Vyhledávání

Martin Prokop nakonec v cíli náročné Argentinské rally

Martin Prokop: Počasí argentinské soutěži nepřálo

Martin Prokop s Janem Tománkem zakončili Argentinskou rally na bodovaných příčkách produkční klasifikace. Za sedmé místo získali dva mistrovské body a figurují na pátém místě průběžné klasifikace PCWRC. Bohužel na šestého Jordánce Farraha jim chyběly 3.4 sekundy.

Martin Prokop absolvoval po Mexiku další zámořskou premiéru. Na start Rally Argentina se však postavil se čtyřkolkou Mitsubishi Lancer Evo IX. Opravdový očistek si prožil hned v první rychlostní zkoušce.

„Argentinská rally je sama o sobě hodně náročná, podle mého názoru jeden z nejhorších a nejrozbitějších šotolinových závodů sezony. Bohužel podmínky ještě ztížilo deštivé počasí. První rychlostní zkouška tak byla spíše bojem o přežití než rychlou jízdou. Panovala mlha, jelo se v mracích, nebylo toho moc vidět a bohužel jsme nabrali dost citelnou ztrátu,“ popsal situaci Martin Prokop.

V dalším průběhu se česká dvojice posouvala produkční klasifikací výše, ale na sedmém testu musela odstoupit kvůli upadlému pravému přednímu kolu. „Odpolední časy už byly podle našich představ, bohužel etapu se nám nepodařilo dokončit. Auto dostávalo neustále obrovské rány, při brždění asi kilometr před cílem RZ7 bez varování upadlo kolo. Snažil jsem se dostat alespoň do cíle vložky, čímž bychom ušetřili nějaké minuty, ale tři sta metrů před cílem řekl lancer definitivně dost. Byla to obrovská škoda, neboť bez výpadku mohl být výsledek hodně dobrý,“ objasnil smolný incident jihlavský pilot.

Ani druhá etapa se neobešla bez komplikací. Na vině prvotních byla Martinova nevolnost při seznamovacích jízdách, v závěru dne opět stávkovala technika. „Při tréninku mi nebylo dobře, z trati jsem si moc nepamatoval, vnitřně jsem si nebyl jistý, zda je vše dobře napsáno. Přesto časy nebyly zcela nejhorší. Odpolední průjezdy ale byly extrémně rozbité, a tak jsem se rozhodl auto pošetřit, což se nám určitě vyplatilo. Na poslední klasické zkoušce jsme totiž ohnuli rameno, navíc na superspeciálce nám upadlo levé zadní kolo a bylo obrovské štěstí, že jsme se dostali až do servisu. I kolaps pravého zadního kola byl totiž velmi blízko,“ uvedl člen týmu Jipocar Racing.

Rovněž poslední etapa byla pro Martina Prokopa s Janem Tománkem bojem o přežití. Na kultovních tratích Mina Clavero a El Condor panovaly blátivé podmínky, v mracích hustě pršelo, u lanceru se mlžilo okno. Česká dvojice zajela pátý a šestý čas v klasifikaci PCWRC „Nebylo to opět moc o závodění, přesto se nám dařilo výrazně zkracovat náskok Farraha. Před posledním testem, superspeciálkou v Cordobě, to bylo už jen 4.6 sekundy,“ řekl Martin Prokop a dodal: „Na superspeciálku jsem si věřil, bohužel jsem na chvíli vyskočil z trati a ztratil asi deset sekund. Byla to obrovská škoda, mohlo být ještě o bod více. Ale na druhou stranu jsem po pátku v body vůbec nevěřil.“

Program Martina Prokopa bude pokračovat třetím závodem juniorského šampionátu Rally d´Italia na Sardinii. Jordánskou Rally (2. soutěž JWRC) český jezdec vynechává.

Argentinská rally - PCWRC (21 RZ)

1. Aigner - Wicha (Mitsubishi Evo IX) 5:34:47.9

2. Beltrán - Rojas (Mitsubishi Evo IX) + 1:05.6

3. Ketomaa - Teiskonen (Subaru Impreza) + 2:53.3

4. Nutahara - Barritt (Mitsubishi Evo IX) + 3:59.1

5. Rauam - Kütt (Mitsubishi Evo IX) + 9:28.1

6. Farrah - Arena (Mitsubishi Evo IX) + 18:16.5

7. Prokop - Tománek (Mitsubishi Evo IX) + 18:19.9

8. Sousa - Magalhaes (Mitsubishi Evo IX) + 38:14.5

9. Campedelli - Fappani (Mitsubishi Evo IX) + 39:22.1

10. Mayer - Tagai (Subaru Impreza) + 39:43.5

Průběžné pořadí PCWRC:

1. Ketomaa (FIN) 14, 2. Hänninen (FIN) a Aigner (A) 10, 4. Beltrán (RA) 8, 5. Prokop (CZ) 7, 6. Sandell (S) 6, 7. Nutahara (J) 5, 8. Nittel (D) a Rauam (EE) 4, 10. Arai (J) a Farrah (JR) 3, 12. Araujo (P) a Sousa (P) 2

Jipocar Racing

www.martinprokop.com

 

Final positions
1.  S Loeb/D Elena   FRA  Citroen C4  4hr 05min 48.6sec
2.  C Atkinson/S Prévot  AUS  Subaru Impreza 4hr 08min 21.8sec
3.  D Sordo/M Marti   ESP  Citroen C4  4hr 09min 53.3sec
4.  C Rautenbach/D Senior  ZIM  Citroen C4  4hr 25min 52.1sec
5.  M Hirvonen/J Lehtinen  FIN  Ford Focus RS 4hr 31min 03.9sec
6.  F Villagra/J Perez Companc ARG  Ford Focus RS 4hr 33min 30.6sec
7.  G Galli/G Bernacchini  ITA  Ford Focus RS 4hr 33min 40.4sec
8.  A Aigner/K Wicha   GER  Mitsubishi Lancer 4hr 34min 47.9sec
9.  S Beltran/R Rojas   ARG  Mitsubishi Lancer 4hr 35min 53.5sec
10 J Ketomaa/M Teiskonen  FIN  Subaru Impreza 4hr 37min 41.2sec 

Drivers       Manufacturers
1.  S Loeb   30pts   1.  BP Ford Abu Dhabi   44pts
2.  M Hirvonen  25pts   2.  Citroen Total         41pts
3.  C Atkinson    22pts   3.  Subaru     33pts
4.  J-M Latvala  16pts   4.  Stobart VK M-Sport   22pts
5.  G Galli   11pts   5.  Munchi's Ford    10pts
6.  D Sordo       9pts   6.  Suzuki       6pts


Stage Times

Stage 19: 1. Latvala 19min 57.9sec; 2. Sordo + 8.2; 3. Galli + 8.6; 4. Hirvonen + 9.9; 5. Loeb + 10.7; 6. Villagra + 12.4.
Overall: 1. Loeb 3hr 48min 25.1sec; 2. Atkinson + 2:11.0; 3. Sordo + 3:29.8; 4. Rautenbach + 18:39.2; 5. Hirvonen + 24:43.7; 6. Villagra + 25:55.1; 17. Latvala + 49:04.1.

Stage 20: 1. Loeb 15min 08.6sec; 2. Latvala + 10.7; 3. Atkinson + 19.3; 4. Galli + 19.8; 5. Sordo + 29.0; 6. Hirvonen + 32.5.
Overall: 1. Loeb 4hr 03min 33.7sec; 2. Atkinson + 2:30.3; 3. Sordo + 3:58.8; 4. Rautenbach + 19:56.5; 5. Hirvonen + 25:16.2; 6. Villagra + 26:55.0.

Stage 21: 1. Latvala 2min 13.3sec; 2. Hirvonen + 0.7; 3. Loeb + 1.6; 4. Galli + 2.0; 5. Atkinson + 4.5; 6. Sordo + 7.5.
Overall: 1. Loeb 4hr 05min 48.6sec; 2. Atkinson + 2:33.2; 3. Sordo + 4:04.7; 4. Rautenbach + 20:03.5; 5. Hirvonen + 25:15.3; 6. Villagra + 27:42.0.


 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu