Vyhledávání

Premiérový start na Valašce nevyšel staronovému týmu Orsák Rallysport podle očekávání

Premiérový start na Valašce nevyšel staronovému týmu Orsák Rallysport podle očekávání
Šrámy z Valašky
 
Premiérový start na Valašské rally nevyšel staronovému týmu Orsák Rallysport podle očekávání. Jarek Orsák zajel několik skvělých časů, ale problémy s nastavením podvozku vyústily v sobotu dopoledne v havárii. Nový člen týmu Martin Vlček krizovou situaci na úvodní vložce ustál a dojel do cíle na 13. příčce absolutního pořadí.
 
Posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík nastoupila do první soutěže seriálu MMČR s  Mitsubishi Lancerem Evo 9 skupiny N v nových válečných barvách. Na první rychlostní zkoušce, která se jela ještě za světla, se šestadvacetiletý valašský jezdec blýskl skvělým pátým časem za kvartetem největších favoritů. Další zkoušky se už konaly za tmy a Orsák musel řešit zásadní problém. Během jízdy v první RZ ztratil špatně připevněnou světelnou rampu a druhý měřený úsek musel absolvovat jen se standardním osvětlením. Mechanici přivezli z domu do servisu alespoň náhradní nástavbu s přídavnými světlomety. Ta však byla poškozena a nebyla seřízena, proto její nízká účinnost negativně poznamenala výkon posádky. Dalším problémem se ukázalo nastavení podvozku a Jaroslav Orsák klesl v závěru páteční etapy na 7. příčku.

Sobotní ráno zastihlo posádku v bojové náladě a další pátý čas byl příslibem do druhé fáze soutěže. Rozhodující pětadvacetikilometrové „Valašské bomby“ se však Orsák už nedočkal. „Od počátku soutěže jsme se potýkali s nevhodným nastavením podvozku. Při nájezdu na horizont na RZ7 auto odskočilo na terénní nerovnosti, šlo do smyku, vylétli jsme ze silnice a trefili strom. Přidělali jsme si tím spoustu starostí před Rallye Šumava, která se koná už za necelé dva týdny,“ smutně konstatoval Orsák.

Jeho novopečený týmový kolega Martin Vlček si odbyl nejkrizovější moment už na úvodní vložce, kde opustil trať a rovněž atakoval strom. S výrazně poškozeným vozem naštěstí mohl pokračovat. „Krizovka byla způsobenapředevším vadným článkem mezi volantem a sedačkou,“ hodnotil zpětně situaci sedmatřicetiletý jezdec. „Tak to bývá, když se závodí pět kilometrů od baráku a člověk má pocit, že to zná. Když k tomu přičtu nové auto, nové nastavení, nového spolujezdce a tmu, na kterou nejsem zvyklý, tak se to vlastně dalo čekat.“

Druhý den se Martin Vlček s novým spolujezdcem Romanem Peškem sehrál, vrátil se k osvědčenému nastavení vozu a po zimní přestávce se dostal do tempa. Dokázal zajíždět časy kolem desátého místa, ale časová ztráta z prvního dne byla značná. Navíc se na předposlední vložce objevily dozvuky páteční havárie, když došlo k uvolnění příruby turba a netěsnost výfukového potrubí vedla ke snížení výkonu motoru. „Měli jsme obavy, aby nám auto na poslední vložce nechytlo. Pokračovalo se bez servisní přestávky a vyměnit propálené těsnění vlastními silami nebylo reálné.“

„Lancer Evo 9 týmu Orsák Rallysport je pocitově výkonnější, ale zatím s ním nedosahuji výrazně lepších časů. Se servisním zázemím jsem spokojen, mechanikům jsem přidělal dost práce hlavně na nočním servise, museli měnit okno, rovnat pochroumanou
karoserii a geometrii podvozku. Já i Jarek Orsák jsme jeli poprvé na nový závodní benzin Wladoil ETM6. Oba jsme byli spokojeni. Auta mají výkon, což bylo vidět na Jarinových časech, a ve srovnání s konkurenčním palivem se nám podařilo ušetřit spoustu peněz.“


 
 TI Orsák Rallysport – Valašská Rally 2011
 
 

Fotogalerie

Valašská rally 2011 - Pavel Pustějovský

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu