Vyhledávání

Milan Kneifel hodnotí uplynulou sezonu 2008, od které ale čekal více

Milan Kneifel hodnotí uplynulou sezonu 2008, od které ale čekal více

Milan Kneifel hodnotí uplynulou sezonu

Padla opona za posledním představením sprintového šampionátu, veškeré emoce se již téměř uklidnily. Nastal tedy čas, kdy si se mnou Milan Kneifel sedl a společně jsme se pokusili zhodnotit uplynulou sezonu. V následujícím rozhovoru se můžete dozvědět, jak vnímá úspěchy či neúspěchy z letošního ročníku zkušený zlínský pilot, který v tomto roce okusil již pojedenácté v řadě atmosféru nejúspěšnějšího domácího podniku - Barum Rally.


Na startu letošní sezony jste se v rámci naladění se na závodnickou notu předvedli na téměř domácí Valašské rally ještě s osvědčenou zbraní, s Felicií. Poté jste přesedlali do Peugeotu 206 S1600 z dílen V-Group Kladno. Jaké bylo zvykání na nové auto?

„Vycházeli jsme z loňského ročníku Barumky, kde jsme si vyzkoušeli, jak se závodí s Karkulkou. Věděli jsme tedy do čeho jdeme, a o to víc jsme předpokládali, že V-Group bude mít už vychytané všechny dětské nemoci, které mohly u Sněhurky nastat. Bohužel až samotný průběh sezony ukázal, že tomu tak není.“


Jaké jste si dávali cíle a plány na startu právě ukončeného ročníku?

„Před Vyškovem ještě nebylo zcela jasné, kdo pojede jaký šampionát. Což nás vedlo k tomu, že jsme si nedávali příliš přehnané cíle. Jak se v průběhu sezony rozkrývaly karty, začali jsme pokukovat po bedně.“


Letos vás na tratích potkalo pár problémů. Na který závod bys nejraději zapomněl?

„Jednoznačně na Lužické Hory. V okolí Hrádku nad Nisou se nepovedlo vůbec nic. Začalo to tím, že jsme měli špatně nastavené auto na trati, kde převažovala šotolina. Přišla tu Radimova fatální chyba, kdy jsme se po přejezdu ocitli na startu třetí rychlostní zkoušky, přestože jsme měli jet na start dvojky. Za což následovala penalizace. Navíc nás tu potkal defekt, takže to bylo takové Waterloo.“


A naopak, který se vám podle tebe podařil nejvíc?

„Výsledkově to byl jednoznačně Pelhřimov a nejlepší závod jsme jeli na Barumce. I když nás v sobotu potkal defekt, měli jsme problémy s posilovačem řízení a v neděli malou havárii. Tady jsme si prostě zazávodili nejlíp. Škoda, že se nám auto zastavilo asi třicet kilometrů před cílem pro poruchu motoru. Chybělo tomu jen projetí cílovou rampou.“


Máte za sebou letos hodně závodů. Kterou soutěž bys vybral jako nejkvalitnější?

„Nejpřísnější měřítka snesla domácí Barum Rally, která kvalitou po pořadatelské a bezpečnostní stránce naprosto převyšovala všechny ostatní soutěže.“




A ze sprintů?

„Ze sprintů byl nejkvalitnější z jezdeckého pohledu asi Pelhřimov a hodně kvalitní byly i Jeseníky.“


Vybral bys nějakou sekci nebo rychlostní zkoušku, během níž jste předvedli nejlepší výkon během letošní sezony?

„Jako nejkvalitnější sekci bych vybral tu druhou sobotní na Barumce. Druhý průjezd čtyř rychlostních zkoušek Pindula, Zádveřice, Troják a Semetín, kde jsme po defektu a po problémech se servem byly namotivovaní podat co nejlepší výkon. Za nejlepší výkon na zkoušce bych označil druhý průjezd Trojáku. Byli jsme tam velmi blízko za vozy, které tvořily špičku naší třídy. Navíc je to velice pěkná vložka, střídají se tam různé povrchy, podobných zkoušek bych uvítal na našich soutěžích víc.“


Jak tedy hodnotíš sezonu jako celek?

„Ani se svým výkonem a ani s výkonem vozu nejsem spokojený. Strašně dlouho jsme ho nedokázali nastavit tak, aby vyhovoval mému jezdeckému stylu. Párkrát jsem vybral špatné pneumatiky a z přemíry snahy jsem dělal školácké chyby, jako třeba na Kopné, kde jsem dvakrát probrzdil retardér. Takže já nejsem se sezónou spokojen nebo jsem možná od ní čekal víc.“


Spřádáte už nějaké plány na příští sezonu nebo je všechno teprve ve hvězdách?

„V budoucnu bych se chtěl ještě někdy chtěl vrátit do velkém mistráku. Vyhovuje to více mému stylu závodění, kdy mi chvilku trvá, než se rozjedu. Ale k příští sezoně teď ještě nic konkrétního nevím, všechno je teprve na začátku. Všechna jednání se sponzory a partnery budeme teprve absolvovat. S jakým vozem se představíme v příští sezoně, to je především věc financí.“


Chceš ještě něco sdělit na závěr našeho rozhovoru čtenářům?

„Závěrem bych chtěl poděkovat našim sponzorům a reklamním partnerů, kteří nám umožnili tuto sezonu absolvovat. Dále bych chtěl poděkovat spolujezdci Radimovi za spolupráci v letošní sezoně a také mechanikům, kteří udělali velký kus práce. Děkuji rovněž všem fanouškům našeho týmu, kteří nám hlavně na domácích moravských závodech vždy připravili skvělou atmosféru.


Za rozhovor poděkoval Dominik Čevela.

Další články, fotografie a videa naleznete na oficiálních stránkách Pegas Rally Teamu: www.rally.spurtzlin.cz

Tisková informace Pegas Rally Teamu
Autor: Dominik Čevela

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu