Vyhledávání

Orsákova hloupá chyba na Saturnus rallye přerušila sérii

Orsákova hloupá chyba na Saturnus rallye přerušila sérii

Hloupá chyba zhatila dobře rozjetou soutěž.

Letošní velmi nabitý program Orsák rally sport teamu pokračoval o minulém víkendu ve Slovinsku startem na Rally Saturnus. Tratě okolo Lublaně byly pro Jarka i Karla zcela nové, Karel měl pouze drobnou zkušenost z minulosti s tratěmi kolem Trbovlje. Soutěž v cizím prostředí byla pro oba velkou výzvou.

„Těšili jsme se na srovnání s ostatními českými jezdci na vložkách, které pojedeme my i oni jen a zcela na rozpis, což v Česku neplatí,“ svěřil se před startem Jarek Orsák.

Do Slovinska odcestovala posádka krátce po skončení Rally Český Krumlov. Na jihu Čech po dvou defektech dojel Jarek Orsák s Karlem Vajíkem na sedmém místě. Po soutěži prošel závodní Lancer běžnou kontrolou a celý tým se vydal do Slovinska.

Po prvních seznamovacích jízdách neskrýval Jarin nadšení z místních erzet. „Jsou tady moc pěkné rychlostní zkoušky. Pořád se jede ze zatáčky do zatáčky, s minimem rovinek. Je to zcela jiný charakter trati, než na který jsem zvyklý z Česka. Je tady pěkná příroda, hory a lesy, přeje nám počasí, prostě super pohodička.“

Než se dostaneme k samotnému průběhu soutěže musíme se zmínit ještě o jedné podstatné skutečnosti. Je to zakoupení nových tlumičů pro Orsákova Micáka. „Mira je montoval do auta když už jsme trénovali ve Slovinsku a po dojezdu kluků do Lublaně už nebyla příležitost je vyzkoušet. Nechali jsme tedy základní nastavení a přišel křest ohněm,“ vzpomíná na situaci před startem Jarek a jedním dechem dodává: „Chování tlumičů nás velice mile překvapilo. Pořád se nám zdálo, že jedeme po úplně rovné cestě, a to i tam, kde byla už dost rozhrabaná šotolina.“

Úvodní diváckou paralelní rychlostní zkoušku, která se jela na oválu místního stadionu, zajel Jarek pátý. Na druhé zkoušce následoval šestý čas. „Jeli jsme bezpečně, snad až příliš opatrně. Dalo se hodně přidat,“ zhodnotil vstup do soutěže třiadvacetiletý valašský jezdec.

Na jinak pěkné soutěži našel Jarin jednu podstatnou kaňku. Říká k tomu: „Podle mne byla velkým mínusem soutěže polookruhová rychlostní zkouška (RZ 3, 5, 7). Byla sice krásná, velká část se jela na pěkné šotolině, pro diváky úžasně atraktivní. Jenže se točily vždycky 3 kolečka, takže bylo na trati mnoho aut. Pomíjím to, že prach si na šotolinové cestě nestačil sednout a často jsme vůbec nic neviděli a jeli jako do zdi.

Horší bylo, že když jste někoho dojeli a on vás sám nepustil, nešlo ho na úzké cestě předjet. A to se právě stalo nám. Dojel jsem nějakého místního Micáka a jel za ním asi 6 kilometrů, což bylo skoro celé kolo. A potom, když jsem ho skoro vytlačil abych ho konečně předjel, tak jsem snad po kilometru dojel další auto. Za ním jsem jel asi 2 km. Naštěstí nás pustil před sebe hned jak to šlo. Na této zkoušce jsem ztratil více jak dvacet vteřin,“ stěžoval si Jarin. „Nálada v autě byla v té chvíli hrozná. Prostě směsice rozčilení a absolutní bezmoci.“

Díky až osmému času z první polookruhové zkoušky propadla posádka na sedmé místo v průběžném hodnocení soutěže. Hned na další erzetě se však bez problémů dostala zpět na pátou příčku, kterou si pak v poklidu udržovala.

To platilo až do závěrečné zkoušky prvního dne. Její cílovou fotobuňku už valašské Mitsubishi neprotnulo. „V soutěži jsem jel asi až moc v pohodě. Nic mne netlačilo. Usoudili jsme, že honit se za soupeři, kteří byli daleko před námi by bylo zbytečně riskantní a na všechny ostatní bohatě stačilo naše poklidné tempo. Přesto nebo snad právě proto jsem udělal chybu.

Po výjezdu ze smykem projeté pomalé zatáčky na šotolině jsem v následující rychlé zatáčce dal vnitřní kola až moc k hraně cesty a krajnice nás neunesla. Kus se jí pod koly utrhl a my se svezli bokem ze svahu. Prostě nás ta krajnice sežrala. Byla to moje hloupá chyba, která mě moc mrzí.

Auto se pomalu svezlo ze svahu a opřelo se o strom. Škody byly minimální, ale bez techniky ho nešlo vytáhnout. Po vyproštění jsme normálně odjeli. Opravíme jen pravý přední blatník a můžeme opět vyrazit na závody,“ popsal osudný okamžik soutěže Jarek Orsák.

Nyní má posádka i tým jeden víkend pauzu. Závodní kombinézy a pracovní montérky si na sebe kluci navléknou před třetím podnikem slovenského mistrovství v Bratislavě. „Krátké pauzy důkladně využijeme, abychom na Bratislavu perfektně připravili auto. Chceme udělat co nejlepší výsledek a pobrat co nejvíc bodů.“ nastínil nejbližší plán Orsák rally sport teamu Jarek.

Tisková zpráva Orsák rally sport teamu

www.jarekorsak.cz

Karel Vajík





PR

 

Fotogalerie

Jarek Orsák a jeho havárie na Saturnus rallye 08, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu