Vyhledávání

Pavel Valoušek s továrním Fábií se poprvé v kariéře stal mistrem ČR v automobilových soutěžích.

Pavel Valoušek s továrním Fábií se poprvé v kariéře stal mistrem ČR v automobilových soutěžích.

Pavel Valoušek se poprvé v kariéře stal mistrem České republiky v automobilových soutěžích. Pilot startující v domácím šampionátu s podporou továrního týmu Škoda Motorsport si titul zajistil díky druhému místu na Rallye Příbram.

Závěrečný závod sedmidílného seriálu vyhrál těsně Jaromír Tarabus, který porazil Valouška o devět desetin sekundy.

Valoušek bojoval v Příbrami o titul s Václavem Pechem, který nakonec obsadil třetí místo s odstupem 40 sekund. Závodník z Otrokovic tak zakončil sezonu s bilancí tří výher a dvou druhých míst. Druhého Pecha nakonec podle neoficiálních výsledků porazil o 32 bodů.

"Soustředili jsme se hlavně na mistrovský titul, takže to, že jsme nevyhráli, tolik nevadí," řekl Valoušek, jenž o dílčí vítězství přišel až v posledním měřeném testu. "Závod byl hodně těžký, hlavně dnešní druhá sekce, při které začalo pršet. Nechtěli jsme proto riskovat a hlavní bylo, abychom se udrželi na silnici," uvedl Valoušek na oficiálních internetových stránkách rallye.

Pilot Fabie S2000 ustál i závěrečný psychický tlak, dobře si totiž pamatoval, že na Bohemia rallye krátce před cílem havaroval. "Nebylo to jednoduché. Věděli jsme, že je to částečně doma, ale museli jsme se koncentrovat, abychom neudělali chybu. Je to ale týmová práce a výsledek patří všem," řekl Valoušek.

Jeho hlavní sok Pech nastupoval na start s vědomím, že k posunu do čela šampionátu potřebuje uspět, nejlépe vyhrát, a doufat ve Valouškův nezdar. Od první erzety ale za novopečeným mistrem zaostával.

"Říkali jsme, že to zkusíme, což jsme udělali. Honili jsme se s Valdou, ale na vodě už to nešlo. V závěru už ani nemělo cenu riskovat, protože jsme mohli uspět jen v případě Valdova nezdaru. My jsme spokojeni, jsme druzí v konečném hodnocení a mistři v produkčních vozech," uvedl Pech, který dokázal jako jediný s produkčním mitsubishi v sezoně držet krok s piloty se speciály kategorie S2000.

Maximálně spokojený byl i Tarabus, jenž si připsal první výhru v absolutním hodnocení MMČR. Díky tomu se posunul i na konečné třetí místo celého seriálu před Romana Krestu, který příbramskou rallye nedokončil. "Věděli jsme před závěrečným testem, že Pavel nemá tak vhodné obutí jako my, a tak jsme se rozhodli jet naplno a snažili se dostat na první místo. Je to příjemná tečka sezony," řekl Tarabus.

Rallye Příbram, sedmý a závěrečný podnik MMČR v automobilových soutěžích:

1. Tarabus, Trunkát (Ford Fiesta S2000) 1:36:04,5, 2. Valoušek, Hrůza (Škoda Fabia S2000) -0,9, 3. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer Evo IX) -40,2, 4. Peták, Benešová (Peugeot 207 S2000) -2:56,5, 5. Triner, Achsová (Subaru Impreza STI) -3:49,2, 6. Arazim, Gál (Mitsubishi Lancer Evo IX) -4:57,1.

Konečné pořadí (neoficiální výsledky): 1. Valoušek 241, 2. Pech 209, 3. Tarabus 148, 4. Kresta (Peugeot 207 S2000) 142, 5. Peták 63, 6. Arazim 55.

 

Fotogalerie

Herkul Rally Příbram 2010 objektivem Václava Dufka

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu