Vyhledávání

Nejlepší jezdec značky Peugeot Thierry Neuville skončil na čtvrtém místě.

Tisková zpráva
28. srpna 2011
IRC: BARUM RALLY ZLÍN (7/11)

28. srpna 2011: VÝSLEDKY
 
V sobotu v noci zasáhly Zlínsko výrazné deště a v obtížné poslední etapě 41. ročníku Barum Rally se tedy daly očekávat velké zvraty. Pilotům vozů 207 Super 2000 se nevyhnuly nehody. Nejlepší zástupce značky Peugeot Thierry Neuville skončil na čtvrtém místě.
 
Bouffier útočil
 
Na straně Peugeot si po první etapě v sobotu večer vedli nejlépe Bryan Bouffier a Xavier Panseri. Posádka týmu Peugeot Francie, která byla na čtvrtém místě a od druhého místa ji dělilo pouhých 3,7 vteřin, byla pevně rozhodnutá bojovat až do konce o vítězství. „Potíže, které zpomalily Jana Kopeckého, jenž byl v sobotu večer v čele, ukázaly, že naše ambice nebyly nereálné,” prohlásil Bryan Bouffier po odstoupení ze závodu. „Proto jsem se do první rychlostní zkoušky dne pustil s plnou vervou. Bohužel jsem rychle zjistil, že pneumatiky s měkkými gumami, pro které jsem se rozhodl, nebyly pro povrch, který byl sušší, než jsem očekával, ty nejlepší. Tři kilometry od cíle této RZ10 byla levotočivá zatáčka, která nevypadala nijak obtížně. Vjel jsem do ní moc rychle a kola se dostala na mokrou trávu. Výsledkem byl nedotáčivý efekt, který mě vymrštil na druhou stranu silnice, kde jsem narazil do chodníku.“ Kvůli dvěma zničeným kolům zde závod pro francouzskou posádku skončil. Posádka zůstává na čtvrtém místě v rámci mistrovství a před příští etapou je neúspěšnější posádkou značky Peugeot.
 
Thierry Neuville odolal Mikkelsenovi
 
Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul, kteří za sebou měli špatný první den, kdy mimo jiné vyjeli z trati, se vrátili do hry. „Silnice ve druhé etapě jsou jiné než v té první,“ upřesnil pilot týmu Peugeot Belgie-Lucembursko. „Povrch je mnohem méně hrbolatý a lépe cítím, jak se auto chová.“ Posádce se tak podařilo zvýšit tempo, takže se dostala na úroveň Jana Kopeckého a Freddy Loixe, tedy do urputného boje o vítězství. „Když jsem se dozvěděl, že Bryan Bouffier musel odstoupit, napadlo mě, že pro Peugeot je více než kdy jindy důležité pojistit si naši účast v závěrečném hodnocení,“ pokračoval Neuville. „Jel jsem ale rychle i proto, abych si udržel Andrease Mikkelsena za zády.“ To se mu povedlo a posádka Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul skončila čtvrtá.
 
Odstoupení Guy Wilkse
 
Guy Wilks a Phil Pugh, které večer předtím odsunul defekt pneumatiky na 12. místo, využili první nedělní etapy pro posun na osmé místo. „To byl jen začátek,“ prohlásil pilot týmu Peugeot Velká Británie. „Líbilo se mi, jak 207 S2000 sedí. Říkal jsem si, že je možné probojovat se na konečné šesté místo, ale uprostřed první erzety druhé etapy mi vypnul motor. Zastavil jsem. Otevřel jsem kapotu. Řemen alternátoru byl na cáry. Když se rozbil, jeden kousek urval motorové čidlo. Elektronická skříňka nedostávala informace a všechno zastavila.“
 
Neuspokojivé výsledky
 
„Věděli jsme, že uspět na hřišti soupeřů bude hodně těžké,“ rozebral situaci Frédéric Bertrand, manažer pro závodní aktivity divize Peugeot Sport určené pro zákazníky. Konečný výsledek je pro nás pochopitelně zklamáním, i když se 207 ukázala jako konkurenceschopná. Pro Peugeot tak důležité body v hodnocení konstruktérů IRC získal jediný z našich vozů. Tím se věci komplikují. V hodnocení pilotů mají Bryan Bouffier a Thierry Neuville ještě šance, pokud začnou co nejrychleji vyhrávat.“
 
Závěrečné pořadí Barum Czech Rally Zlín
 
1.             Jan KOPECKÝ – Petr STARÝ                                          Škoda Fabia S2000                              2:15:51,7
2.             Freddy LOIX – Fred MICLOTTE                                    Škoda Fabia S2000                              + 1,2
3.             Juho HANNINEN – Mikko MARKKULA                        Škoda Fabia S2000                              + 37,4
4.             Thierry NEUVILLE – Nicolas GILSOUL                   Peugeot 207 S2000                           + 1:59,6
5.             Andreas MIKKELSEN – Ola FLOENE                           Škoda Fabia S2000                              + 2:05,7
6.             Toni GARDEMEISTER – Tapio SUOMINEN                Škoda Fabia S2000                              + 3:47,4
7.             Craig BREEN – Garreth ROBERTS                               Ford Fiesta S2000                               + 2:32,1
8.             Roman KRESTA – Petr GROSS                                     Škoda Fabia S2000                              + 4:21,5
9.             PerGunnar ANDERSSON – Emil AXELSSON             Proton Satria Neo S2000    + 4:41,1
10.           Kark KRUUDA – Martin JARVEOJA                             Škoda Fabia S2000                              + 4:54,4
 
Pohár pilotů
 
1.        Juho HANNINEN                          98
2.        Freddy LOIX                                  95
3.        Jan KOPECKÝ                                88
4.       Bryan BOUFFIER                         61
5.       Thierry NEUVILLE                      60
6.        Andreas MIKKELSEN                  56
7.       Guy WILKS                                   47
8.        Toni GARDEMEISTER 28
9.        Hans WEIJS                                   18
10.     Michal SOLOWOW                      15
 
 
 
 
 
Pohár konstruktérů
 
1.       Škoda                                                    275
2.       Peugeot                                184
3.       M-Sport                                70
4.       Subaru                                                  51
5.       Ralliart                                                  49
6.       Proton                                                   33
7.       Honda                                                   28
8.       Abarth                                                  14
 
 

Příští závod: Maďarsko, 9. – 11. září

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu