Vyhledávání

Podpora motoristického sportu není ve firmě AGROTEC žádnou novinkou. Naopak !

Podpora motoristického sportu není ve firmě AGROTEC žádnou novinkou. Naopak !

Podpora motoristického sportu

Podpora motoristického sportu není ve firmě AGROTEC a. s. žádnou novinkou. Naopak. Firma je úzce spjata s motorismem a s prodejem široké nabídky nákladních a osobních motorových vozidel, zemědělské a stavební techniky.

Hustopečská společnost se neodmyslitelně zapsala i do historie Masarykova okruhu, kde podporovala závěrečnou akci sezóny, tradiční Epilog. A právě díky této spolupráci se tehdejší AGROTEC Epilog stal vyhlášenou akcí, která nabízela nejen velmi kvalitní závod, ale navíc i mnoho doplňkových programů a zábavy, takže k okruhu proudily celé rodiny z širokého okolí. Závod se zpočátku jezdil jako tříhodinový, později se jeho délka prodloužila na šest hodin. Zajímavostí byla spanilá jízda všech strojů, které společnost zastupuje, včetně nacvičeného opravdového tanečku traktorů na startovní a cílové rovince.

Po třech letech podpory Epilogu došlo k rozhodnutí vrhnout síly pro změnu jiným směrem a uspořádat vlastní rallye v okolí města Hustopeče. Navíc v premiérovém ročníku s doprovodnou akcí, nazvanou „AGROTEC na kolech“, kde byla opět představena i veškerá koncernová technika. Hlavní „duše“ akce Martin Rada, ředitel firmy IVECO Moravia, se zřejmě nechal inspirovat v Německu tamní soutěží MS, která se rovněž jezdí mezi vinicemi, přičemž moravský podnik je jedinou automobilovou soutěží mezi vinicemi u nás. Však se mu také hned od počátku začalo říkat rallye mezi vinicemi nebo také rallye tisíce hroznů.

Premiérový ročník 2004 nabídl posádkám 60 km erzet a celkem167 km dlouhou trať. Tento zkušební ročník byl uspořádán jako volný podnik v rámci AGROTEC Rallye show Modřice, ale v dalším roce se již pořadatelé vydali vlastní cestou. Především bylo zřejmé, že na převážně polních cestách a komunikacích mezi zdejšími vinicemi lze připravit zajímavé a také bezpečné tratě. Hned při této premiéře se mezi vinicemi objevily i dva vozy WRC, ale kromě toho i řada dalších kvalitních jezdců, jako je Milan Chvojka, David Komárek a mnozí další. Nejrychlejší byl Pavel Valoušek s Toyotou Corollou WRC, který se na jih Moravy přijel rozloučit se sezónou.

Vítězem dalšího ročníku 2005 se stal stylem „start cíl“ Roman Odložilík s Renaultem Clio S 1600 a především – celá akce, která se jela jako kandidátský podnik, proběhla bez zádrhelů, takže do dalšího ročníku se mohla uskutečnit již jako podnik MČR ve sprintrallye. Vlastní soutěž byla velmi kompaktní a všechny tři rychlostní zkoušky se nacházely ve vzdálenosti pouze asi deset km od města Hustopeče, kde bylo její centrum.

Velikonoční AGROTEC WÜRTH rally 2006 nakonec přivítala zhruba třikrát více posádek, než první ročník. Ze stovky přihlášených odstartovalo 79 vozů. Trať v celkové délce 75,56 km rychlostních zkoušek byla opět kompaktní a také velmi náročná, řada posádek musela předčasně skončit. Vítězství si odvezl pozdější mistr sprintů Josef Semerád, který se představil s premiérou svého nového Lanceru EVO IX. Novinkou od roku 2006 byl přesun servisní zóny do rozsáhlého areálu v nedalekém Zaječí, kde nebyly žádné prostorové problémy. Zde pak i v roce 2007 byl nejen servis, ale i celé ředitelství a zázemí.

AGROTEC IVECO rally 2007 byla velice úspěšným ročníkem, který jsme pořádali. Hodnocení komisařů nás kvalifikovalo pro organizaci mezinárodního mistrovství ČR v rally a evropského poháru FIA pro rok 2008.

Díky dlouhodobé spolupráci s řadou partnerů jsme za pět ročníků získali řadu zkušeností, které se zúročily v AGROTEC NEW HOLLAND rally 2008. Mezinárodní tým komisařů hodnotil naše rally jako druhé nejlépe zorganizované. Díky takovým výsledkům nám byl v roce 2009 připsán evropský pohár FIA s koeficientem 5. což nás řadí na skutečnou špici rallyových podniků pořádaných ve střední Evropě. V roce 2010 zvítězila posádka Václav Pech - Petr Uhel s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Plzeňská dvojice zvítězila na jihu Moravy podruhé v kariéře (první prvenství 2008). Druhého Pavla Valouška porazili o 8.7 sekundy, třetí příčka patří Romanu Krestovi (+ 23.8 s)

Pro ročník 2011 jsme drželi stále vysoký koeficient 5. Rally mezi vinicemi opět přilákala českou rallyovou špičku. V dramatickém souboji zvítězila tovární posádka Škody Motorsport Jan Kopecký, Petr Starý ve Fabii S200. Druhé místo obsadili Roman Kresta a Petr Gross ve stejném voze, kteří ztratili 37. 4 vteřiny. Bronzovou příčku vybojovali Václav Pech s Petrem Uhlem v Mitsubishi Lancer Evo IX R4, kteří za stříbrem zaostali o 3.7 vteřiny.

Rok 2012 Zveme Vás na 7. ročník Rally mezi vinohrady v termínu 22. – 23. 6. 2012. Věříme, že rally přinese spoustu zajímavých motoristických zážitků.

 

PR

 

Fotogalerie

Vzpomínka nejen na vítěze předchozích ročníků Agrotec rallye Hustopeče, foto Jirka Dokulil

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu