Vyhledávání

Loprais Tatra Team završil úspěšné testy v Senici. Očekávání splněna

Loprais Tatra Team završil úspěšné testy v Senici. Očekávání splněna

Ani po vítězství na Hungarian Baja Loprais Tatra Team nezahálí a pokračuje ve vývoji vozu pro Dakar 2009. Právě skončené testování v Záhorie u Senice je toho dokladem a splnilo všechna zásadní očekávání.

Na obou tratích písečného vojenského prostoru kroužil po oba dny především speciál Aleše Lopraise. Na sedadlech spolujezdců se střídali jednak hosté z řad partnerů týmu a jednak konstruktér a mechanik Milan Holáň i specialisté z řad technických partnerů týmu. Testy potvrdily nastavení podvozku velmi blízké tomu, co chce tým použít na jihoamerických tratích následujícího Dakaru. „Myslím, že takto nastavené tlumiče i stabilizátory jsou blízké optimu toho, co chceme na Dakaru jet,“ poznamenal Aleš Loprais. Tým důkladně zkoušel i úpravy převodovky, které mají zajistit optimálnější využití výkonu motoru ve vyšších rychlostech, a zároveň i snížit jeho namáhání. „V Jižní Americe bude v lednu léto a teploty vody i oleje poletí nahoru. Optimalizace sladění nastavení motoru i všech převodů tedy bude klíčová pro zvládnutí tak dlouhého závodu,“ dodal Aleš Loprais.

Myšlenky celého týmu se stále intenzivněji ubíraly k Buenos Aires. „Máme za sebou shromáždění týmů v Paříži. Pořadatelé chtějí mít na startu kompletní špičku kamionů a vůbec to nejlepší, co může odstartovat, takže možná nebudou klást příliš vysoké homologační překážky. Zajímavým kompromisem je start kamionů podle časů v kombinaci s osobními auty už od začátku, ale platí to jen pro prvních patnáct kamionů. To je ovšem prakticky kompletní užší špička, takže zejména ze začátku to bude chtít nenabrat žádnou větší ztrátu, aby zdržení nebylo ještě větší. Pořadatelé slibují hodně kamení a pneumatiky prý dostanou pořádně zabrat. Duny v poušti Atacama by neměly být moc dramatické a dunová pole by neměla být rozsáhlá, leč vyskytnou se,“ shrnul Aleš své první dojmy.

Jiří Vintr, Loprais Tatra Team


Loprais Tatra Team concludes successful test session in Senica.

Even after the run-away victory at Hungarian Baja, nothing is left to chance and the development of the vehicle for Dakar 2009 goes on. Another test session is a proof thereof and meets all expectations.

It was primarily the special of Ales Loprais to run the test kilometers on both circuits at the military compound of Zahorie near Senica, Slovakia. On both remaining seats next to Ales Loprais, there were mainly guests from team’s partners but also technical specialist from technical partners or mechanic-in-chief, Milan Holan. He tests have proved that the setup is close to what is considered a final one for Dakar 2009 in South America. „I think that shock absorbers and torque stabilizers are close to what we really want to use at Dakar,“ Ales Loprais said. New gearbox setup was also properly tested to optimize the harmony between the power curve of the engine and the final output on wheels.

The thoughts of the entire team over and over lead to Buenos Aires and the start on January 3. „We have been to the team convention held in Paris. The organizers would like to attract the most complete range of top truck teams and so no harsh homologation obstacles can be expected. There is an interesting compromise that the first 15 trucks will be allowed to start the next stage according to mixed times with cars.15 trucks, however, are the main top teams and so especially in the beginning of the race no mistakes are allowed because the time gap could even grow with a late start. The organizers promise many dusty and stony pistes, whereas dune fields in the Atacama desert should not be large, rather sporadic,“ Ales Loprais concludes.

Jiri Vintr, Loprais Tatra Team.

PR

 

Fotogalerie

Central Europe Rally 2008 - kamiony, foto Pavel Douša

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu