Vyhledávání

Michal Křemen z Vyškova opět s medailí, tentokrát už stříbrnou

Michal Křemen z Vyškova opět s medailí, tentokrát  už stříbrnou

Křemen a Kouřil ve Vyškově dvakrát stříbrní

Dosud nejvydařenější soutěží kariéry mladoboleslavského pilota Michala Křemena se stala Böttcher Rally Vyškov. Tradičně se zkušeným spolujezdcem Rudolfem Kouřilem a premiérově s Hondou Civic Vti zlínského týmu Sparrow obsadili druhou příčku ve třídě N2 i v kategorii Junior 2000.
 
Před vyškovskou soutěží došlo ke změně vozu i týmu. Michal s Rudou sice zůstali věrni značce Honda, ale poprvé se představili s „modrým“ civicem týmu Sparrow. Vzhledem k dobré pověsti týmu Sparrow jsme měli zájem vyzkoušet jejich vůz. V pátek před startem jsem měl možnost s autem absolvovat deset kilometrů. Na místo spolujezdce během testování usedl Jirka Stross, který na Vyškově pracoval pro Sparrow jako mechanik. Jirka má s auty značky Honda velké zkušenosti, vídáme ho na sedadle spolujezdce především vedle Václava Dunovského a Tondy Podvalského. Už v tuto chvíli jsem poznal, že se jedná o špičkový a skvěle připravený vůz. Nemohl jsem se dočkat startu,“ vysvětluje Michal přestup k jednomu z našich nejznámějších současných týmů.
 
Už první rychlostní zkouška naznačila, že spojení Michal, Ruda a Sparrow bude fungovat. Mladý pilot se dočkal premiérového vítězství v erzetě ve třídě N2. Přesto však v průběžném pořadí figuroval až na čtvrtém místě.Před startem do vložky mi prostě najednou „seplo“ v hlavě a už jsem jel. Asi jsem byl na nový vůz a soutěž až příliš natěšen. Předčasný start znamenal deset vteřin penalizace,“ vrací se Michal ke vstupu do soutěže.
 
Večerní erzety přinesly Michalovi první zkušenosti se závoděním za tmy. Přesto si počínal bez většího respektu a po páteční etapě se usadil na vedoucí pozici ve třídě. Ztráta Martina Hudce byla pouhých 0,7 vteřiny a také třetí Jan Jakubec se držel ve hře o prvenství. Jízda za tmy se mi moc líbila. Večerní erzety mám rád. Čtrnáct dní před soutěží jsem trávil každou noc od desíti hodin večer do dvou do rána za volantem tréninkového auta ježděním po silničkách boleslavského okresu, abych se přizpůsobil očekávaným podmínkám,“ svěřuje se osmnáctiletý jezdec se svým zodpovědným přístupem.
 
Také sobotní etapu zahájili Michal s Rudou nejrychlejším časem. Poté však převzali vedoucí pozici Martin Hudec s Bohumilem Černochem a během šesté a sedmé erzety získali dostatečný náskok. Michal se poté již zaměřil na uhájení druhé příčky. Zároveň obsadil druhé místo v kategorii Junior 2000. V přemíře snahy jsem na šesté erzetě lehce zachyboval a nevešel jsem se do retardéru. Musel jsem couvat. Ve druhé půlce šesté erzety nám začalo vibrovat auto. Nevěděli jsme příčinu a pro jistotu jsme zvolnili. Ukázalo se, že šlo jen o probržděnou pneumatiku. Poté jsme již jeli s většími rezervami s cílem udržet druhé místo ve třídě, což se nám podařilo.
 
Závěrem bych chtěl poděkovat Rudovi za vynikající práci, mojí rodině, vedení týmu a všem sponzorům za podporu, panu Hrabcovi a celému týmu Sparrow za špičkově připravené auto a servis a Jirkovi Strossovi za rady a zprostředkování možnosti závodit s tak špičkovým vozem,“ je jeden z nejmladších soutěžních pilotů v Čechách nadšen svým dosud nejlepším výsledkem kariéry.
 
Pro Michalova spolujezdce a rallyového učitele Rudolfa Kouřila je Vyškově domácím podnikem. Také on si soutěž náležitě užil. Michal se v pátek po testovací jízdě na bývalé vyškovské erzetě tvářil nadšeně. Já si do auta poprvé sedl až cestou na start a „ostře“ si ho okusil až na první vložce. Dal jsem Michalovi ve vztahu k vozu za pravdu. Michal opět fungoval perfektně. Jel přesně podle dohody a tak, jak jsem ho vedl. Taktika na pátek byla jasná. Jet rychle, ale s rezervou. Proto nás výsledek celkem překvapil. Plány na sobotu vyplynuly z pátečního výsledku. Opět rychlejší jistota.
 
Po problémech s pneumatikou jsme se dohodli, že necháme Martina Hudce „bláznit“ vepředu a pohlídáme si Honzu Jakubce. To se nám povedlo. Za celý závod jsme zažili jediný těžší okamžik. Na páté erzetě nás rozhodilo bláto v zatáčce. Michal si s tím za pomoci výborně nachystaného auta poradil. Po delší době jsem zase měl ten správný mitfárovský pocit. Michal odvedl perfektní práci.“
 
Dalším plánovaným startem posádky Michal Křemen – Rudolf Kouřil je Würth Partr Rally Vsetín. Představit by se měli opět s hondou týmu Sparrow.
 
 
 
Vlastimil Resl
Motorsport-review.cz
Tisková zpráva posádky Michal Křemen – Rudolf Kouřil
 

Fotogalerie

Michal Křemen s Rudou Kouřilem v Plhřimově

foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu