Vyhledávání

Na Rallye Vysočina po zásluze vyhrál Jarek Orsák, druhý Štěpánek a třetí Peták

Na Rallye Vysočina po zásluze vyhrál Jarek Orsák, druhý Štěpánek a třetí Peták
NA vysočinĚ OBHÁJIL ORSÁK LOŇSKÉ prvenstvÍ
 
Až nečekaně suverénně zvítězila v letošní Rally Vysočina posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík s vozem Mitsubishi Lancer Evo 9. Ve druhé polovině soutěže už pouze zvyšovali svůj náskok před Janem Štěpánkem, který nakonec obsadil stříbrnou příčku. V cíli je podle neoficiálních konečných výsledků klasifikováno 73 posádek. Další důležité informace je možné najít na stránkách www.rallyvysocina.com.

 V koncert posádky Jaroslav Orsák – Karel Vajík se proměnil letošní ročník Rally Vysočina. Ti vyhráli sedm z osmi rychlostních zkoušek, přičemž na posledním testu už si mohli dovolit poněkud zvolnit a kontrolovat svůj bezpečný náskok. Jan Štěpánek s Markem Omelkou s vozem Škoda Octavia WRC se pokusili zejména na vstupním testu druhé poloviny soutěže zaútočit, ani tam ale nedokázali překonat Orsákův čas a v dalším průběhu už se víceméně smířili se svou stříbrnou pozicí. O třetí pozici sváděli do posledního testu veliký souboj Josef Peták s Alenou Benešovou a Roman Odložilík s Martinem Turečkem, v závěru soutěže ale zúročila své bohaté zkušenosti nejlepší smíšená posádka rally, na Odložilíka bojujícího trochu i s technickými potížemi zbyla ´bramborová medaile´.

Skvělou formu z Krkonoš potvrdil pátým místem Lumír Firla, který udolal dnes také výtečného Jana Jelínka. Do první desítky se vešli i další lancery Černého, Sýkory, Vlčka a Sýkory, ani jeden z nich ale se svým výkonem úplně spokojen být nemohl.

Naopak na cílové rampě zářil spokojeností celkově jedenáctý Václav Dunovský, který letos premiérově zvítězil mezi vozy s poháněnou jednou nápravou. Tam po odstoupení Dohnala a Zedníka obsadil druhou příčku Antonín Novák, pro svůj životní úspěch v podobě bronzové pozice si dojel Robert Nešpor. Jen těsně za Nešporem dokončil soutěž po fantastickém výkonu Václav Kopáček, vítěz třídy A/1400, kterého až do první dvacítky dotlačil další dramatický souboj s Lumírem Galiou.

Třídu A/2000 ovládl Pavel Mika, mezi diesely si po odstoupení bratrů Bočkových dojel pro prvenství Karel Dawson, ve třídě N/2000 se nejvíce dařilo Romanu Stromšíkovi. Vpravdě desetinková bitva se po většinu soutěže odehrávala v kategorii N/1600, nejúspěšnější posádkou této třídy se nakonec stali Pavel Pelech s Lucií Hendrychovou, kteří nakonec udolali Pavla a Petru Řihákovi. V této třídě mále dojelo do cíle všech sedm odstartovavších posádek, startovní číslo 69 ale nakonec přineslo smůlu dámské posádce Martin Daňhelové a Zikmundové, které musely v závěrečném servisu odstoupit pro technickou závadu.

Mezi historickými vozy zvítězil Miroslav Janota před Jiřími Petráškem a Křišťanem, ve Volném poháru pořadatele byl nejúspěšnější Rakušan Mühlberger. K4 Pohár ČR v rally se po odstoupení Petra Šimurdy stal kořistí Jiřího Hendricha, jen nedaleko za ním byl ale po dalším skvělém výkonu Jakub Král se svou čtrnáctistovkou. Třetí dojel vítěz kategorie V Tomáš Macháček, historickým vozům kralovala Škoda Favorit Kamila Hovorky. Soutěž se obešla bez větších prostojů a potíží, možná i velká koncentrace a respekt k těžké trati byl důvodem velmi malého počtu havárií.
 

Karel Špaček

PR

 

Fotogalerie

Horácká rallye 2010 objektivem Romana Langera

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu