Vyhledávání

Pavel Valoušek nabral v Krkonoších závodní tempo před Barum rallye a navíc získal zlato

Pavel Valoušek nabral v Krkonoších závodní tempo před Barum rallye a navíc získal zlato
Seznam.cz Rally Team znovu slaví triumf – v Krkonoších
 
Posádky Seznam.cz Rally Teamu mají za sebou další úspěšnou soutěž. Na Krkonošské rallye dosáhl Pavel Valoušek na své první absolutní vítězství v mistrovském podniku na domácí půdě. Současně tak vybojoval již třetí letošní triumf pro jezdce v barvách Seznam.cz Rally Teamu. O místo na stupních vítězů bojoval do posledních metrů i Karel Trněný. Výkon Václava Pecha ovlivnila ztráta výkonu motoru a Radka Majera připravil o mistrovské body nevhodně přidělený čas na zrušené rychlostní zkoušce.
 
Ke třetímu ročník Rally Krkonoše Trutnov nastoupil Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery NejlevnejsiPneu.cz a Otomoto.cz, ve skutečně hvězdné sestavě. Největší hvězdou byl bezesporu Václav Pech, držitel pěti domácích titulů mistra republiky, stejného počtu úspěchů v zónových šampionátech. Připočíst můžeme i tři slovenské a dva rallysprintové tituly.
Neméně slavnou postavou českého rallysportu je zcela jistě Pavel Valoušek. V Trutnově měl opět k dispozici svůj Lancer deváté evoluce.
Druhý týmový Mitsubishi Lancer EVO IX tradičně sedlal Radek Majer, ale netradičně jej navigoval spolujezdec Slávy Ducháčka, Petr Dufek.
Chybět nemohl ani Karel Trněný a jeho Škoda Fabia WRC, startující opět jako host týmu.
Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou se přijeli rozhýbat a nabrat závodní tempo před Barum rallye, ale současně již byli doslova hladoví po vítězství. V posledních dvou sprintech skončili vždy těsně druzí a tak byli rozhodnuti udělat vše pro ještě lepší výsledek.
První rychlostní zkouška byla po těžké havárii Josefa Petáka zrušena, ale od druhého měřeného úseku už šli Pavel se Zdeňkem do čela a své vedení udrželi až do cíle. Dosáhli tak svého vůbec prvního absolutního vítězství v domácích soutěžích. Pavel Valoušek se již dříve mohl radovat z prvního místa ve slovenské Snině (Ford Focus WRC) a vyhrál i první soutěž v Hustopečích (Toyota Corolla WRC), ale tentokrát šlo o zcela první vítězství na domácí půdě v mistrovském podniku.
Máme velkou radost. Už jsme si letos to vítězství zasloužili. Moc děkuji všem za přípravu auta a našemu hlavnímu partnerovi, panu Varmužovi za to, že jsme druhé kolo mohli absolvovat na nových pneumatikách. Soutěž byla opravdu moc těžká, což je vidět na jejím průběhu a vývoji. Byl bych moc rád, aby Pepík Peták i Libor Joska byli v pořádku, protože jejich havárie vůbec nevypadala pěkně,“ řekl v cíli šťastný vítěz, na kterém přesto bylo vidět, že stále myslí na své zraněné soupeře.

Poněkud vzadu oproti očekáváním se ve výsledcích pohybovali Václav Pech s Petrem Uhlem. Prakticky celou soutěž se pohybovali na osmém místě a teprve v závěru přeskočili Josefa Semeráda a skončili sedmí. Bylo to nezvyklé, vždyť od Rallye Šumava 2006 dokončili všechny podniky vždy na stupních vítězů.

Václav Pech, jako správný profesionál, nehledal problém v zapůjčené technice, ale hlavně u sebe.

Asi nás nějak poznamenala ta Pepova havárie. Pořád na to podvědomě myslím a tak nějak nejedu, jak bych měl. Nejde mi to,“ tvrdil Václav v polovině soutěže. Problém ale byl spíše v motoru, který po pár kilometrech ostré jízdy začal ztrácet výkon a ani skvělý jezdec s tím nemohl moc nadělat. Počkáme, až se auto rozebere a teprve potom se zjistí, jestli byl problém v autě, nebo ve mně. Sám vím, že jsem nejel časy, jaké bych si představoval a je ve hvězdách, jak rychle bych jel, kdyby auto fungovalo stejně, jako při testu před soutěží. To jsem s ním byl velmi spokojen. Od mého lanceru se liší jen v detailech. Přizpůsobil jsem si jen podvozek a tlumiče. Účel našeho startu byl přesto splněn.

Rozjeli jsme se před Barumkou, dostali jsme se do tempa, zlepšili rozpis a vyzkoušeli si konkurenci ve sprintech. Ta je obrovská. Kluci, co spolu závodí o titul, jedou od začátku o vteřinky a s velkým nasazením. Jsem šťastný, že se nám povedlo dojet do cíle i když jsme očekávali lepší výsledek. Každý den není posvícení. Musím pochválit i pěkné a náročné erzety,“ doplnil Václav Pech v cíli.

Karl Trněný s Václavem Pritzlem zajeli svou nejlepší letošní soutěž. Přesto se Karel v cíli netvářil moc spokojeně. Aby také ne, vždyť do posledních metrů bojoval o druhé místo a nakonec skončil čtvrtý, se ztrátou mizivých čtyř desetin na bronzovou pozici. I na něm zanechala svou stopu havárie na první vložce. Již jsme měli za sebou předstartovní proceduru a byli připraveni vyrazit, když nás startér zastavil a na trať vyjeli záchranáři. To se pak člověku leccos honí hlavou. Do druhé vložky jsme doslova odskákali. Na jedničku i na dvojku auto kuckalo a než se motor chytnul ztratili jsme spoustu času. Krátce poté jsme poškodili disk. Dokonce jsem se chvíli bál, že máme defekt a jel proto opatrněji. Naštěstí to odnesla jen geometrie.“
Druhé průjezdy již vyšly lépe a Karel s Václavem si po čase opět připsali vyhranou erzetu. Do poslední rychlostní zkoušky šli ze čtvrtého místa, šest desetin za Romanem Odložilíkem a 2,6 za Janem Štěpánkem. V cíli pak na druhého Odložilíka ztráceli 1,8s a Štěpánka čtyři desetinky. Nemůžu být spokojený, ale hlavně s prvními průjezdy, ty nám prostě zatím nejdou. Ve druhých se zlepšujeme i o vteřinu na kilometr a to je moc,“ dodal v cíli Karel.

S motorem po repasi a zapůjčeným spolujezdcem nastupoval na start Radek Majer. Spolupráce s Petrem Dufkem fungovala a po RZ3 byli na bodované čtrnácté příčce. Na další vložce byli zpomaleni po havárii Martina Hudce a dostali přidělený čas. Podivně přidělený čas, protože se rázem propadli v pořadí o tři místa a co víc, zatímco po RZ3 měli na patnáctého Jana Dohnala náskok dvou vteřin, po RZ4 ztráceli na poslední bodovanou pozici vteřin šest a Dohnal poskočil o jedenáct vteřin před ně. Takto by se náhradní časy asi přidělovat neměly.

Soutěž byla hezky zorganizovaná, bylo vidět hodně pořadatelů, kteří museli řešit mnoho nepředvídatelných situací. Vlastní vložky byly tak 50:50. Jelo se nám s Petrem dobře, trochu jsem si musel zvykat na jiný diktát, ale nakonec dopadlo vše k naší spokojenosti. Hodně nás ale mrzí ne zrovna dobře přidělený čas na RZ4, kde jsme jeli po havárii Hudce pod žlutou vlajkou. Tímto nás připravili o bodovanou pozici. Auto fungovalo bez sebemenších potíží a nově repasovaný motor šlapal jako hodinky, zhodnotil Radek Majer Rally Krkonoše coby jezdec.

Jako týmový manažer ještě dodal: Jako zástupce Seznam.cz Rally Teamu jsem s výsledkem našich jezdců spokojen. Již na třetím sprintu z pěti získal náš tým zlato. Tentokrát nám ho přivezl Pavel Valoušek, kterému tímto moc děkuji. Těsně čtvrtý skončil i další jezdec startující pod naším týmem, Karel Trněný. I jemu patří dík za reprezentaci. Vašek Pech, který usedl do našeho týmového Mitsubishi ukázal, že je velký bojovník a dovezl auto s motorem, který nepodával výkon na sto procent, až do cíle. Všichni přejeme také rychlé uzdravení a návrat na tratě Pepíkovi Petákovi s Liborem Joskou."
 
PR
 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu