Vyhledávání

Michal Křemen s Rudou Kouřilem vezou z Pelhřimova medaili

Michal Křemen s Rudou Kouřilem vezou z Pelhřimova medaili

Soutěžácký začátečník Michal Křemen s ostříleným spolujezdcem Rudou Kouřilem absolvovali víkendovou Cebia Rallye Pelhřimov 2007 v klidu a v pohodě a navíc se v poslední erzetě posunuli i na medailovou pozici. Po soutěži tedy byli spokojeni a těší se na svůj další společný start v Prachaticích.

Posádka se v průběhu soutěže objevila dokonce na průběžně stříbrné pozici, ale v podstatě nebylo cílem oslnit pokořením zkušenějších soupeřů, ale dojet do cíle, jak potvrzuje nedávno osmnáctiletý jezdec z Mladé Boleslavi : „Tratě byly vcelku pěkné až na některé úseky, které se mi moc nelíbily. To byla třeba druhá erzeta. Byly tam moc dlouhé rovinky a minimum zatáček, i charakterem nic moc... Ale skok na dvojce byl myslím dobrým zpestřením soutěže.“

Právě před skokem se ale ukázala role navigátora, který Michala krotil. Při druhém průjezdu ale naopak i trochu zrychloval. První skok před tisícovkami diváků mezi obcemi Těchobuz a Jetřichovec na RZ Bratřice Zhoř Křemen odjel zhruba padesátkou, zatímco jeho druhý průjezd ( či průlet) o třicet kilometrů rychleji a trochu jinou a lepší stopou, která zrychlení umožnila.

Myslím si, že můžeme být všichni víc než spokojeni. Slušný výkon na velice pěkné trati (mimo mně nesympatické RZ 2,4),“ doplnil navigátor Ruda Kouřil a pokračoval: „Trochu jsme zpočátku měli problém s chlazením. Do pátého kilometru to jelo zcela bez problémů, pak se ale motor začal moc hřát. Stačila maličkost, tedy výměna chladiče, a bylo po problémech.“

„Jeli jsme tak, abychom dojeli zase až do cíle :o) Měli jsme jen jednu krizovku v cíli RZ 10, kam jsme přijeli na prázdném kole... Jinak se nic zvláštního opravdu nedělo,“ dodal Křemen. „No a náš defekt byl velice zajímavý. Kámen se dostal do vnitřního prostoru mezi disk a brzdič a vyrobil do disku dvě poměrně velké díry. Měli jsme štěstí, že brzdič neuletěl. Takže to nebyl postupný defekt, ale jeli jsme půl RZ s prázdným kolem,“ zmínil ještě Ruda Kouřil a nezapomněl ani pochválit mladého jezdce, pro kterého se jednalo od závěru května, kdy dostal řidičák, o jeho čtvrtý start v rallye : „Jel disciplinovaně. Dohodli jsme se, že celý závod pojmeme jako rychlejší kontrolu rozpisu. A to dodržel. Sice jsem musel na několika místech jeho vášně ztlumit, ale to nebyl žádný problém. Zkušenosti musí získat postupně.“

Posádce jde totiž o dojetí pěti soutěží, aby byl splněn limit FAS pro přestup do silnějšího vozu a pro starty třeba i ve velkém mistráku. „To je hlavní cíl letošního roku. Ale stejně důležité je najetí co největšího počtu ostrých kilometrů a hledání hranice rizika. Takže proto je lepší pomalé zrychlování, než jít zbrkle dopředu za cenu zbytečných ran.“ potvrdil taktiku Ruda Kouřil.

Posádka tak viděla cíl podruhé. Jednou havarovala a jednou ji zastavil technický problém Hondy Civik VTi. Příští start ji pak čeká zanedlouho v Prachaticích. Navíc má jezdec v plánu ještě některý závodu vrchařského KW Berg Trophy, kde v rámci sbírání zkušeností startuje s Lancerem EVO IX.

Na závěr ještě velký dík pořadatelům! I přes moji osobní averzi vůči RZ 2 je Cebia Rallye Pelhřimov krásná soutěž a zajišťují ji příjemní lidé,“ pochválil na závěr pořadatele vydařené rallye Ruda Kouřil.

Z Pelhřimova si odvezli třetí místo ve skupině N2 a 34. místo celkově. Ve třídě vyhráli Michalové Bartončík a Večerka a druzí skončili Petrové Hubáček a Uhel.

Posádka i několik jejích průjezdů bude mimochodem k vidění (i slyšení) také v televizním motoristickém magazínu MotorTip, který je jejím mediálním partnerem. Premiéra krátké reportáže z Pelhřimova bude v tomto pořadu od nadcházejícího víkendu, delší reportáž s mnoha rozhovory pak 25. srpna a v následujících dnech.


Tisková zpráva



V Brně 7. srpna 2007



Pavel Jelínek

mediaservis

732 223456

Více na : www.anvel.cz

www.rallye-pelhrimov.cz

www.berg-trophy.cz

www.slovackykopec.cz

K & K v Pelhřimově na bedně. Rozhovor

Michal Křemen na sprintu v Pačejově havaroval, a tak v Pelhřimovské dvoudenní rally měl jako hlavní úkol dojet. Stačilo to na bednu, což jistě není špatné.
  
Gratuluji ke třetímu místu ve třídě,  jak se vám jelo?
 
Michal: Ahoj, děkuji za gratulaci ... jelo se hezky, čistě a spolehlivě :o)
Ruda: Mám velice dobrý pocit z Michalovy jízdy. Před závodem jsme se dohodli, že ho celý pojmeme jako rychlejší kontrolu rozpisu, což jsem mu před každou RZ připomínal. Rozpis seděl a Michal poslouchal. V těch několika případech, kdy se trochu "rozvášnil" jsem ho bez problémů zbrzdil.
 
Pelhřimovská rally má podle mne velice pěkné Rzty, jaké jsou z pohledu posádky?
 
Michal: Určitě jsou pěkné, ale prostě mě sedí ze zatáčky do zatáčky a na Křemešníku jsem zjistil, že čím užší cesta, tím z toho mám větší radost...
Ruda: Mimo dvojky, o které jsem prohlásil, že ještě nikdy a nikde nebyla RZ, která by se mi tak příčila, se mi ostatní líbily, především Křemešník. Nám více sedí delší a technické RZ a Křemešník byl velice těžký svým střídavým charakterem.
 
Nedá mi to, abych nevzpomenul největší atrakci Pelhřimovské rally - skok u Těchobuze . Všichni jste sice v servisu tvrdili, že se to bude prodávat ale skákalo se pěkně. Myslíte že velké skoky do rally patří? Z diváckého hlediska určitě, co na to jezdci?
 
Michal: Ano, v servisu to říkal každý, ale stejně si myslím, že si každý skočil, ať už 23 metrů, nebo jen pár centimetrů :o)
Ruda: Skoky a horizonty jsou kořením rally. Já je mám, díky Laďovi Očadlíkovi, již od svých začátků moc rád. Řeči o prodávání patří ke koloritu rally, spíš by se mělo říct "skočit, ale s rozumem". V našem případě jsme museli vycházet z faktu, že Michal podobnou atrakci absolvuje poprvé. Stopa byla jasná, při prvním průjezdu jsem určil rychlost nájezdu okolo 50 km/hod, při druhém jsem to víc nechal na Michalovi a ten se mi pochlubil, že to bylo něco přes 80 a bez problémů.
 
Jaké to vlastně je skočit s autem? Pochopitelně myslím úmyslně skočit :-)
 
Michal: Já vlastně „skákal“ s autem po první v životě…. první průjezd byl v pohodě, protože jsem si hlídal rychlost. No a při druhém průjezdu jsem se zapomněl podívat kolik že to vlastně jedeme, po dopadu jsem se kouknul na budík a bylo tam něco přes 80km/h. A taky to bylo znát, protože jsem to vůbec nečekal že to bude až tak moc skákat no a ve stopce mě nějak pobolívala hlava a zadeček :o)
Ruda: Kdo nezažil pořádný,dlouhý a dobře zvládnutý skok na horizontu v soutěžním autě, může litovat!
 
Co říkáte na organizaci v Pelhřimově? Z diváckého hlediska jsem byl naprosto spokojený.
 
Michal: V celku si nemáme na co stěžovat, ale dle mého názoru byla RZ2/4 zbytečná … avšak přejezd z RZ6 na RZ7 byl dost dobrý úsek, vhodný pro RZ...
Ruda: Přes mou osobní averzi vůči RZ 2 patří Pelhřimov podle mne k velice dobrým soutěžím. Tak jako každá soutěž má i své chyby, ale klady nad nim velice převažují. Je vidět, že pan ředitel si vybral ke spolupráci dobrou partu lidí.
  
Jak vám klape spolupráce v autě? Rudo musíš Michala brzdit, nebo už ho popoháníš?
 
Michal: Myslím si že naše spolupráce je hodně kvalitní...
Ruda: Michala se zatím snažím spíše zklidňovat a tedy v mnoha místech zpomalovat. Je zapotřebí získat co nejvíce zkušeností. A je lepší projet zatáčku 3x, pokaždé při vyšší rychlosti a pozvolna hledat hranici, než jednou moc rychle ale s poškozením auta. Ale už jsou i místa, kdy zavelím zaber, podrž, neboj.
 
Za jak dlouho dokážete vyměnit kolo? Trénujete to?
 
Michal: Pokud mě paměť neklame (mám to dokonce natočené na kameře), tak můj nejmenovaný spolujezdec při našem prvním testování mi „vyhrožoval“, že v pátek před Tišnovem budeme trénovat defekty. A jsme po Pelhřimově a kolo jsme měnili jen jednou, :-D a  to právě v Pelhřimově na přejezdu. Výměna probíhala v klídku, protože jsme nikam nepospíchali :-))
Ruda: :-D Při našem prvním společném "vystoupení" při výměně kola, byli proti nám Pat a Mat břídilové. Ale to se uskutečnilo při testování a mohu zodpovědně konstatovat, že celý „doprovod“ teamu včetně Vladimíra Barvíka se velmi dobře bavili. Teď jsme měnilo kolo až po RZ a myslím, že to nebylo nejpomalejší. Ale budeme muset trochu potrénovat.
 
 
Kdy vám můžeme držet palce příště?
Michal: V Prachaticích.
 
 
Díky za rozhovor a držím palce.
 
Michal: Za posádku bych vám všem chtěl tímto poděkovat za stálou podporu.
 
 
Rozhovor připravil: Šedivec
 
a emk.cz
 

Fotogalerie

Michal Křemen s Rudou Kouřilem v Plhřimově

foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu