Vyhledávání

Přemek Šebesta před červnovou Eurostroj rally Tišnov

Mezi piloty, kteří se na konci loňské sezóny rozhodli přestoupit z upadajícího Poháru České republiky do oficiálního mistrovství naší republiky, patří hodonínský Přemysl Šebesta. Reprezentant Hanáckého rally klubu Vyškov, nad jehož dosahovanými časy loni mnohdy řada soupeřů uznale kroutila hlavou, má letos v plánu vybrané moravské podniky napříč oběma národními seriály a jednou ze soutěží, kde ho diváci uvidí, se stane i blížící se tišnovská Eurostroj rally. Spolu se svým bratrem Michalem na sedadle spolujezdce bude hájit barvy pořádajícího rally klubu a zároveň také patřit k největším favoritům silně obsazené třídy A7.

1. Přemku, pro některé diváky, kteří Tě viděli na trati letošní Rally Hustopeče, jsi byl novou tváří. Mohl bys proto v krátkosti popsat svoji dosavadní soutěžní kariéru spojenou hlavně s Pohárem České republiky?

„V roce 2005 jsem se rozhodl, že si z naspořených peněz koupím místo sériového auta závodní a už nebylo cesty zpět. Volba padla na Ford Escort RS 2000 ve třídě N/3. S autem jsme se zúčastnili tří závodů v Českomoravském poháru rally - Šternberku, Rosic a Fulneku. Z toho vzešly tyto výsledky: havárie, havárie a porucha převodovky. S těmito ,,úspěchy" jsme se rozhodli, že se v roce 2006 zúčastníme celého Poháru České republiky v rally. Na konci roku z toho bylo vcelku slušné 4. místo ve třídě SA/3.“
 
2. Co váš tým vedlo k přestupu z poháru do Mistrovství České republiky?
„Jednoznačně atraktivita závodů. Jak konkurence, tak i zájem médií je větší. V roce 2005 byl pohár na vzestupu a byl pro začínající jezdce ideální. Teď je to jiné.“
 
3. Sedí Ti více soutěže rallysprintového typu, nebo preferuješ dvoudenní podniky?
„Je mi to v celku jedno. Jen mám raději rychlostky s větší kilometráží.“
 
4. Na Eurostroj rally jsi ještě nikdy nestartoval. Máš alespoň představu, jaký charakter rychlostních zkoušek na Tebe v Tišnově čeká, nebo jedeš zcela do neznáma?
„Eurostroj rally Tišnov je pěkná v televizi, na fotkách i u trati. Tak doufám, že bude pěkná i ze závodního auta.“
 
5. Co říkáš konkurenci, která se chystá ve vaší třídě? Jaké cíle si před startem Tišnova dáváš?
„Konkurence ve třídě A/7 je fantastická. Člověk si alespoň pořádně zazávodí. Dávat si v tomhle sportu cíle je ošemetné. Pojedeme jak umíme a pak se uvidí.“
 
6. U nás nad Vyškovem si vrabci cvrlikali o tom, že jste vedli jednání o svezení s nějakým silnějším vozem. Co je na tom pravdy?
„Vrabci nelhali. Dostali jsme nabídku startovat s vozem Mitsubishi Lancer. Bohužel, pro nedostatek financí se nám tento projekt nepodařilo realizovat. Snad příště.“
 
7. Je něco, co by jsi rád vzkázal divákům, kteří vaší posádce fandí a podporují vás u trati?
„Jejich podpory si velmi ceníme a jsme rádi za každého fanouška, který nám fandí. Bez diváků u trati by nás to závodění tak netěšilo. Snad se jim za to nějak odvděčíme.“
 
Za celý tým PMV Motorsport Přemek Šebesta
 
 
 
 Jiří Dokulil, ftr-media
 

Fotogalerie

Brno - testy WTCC, duben 2007

foto Pavel Procházka

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu