Martin Prokop na sněhu v Norsku pro změnu s Lancerem EVO IX.
Martin Prokop: ideální podmínky v Norsku
Specifická sněhová soutěž čeká na posádku Martin Prokop – Jan Tománek. S vozem Mitsubishi Lancer Evo IX se zúčastní úvodního dílu produkčního šampionátu při Norské rally. Díky sněhovým podmínkám a panujícím mrazům lze očekávat klasickou zimní soutěž.
Český tým neponechal v přípravě nic náhodě. V rychlém sledu absolvoval jeden test v Česku a v pondělí přímo v dějišti soutěže. Martin Prokop najezdil celkem 200 ostrých kilometrů. „Doma nás sice čekala trať na rozbředlém sněhu a odpoledne spíše šotolina, přesto jsme si odzkoušeli všechny potřebné věci a chování auta se výrazně zlepšilo. Tady v Norsku jsem se soustředil více na sebe, abych si co nejvíce zvyknul na panující podmínky a jak se říká, správně se do toho dostal,“ prozradil šestadvacetiletý jezdec.
Česká posádka už loni ve Švédsku naznačila, že může s mitsubishi bojovat o přední příčky. To se bude snažit potvrdit i při svém prvním startu v Norsku.
„Určitě nás čeká těžká soutěž. Proti Švédsku zdejší trať není tak rychlá, ale je zde mnohem více zrádných míst s možností jezdecké chyby, zapadnutí či nedobrždění,“ řekl Martin Prokop. „Na sněhu jezdíme jednou za rok, takže mi stále chybí zkušenosti, ale s každým kilometrem se to bude zlepšovat. Co se týká ambicí, hodně bude záležet na výkonech Seveřanů a také časech speciálů Super 2000. Od toho se bude odvíjet průběh závodu. Rádi bychom ale minimálně obhájili švédský výsledek,“ dodal.
V Norsku nyní panují ideální zimní podmínky, o víkendu nasněžil další sníh. Tratě tak lemují vysoké sněhové bariéry, díky mrazivému počasí lze očekávat i tvrdý podklad. Posádky však letos čeká zásadní změna, kdy budou muset použít patnáctipalcové šotolinové disky, namísto tradičních šestnáctipalcových, určených speciálně na sníh. S tímto rozhodnutím FIA souvisí i použití inovovaných pneumatik Pirelli.
„Gumy jsou celkově širší, což bude určitě v některých pasážích znát. Zejména na rozbředlém sněhu to nebude optimální. Ale za současných podmínek by měly fungovat zhruba tak, jak jsme zvyklí z minulosti,“ uvedl jihlavský pilot.
Martin Prokop s Janem Tománkem samozřejmě nechyběli na trati dopoledního shakedownu, kde nestačili jen na domácího Mikkelsena a dva Švédy Flodina a Sandella.
Výsledky shakedownu PCWRC:
1. Andreas Mikkelsen 2:08.8
2. Patrik Flodin 2:09.0
3. Patrik Sandell 2:09.2
4. Martin Prokop 2:11.1
5. Neiksans 2:11.8, 6. Sousa 2 2:13.2, 7. Semerád 2:13.3, 8. Brynildsen 2:13.7, 9. Araujo 2:14.1, 10. Tarabus 2:15.4
Večer je čekají první ostré kilometry na divácké superspeciálce v dostihovém areálu v Oslu. Soutěž následně bude pokračovat v pátek osmi klasickými zkouškami na čtyřech úsecích.
Jipocar Racing
www.martinprokop.com