Nejdelší erzetou Bohemie bude čtyřicetipětikilometrový Návarov
Petr Gross k Návarovu: Bude dležité správn sestavit startovní listinu
TISKOVÁ ZPRÁVA . 3
Mladá Boleslav, 25. záí 2009
Prakticky okamžit poté, co prosákly první informace o délce rychlostní zkoušky
Návarov, rozebhla se mezi posádkami i mezi fanoušky živá diskuze na toto téma.
V prhu konzultace na téma tratí XXXVI. Rally Bohemia se k rekordn dlouhé
erzet vyjádil i Petr Gross, len posádky úadujících mistreské republiky v rally.
Na samý zaátek XXXVI. Rally Bohemia pipravili poadatelé pro posádky poádnou
kilometrovou porci.
V pátek podveer a veer jsou naplánovány dva prjezdy
rychlostní zkouškou Návarov. Tato perla mezi rychlostními zkouškami v letošním
roce ješt o pt kilometr perostla svou, doposud nejdelší, variantu z roku 2007.
ed dvma lety v Návarov XXXIV. Rally Bohemia vrcholila, letos je zaazen na
zaátek. Na všechny úastníky eká rovných 45,2 km. Obtížnost tohoto meného
úseku urit ješt vzroste druhým, noním prjezdem. A to ješt není vše. Po
prjezdu cílem v Podspálov musí soutžní vozy ješt pekonat dalších 46km do
servisní zony.
O názor na zaazení takto dlouhé varianty Návarova jsme požádali jednoho
z nejpovolanjších, Petra Grosse. Petr jednak velice dobe zná prostedí, kde se
bude závodit a jednak se mže pochlubit zkušenostmi z desítek úspšných start
v mistrovství svta a dalších velkých mezinárodních soutží. Pipomeme si, že
dlouhá léta patil Petr Gross spolu s Pavlem Siberou ke stálicím továrního týmu
Škoda motorsport. Pozdji navigoval Jana Klokoku a Tomáše Hrdinku i Engeho.
Spokojený s Petrovým diktátem byl vždy i Vladimír Berger, nebo Václav Mula, i Jií
Tošovský. Do kolotoe svtového šampionátu se Petr vrátil v roce 2005, kdy tvoil
posádku s dnes již jistým juniorským mistrem svta Martinem Prokopem. Poslední ti
roky úspšn spolupracuje s Romanem Krestou a spolu v loském roce vybojovali
domácí mistrovský titul. „Trošku se takto dlouhé rychlostní zkoušky obávám, ale
ne kvli tomu, že bych si myslel, že bude nad síly nkterých posádek. Ped
dvma lety se jelo jen o pár kilometr mén a problémy nebyly, pestože
nejprve bylo velké vedro a v druhém prjezdu naopak zapršelo. Tenkrát vše
probhlo bez havárií a komplikací. Do dlouhých erzet se nedá nastoupit
bezhlav, ale je poteba si rozvrhnout síly a pemýšlet i nad tím, že pak je ješt
daleko do servisu. Proto vím, že i letos pistoupí posádky k Návarovu
rozvážn, s respektem a pojedou víc hlavou,“ ekl Petr Gross, který práv ped
dvma lety spolu s Romanem Krestou oba dva prjezdy dlouhým Návarovem vyhrál.
V em tedy vidí Petr hlavní problém nejdelšího meného úseku celého letošního
šampionátu v rally?: „Nejvtší úskalí je v tom, že se Návarov pojede hned první
den. Posádky budou mít sice dostatek sil, ale nepojedou v poadí podle své
výkonnosti, jak by tomu bylo ve druhé etap. Hodn tedy bude záležet na tom,
jak se podaí sestavit startovní listinu. Bude se závodit tém pl hodiny a to je
dost asu na to, aby nkterá posádka dojela ped ní startující vz, který bude
bu pomalejší, nebo bude mít technické, nebo jiné potíže. Startovní poadí tedy
bude hrát obrovskou roli a bude hodn dležité, aby za sebou nestartovaly
posádky píliš rozdílných kvalit. Dojíždní, nebo pedjíždní je vždy
nebezpené a v noci i nepíjemné. V pípad zrušení erzety se pak také budou
pidlovat náhradní asy,“ upozornil Petr Gros na možné komplikace plynoucí
z rekordn dlouhé rychlostní zkoušky a pokraoval: „Jsem ale pesven, že o
tom všem poadatelé vdí, vše peliv zvážili a budou pipraveni, stejn jako
byli pipraveni ped dvma roky,“ uzavel Petr, kterého spolu s šestinásobným
vítzem Rally Bohemia eká nejen obhajoba dvou vítzství z let 2007 a 2008, ale i
finálový souboj o titul absolutního mistra eské republiky v rally.
Milan Hauer
tiskový mluví
XXXVI. RALLY BOHEMIA
tel.: +420 602 355 512
email: press@rallybohemia.cz
web: www.rallybohemia.cz