Vyhledávání

Loňská Valaška: Dramatický souboj octavií WRC a Kopeckého

Loňská Valaška: Dramatický souboj octavií WRC a Kopeckého
Loňský ročník Valašské rally vyhrála posádka Karel Trněný, Václav Pritzl na voze Škoda Octavia WRC, když na druhém místě se s odstupem pouhých 4,4 sekundy umístila dvojice 
Leoš Flídr, Bohumil Ehl, rovněž na voze Škoda Octavia WRC. Největší ozdobou populární Valašky se stal pravidelný účastník mistrovství světa Jan Kopecký. Na rozdíl od světových soutěží, kde proháněl soupeře na fabii WRC, přijel do okolí Valašského Meziříčí na kitové fabii z dílen Impromat Motorsport. Rally se jela ve dnech 6. - 7. dubna 2007 a započítávala se do Mistrovství České republiky v rally a Mistrovství České republiky historických automobilů.
 
První etapa přinesla dramatický průběh. Kopecký se ujal vedení od úvodní rychlostní zkoušky a náskok před svými pronásledovateli neustále zvyšoval. Výborný rozjezd měl úřadující český mistr v rallysprintech Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO IX). Při druhém průjezdu rychlostní zkouškou Santov však krátce po startu na Bystřičce havaroval a poslal mitsubishi přes střechu. Posádka vyvázla z nehody bez újmy na zdraví, nicméně do sobotního dne již nenastoupila. Překvapivě na druhém místě se držel Roman Odložilík (Suzki Swift S1600), který nechal za zády oba vozy specifikace WRC.
V sobotní etapě přišel atak Flídra a Trněného na vedoucí příčku, když Kopecký  na rychlých erzertách nemohl se slabším vozem konkurovat.  Náchodský jezdec vyhrál čtyři rychlostní zkoušky, zatímco Trněný byl nejrychlejší třikrát. Meclovský jezdec však měl výborný závěr soutěže, v posledních dvou měřených úsecích smazal ztrátu na Flídra a v cíli měl těsný náskok 4,4 sekundy! „Valašská rally byla velmi pěkná, střídaly se jak rychlé, tak i technické pasáže. Soutěž jsme neodstartovali zrovna nejlépe, protože je to dlouhá doba co jsme závodili naposled. Ke konci první etapy se navíc přidaly problémy se spojkou. V sobotu jsme již jeli rychle a nakonec jsme zvítězili. Pro nás byla tato soutěž velkou satisfakcí,“ uvedl vítězný Trněný. Odložilík při prvním průjezdu obávanou erzetou Odry havaroval a ze soutěže odstoupil. Druhý jezdec v pořadí Leoš Flídr byl v cíli hodně rozčarovaný. „Jsou tady určité nejasnosti ohledně přidělení časů. Dva dny se tady honím, na soupeře si najedu rezervu a nikdo mi nedá vědět, že se změní časy. Jsem hodně zklamaný,“ láteřil v cíli Flídr. Svárem sporu byl přidělený čas Trněného, který zastavil při havárii Odložilíka a byl mu přidělen náhradní čas. Náchodský jezdec se odvolal, nicméně původní výsledky zůstaly zachovány v platnost.
Kopecký si nakonec s přehledem dojel pro třetí místo. „Pocity máme velmi dobré, protože i s tímto autem jsme dokázali vyhrát několik rychlostních zkoušek a to, že nás v závěru porazila WRCéčka není vůbec žádná ostuda. Navíc jsme v první etapě byli před nima,“ řekl Kopecký. Mezi historiky byl nejrychlejší Triner na legendární „stotřicítce“.
 
Do rally odstartovalo celkem 63 vozů, z toho 12 posádek jelo v kategorii historických automobilů. Cílovou rampu spatřilo pouhých 35 posádek, což svědčí o značné náročnosti tratě ve valašských kotárech. Loňská Valaška měřila celkem 273 km a obsahovala 10 rychlostních zkoušek v celkové délce 125 km.
 
 
 
Výsledky XXVI. Valašská rally 2007:
 
Absolutní pořadí:
1.Trněný – Pritzl (Škoda Octavia WRC)                           1:08:10,7 hod
2. Flídr – Ehl (Škoda Octavia WRC)                                 +      4,4 s
3. Kopecký – Schovánek (Škoda Fabia Kit Car)            + 1:18,0 min
4. Peták – Joska (Renault Clio S1600)                            + 2:47,7 min
5. Volf – Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO VIII)               + 3:29,8 min
6. Cais – Ondrejčík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:44,8 min
7. Mikuláštík – Baran (CZ/SK, Subaru Impreza STi)       + 4:42,8 min
8. Liška – Jugas (Mitsubishi Lancer EVO IX)                  + 4:48,4 min
9. Kurka – Škubník (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 4:57,7 min
10.Trnovec – Kárník (Mitsubishi Lancer EVO IX)            + 6:16,8 min
 
 
Vítězové jednotlivých objemových tříd:
N1: Vladyka – Norek (Škoda Felicia)
N2: Dunovský – Stross (Honda Civic VTi)
N3: Smékal – Balcarová (Honda Civic Type R)
N4: Volf – Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO VIII)
A5: Sedláček – Marušák (Škoda Fabia)
A6: Kopecký – Schovánek (Škoda Felicia Kit Car)
A7: Pohner – Husák (Honda Civic Type R)
D9: Mandík – Mandíková (Škoda Fabia Tdi)
S1: Daněk – Daněk (Škoda Favorit 136 L)
S2: Trněný – Pritzl (Škoda Octavia WRC)
 
Mistrovství České republiky historických automobilů:
  1. Triner – Pícha (Škoda 130 RS)                 1:20:21,8 hod
  2. Hájek – Perski (Opel Kadett Coupe)        + 3:29,4 min
  3. Hejhal – Hejhal (Škoda 110)          + 3:40,7 min
TZ
 

Fotogalerie

Valaška 2007 a endurový jezdec Martin Hudec

foto archiv týmu - Šedivec

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu