řecku. Řešili jsme na náročné kamenité cesty auto, které nám pronajala společnost JM Racing za velmi přijatelných podmínek. Během závodu nás neprovázely žádné problémy, skončili jsme na třetím místě absolutního pořadí, druzí v Evropě a v celkovém hodnocení jsme poskočili už na medailové stupně,“ pověděl osmadvacetiletý jezdec.
Sezona 2010 dopadla pro A.T. Motosport na výbornou. Pochvalu zaslouží celý tým mechaniků, který vede Jiří Malčík a hlavní inženýr Jaroslav Vančík. „Tým mechaniků spolupracuje se mnou již šestý rok. Patří jim velké poděkování za fantastickou a profesionální práci. Máme vytvořené perfektní zázemí, rovněž spolujezdec Jan Škaloud pracuje na vysoce profesionální úrovni. Celý tým je s letošní sezonou na výsost spokojen,“ uzavřel Antonín Tlusťák. Na závěr sezony se setkal se zástupci sdělovacích prostředků na tiskové konferenci, které se zúčastnily i interligové házenkářky HC Zlín a české reprezentantky Michaela Budayová, Barbora Jalůvková a Šárka Pospíšilová. Sličná děvčata tentokrát vyměnila palubovku sportovní haly za sedačku v kokpitu fabie a vyzkoušela si post navigátora v závodním voze.
„Bylo to super, náš největší zážitek. Byl to obrovský adrenalin. Ze svezení si odnášíme jen samá pozitiva,“ pověděla za všechny Michaela Budayová, nejlepší střelkyně házenkářské interligy v loňské sezoně.
VÝSLEDKY POSÁDKY ANTONÍN TLUSŤÁK, JAN ŠKALOUD – SEZONA 2010
ŠKODA FABIA SUPER 2000 / ANTONÍN TLUSŤÁK (CZECH NATIONAL TEAM)
FIA European Rally Championship 2010 (ERC)
22. – 24. dubna Rallye 1000 Miglia Itálie 10. ME, 25. celkově
13. – 15. května Croatia Rally Chorvatsko 5. ME, 6. celkově
24. – 26. června Geko Ypres Rally Belgie odstoupil – technická závada
27. – 29. srpna Barum Czech Rally Zlín Česká republika 2. ME, 12. celkově
09. – 11. září Rallye Principe de Asturias Španělsko 2. ME, 6. celkově
01. – 03. října Elpa Rally Řecko 2. ME, 3. celkově
15. – 17. října Rallye Antibes Cóte d´Azur Francie 3. ME, 4. celkově
28. – 30. října Rallye International du Valais Švýcarsko 3. ME, 9. celkově
Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky 2010 (MMCR)
26. – 27. března Sheron Valašská rally Valašské Meziříčí 6. celkově, 5. Super 2000
16. – 17. dubna Mogul Šumava Rallye Klatovy Klatovy odstoupil – technická závada
21. – 22. května 38. Rallye Český Krumlov Český Krumlov 7. celkově, 5. Super 2000
11. – 12. června Agrotec Mogul Rally Hustopeče Hustopeče 9. celkově, 4. Super 2000
2. – 4. července Rally Bohemia Mladá Boleslav 13. celkově, 10. Super 2000
21. – 23. srpna Barum Czech Rally Zlín Zlín 12. celkově, 4. Super 2000 (CZ)
ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally 2010
6. – 7. srpna Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov 7. celkově, 3. Super 2000
22. - 23. října alza.cz Partr Rally Vsetín Vsetín 5. celkově, 3. Super 2000
Volné podniky
3. – 4. prosince Pražský rallysprint Praha 10. celkově, 2. Super 2000
11. prosince PdTech Mikuláš Rally Slušovice Slušovice
Poznámka: Podniky Barum Czech Rally Zlín, Rallye Principe de Austurias a Fuchs Oil Rally Agropa na voze Peugeot 207 Super 2000.
Roman ORDELT
PR
Fotogalerie
Antonín Tlusťák vicemistrem Evropy 2010, foto týmu
foto z prezentační TK s házenkářkami Zlína na závěr sezóny