Vyhledávání

Páté místo na Valašská rallye pro posádku Antonín Tlusťák Jan Škaloud

Páté místo na Valašská rallye pro posádku Antonín Tlusťák Jan Škaloud
Tlusťák na valašce příjemně překvapil
 
Výborné páté místo v absolutním pořadí vybojovala na víkendové BONVER Valašská rally 2011 posádka Antonín Tlusťák, Jan Škaloud na voze Škoda Fabia Super 2000. Zádveřický jezdec se postaral v okolí Valašského Meziříčí o jedno z příjemných překvapení úvodního podniku sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Devětadvacetiletý úřadující vicemistr Evropy prokázal, že zkušenosti z evropských podniků se pozitivně odrazily v jeho výkonnosti a každým kilometrem ukrajuje ztrátu na českou špičku.

Pořadatelé jubilejní valašky přidělili pro posádku A.T. Motosport vzhledem k prioritě FIA B startovní číslo 1. Tlusťák se Škaloudem se představí českým fanouškům v letošní sezoně ojediněle, neboť veškeré síly soustředí na mistrovství Evropy, kde je čeká obhajoba druhého místa. Startovní pole čekalo na Valašsku během páteční první etapy jen 51 ostrých kilometrů na dvou úsecích Štramberk a Straník v okolí Nového Jičína. „Úvodní etapa byla hodně krátká. Věděl jsem, že nemá cenu nikam spěchat, proto jsem nasadil konstantní tempo. Byl jsem překvapen, že v noci jsme zajeli stejné časy jako za denního světla. Auto fungovalo perfektně, já jsem taky fungoval, takže paráda. Zkrátka nebylo co vymýšlet, neboť jsme věděli, že celý závod se bude rozhodovat až následující den při dvou průjezdech kolem přehrady Bystřička,“ pověděl Antonín Tlusťák.

Soutěž začal devátým časem na první testu kolem Štramberka. Týmová fabia fungovala jako hodinky, během celé soutěže se nevyskytl žádný technický problém. „V pátečním nočním servisu proběhla jen běžná údržba. Ujeli jsme pouze padesát kilometrů na erzetách, což byla taková malá rozcvička. V Evropě by to byla jen jedna těžká erzeta,“ řekl Tlusťák, který po prvním dnu figuroval na osmém místě. Ve vyrovnaném středu nejlepší desítky jezdců ztrácel na pátého Romana Odložilíka pouhých dvanáct vteřin. „Jezdecké pole bylo vyrovnané. Přece jen rychlostní zkoušky úvodního dne nebyly příliš těžké. Hodně často se jelo na maximálku a prakticky nešlo ostatním ujet. Kvarteto nejrychlejších ve složení Honza Kopecký, Roman Kresta, Pavel Valoušek a Vašek Pech si jelo svůj vlastní závod. Co předváděli, bylo něco neskutečného, klobouk dolů. Kopecký je opravdu někde jinde, ale kdo jiný by měl vyhrát než tovární pilot na továrním autě a s výborným zázemím,“ uvedl zádveřický jezdec.

Sobotní etapa se skládala ze šesti rychlostních zkoušek v celkové délce téměř sto ostrých kilometrů. Dopoledne byly na programy rychlostní zkoušky Helfštýn a Špičky. Tlusťák se Škaloudem se dostali po první dopolední sekci o příčku výše, neboť Orsák udělal hodiny a ztratil pár cenných vteřin. Sedmé místo patřilo dvojici A.T.Motorsport i v odpoledním servisu a chystal se útok na vyšší příčky. „Věděli jsme, že se rozhodne na téměř pětadvacetikilometrovém úseku Santov. Erzeta kolem přehrady Bystřička je náročná. Po prvním průjezdu jsme přeskočili skvěle jedoucího Martina Bujáčka, a to nás ještě zbrzdil prach po průjezdu Poláka Habaje, kterého jsme málem v závěru rychlostní zkoušky dojeli. Před druhým průjezdem Bystřičkou jsme ztráceli na Romana Odložilíka necelých deset vteřin. Rozhodli jsme se na páté místo zaútočit a jet naplno.

Nešlo nám o body do českého šampionátu, tak jsme mohli jet na hraně. V praxi to znamenalo být zhruba o půl vteřiny rychlejší na kilometr, abychom Romana předstihli. Nakonec se to podařilo a měli jsme k dobru hned patnáct vteřin. S celkovým umístěním v podobě pátého místa panuje spokojenost. Více jsme dosáhnout při současném rozpoložení sil a techniky v českém šampionátu nemohli,“ objasnil Antonín Tlusťák, kterého nadchl souboj o druhé místo mezi Krestou a Valouškem. V cíli ve prospěch luhačovického jezdce hovořila pouhá jedna desetina vteřiny! 

Zádveřický jezdec si pochvaloval velmi dobrou organizaci jubilejního ročníku valašky a početné zástupy diváků podél tratě rychlostních zkoušek. „Erzety měly sice rychlejší charakter, ale pro pořadatele bude stále těžší najít vhodné úseky a získat souhlas k pořádání rally od obecních úřadů i dalších institucí. Podmínky máme všichni stejné a například v Evropě se vás nikdo neptá, zda vám charakter tratě vyhovuje. Rally neměla žádnou prodlevu a vydrželo i počasí. Déšť nás zkropil pouze v závěrečném servisu a na cílové rampě,“ řekl Tlusťák. Početní fanoušci si určitě všimli v zázemí týmu A.T. Motosport čtveřice sličných hostesek, která získala neoficiální titul miss Valašské rally.

„Byl to pro nás domácí závod a chtěli jsme se ukázat v plné parádě. Rovněž týmové zázemí jsme připravili v plné kráse. Snad holky naše mechaniky při práci v servisu příliš nerozptylovaly,“ uzavřel s úsměvem zádveřický pilot. A.T. Motosport děkuje všem svým fanouškům za diváckou podporu na rychlostních zkouškách a návštěvu servisního zázemí týmu při BONVER Valašská rally 2011 ve Valašském Meziříčí.

 
Celý tým soustředí nyní veškeré úsilí na úvodní start v letošním seriálu mistrovství Evropy, kde obhajuje titul vicemistra. Prvním podnikem bude po odvolání Elpa rally v Řecku z finančních důvodů v polovině dubna asfaltová Rally 1000 Miglia (14. – 16. dubna 2011) v italské Brescii.
 
 
 

Ve Slušovicích 30. března 2011                                   ZLIN PRESS production

TISKOVÁ INFORMACE A.T. MOTOSPORT č. 2/2011

 

Fotogalerie

Valašská rallye 2011- sobota objektivem Jana Pořízka

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu