Na Rallye Vysočina po zásluze vyhrál Jarek Orsák, druhý Štěpánek a třetí Peták
V koncert posádky Jaroslav Orsák – Karel Vajík se proměnil letošní ročník Rally Vysočina. Ti vyhráli sedm z osmi rychlostních zkoušek, přičemž na posledním testu už si mohli dovolit poněkud zvolnit a kontrolovat svůj bezpečný náskok. Jan Štěpánek s Markem Omelkou s vozem Škoda Octavia WRC se pokusili zejména na vstupním testu druhé poloviny soutěže zaútočit, ani tam ale nedokázali překonat Orsákův čas a v dalším průběhu už se víceméně smířili se svou stříbrnou pozicí. O třetí pozici sváděli do posledního testu veliký souboj Josef Peták s Alenou Benešovou a Roman Odložilík s Martinem Turečkem, v závěru soutěže ale zúročila své bohaté zkušenosti nejlepší smíšená posádka rally, na Odložilíka bojujícího trochu i s technickými potížemi zbyla ´bramborová medaile´.
Skvělou formu z Krkonoš potvrdil pátým místem Lumír Firla, který udolal dnes také výtečného Jana Jelínka. Do první desítky se vešli i další lancery Černého, Sýkory, Vlčka a Sýkory, ani jeden z nich ale se svým výkonem úplně spokojen být nemohl.
Naopak na cílové rampě zářil spokojeností celkově jedenáctý Václav Dunovský, který letos premiérově zvítězil mezi vozy s poháněnou jednou nápravou. Tam po odstoupení Dohnala a Zedníka obsadil druhou příčku Antonín Novák, pro svůj životní úspěch v podobě bronzové pozice si dojel Robert Nešpor. Jen těsně za Nešporem dokončil soutěž po fantastickém výkonu Václav Kopáček, vítěz třídy A/1400, kterého až do první dvacítky dotlačil další dramatický souboj s Lumírem Galiou.
Třídu A/2000 ovládl Pavel Mika, mezi diesely si po odstoupení bratrů Bočkových dojel pro prvenství Karel Dawson, ve třídě N/2000 se nejvíce dařilo Romanu Stromšíkovi. Vpravdě desetinková bitva se po většinu soutěže odehrávala v kategorii N/1600, nejúspěšnější posádkou této třídy se nakonec stali Pavel Pelech s Lucií Hendrychovou, kteří nakonec udolali Pavla a Petru Řihákovi. V této třídě mále dojelo do cíle všech sedm odstartovavších posádek, startovní číslo 69 ale nakonec přineslo smůlu dámské posádce Martin Daňhelové a Zikmundové, které musely v závěrečném servisu odstoupit pro technickou závadu.
Karel Špaček
PR