Vyhledávání

Pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu je nadcházející Rally Německo výjimečnou událostí.

ADAC Rally Německo (19. – 22. srpna 2010)
Loeb a Elena míří k novým rekordům?

Pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu je nadcházející Rally Německo výjimečnou událostí. Od opětovného zařazení do kalendáře WRC v roce 2002 nepoznala tato soutěž jinou vítěznou posádku, než právě francouzsko-monacký pár. A ten je samozřejmě odhodlán pokračovat v této tradici neporazitelnosti! Druhý vůz C4 WRC v týmu Citroën Total World Rally Teamu povede Dani Sordo, který se ovšem poprvé představí s novým spolujezdcem. Diego Vallejo totiž střídá Marca Martího.


Podruhé asfalt

Po Rally Bulharsko je Rally Německo druhou soutěží na asfaltu v sezoně 2010. Tento podnik má poměrně jednoznačnou historii, kterou píší Sébastien Loeb a Daniel Elena od jejich premiérového vítězství v roce 2002. Následovalo šest dalších vítězství v řadě spolu s ojedinělým zápisem počtu prvenství v jedné soutěži v řadě. Osmý úspěch bez přerušení by jim sice statistiky ještě více vylepšil, nicméně z dnešního pohledu je to nepodstatná úvaha. Kdyby ovšem v neděli v Porta Nigra v Trieru zazněla francouzská hymna, znamenalo by to, že posádka Citroënu kráčí k dalšímu titulu mistra světa. V osmi dosavadních startech sezony skončili Loeb s Elenou vždy na stupních vítězů, čtyřikrát dokonce na tom nejvyšším. Náskok 48 resp. 61 bodů na Sébastiena Ogiera a Jari-Matti Latvalu vypadá velice komfortně, nicméně vedoucí posádka mistrovství světa ho může ještě zvětšit!

Loeb – Chci vyhrát poosmé!

"Vždycky jsem se na této rally cítil dobře a vše se tady pro mě vyvíjelo dobře. Můj cíl pro Německo? Samozřejmě osmé vítězství," říká Loeb, který bude startovat jen pár desítek kilometrů od svého rodného Alsaska. "Ale C4 WRC, nejlepší auta současnosti, mají ještě další tři vynikající piloti. To znamená jediné - abych se udržel před nimi, budu muset jet naplno. Je to určitě zajímavá výzva, protože všechny tři etapy budou naprosto rozdílné. Rychlostní zkoušky vedoucí moselskými vinicemi mají pramálo společného s těmi, které se pojedou ve vojenském prostoru Baumholder. Zasáhnout do konečného výsledku může i počasí, což se zde obvykle stává. Vypadá to, že nás čeká vzrušující a nepředvídatelná soutěž."

Sordo s novým spolujezdcem

Po mezihře v juniorském týmu na Rally Finsko je zpátky v kokpitu továrního Citroënu C4 WRC s číslem 2 Dani Sordo. Španěl pojede se spolujezdcem Diegem Vallejo, který nahradí Marca Martího. "Vůbec to není žádné unáhlené rozhodnutí. Prostě jsem dospěl k závěru, že pokud se chci dál zlepšovat, musí se něco změnit," vysvětluje Dani. "Marc mi za posledních šest let hodně dal a pomohl a naše spolupráce byla na přátelské bázi. S Diegem se známe dlouho, jsme podobně naladěni a určitě budeme spolupracovat ve vzájemné harmonii. Bude to jeho první start v Rally Německo, ale zrovna na podniku, který je z pohledu spolujezdce jedním z nejobtížnějších."
Dani má z Německa na kontě dvě druhá místa z let 2006 a 2008 a na podobný úspěch myslí i pro tento rok. "Podobně jako v Bulharsku se pokusím maximálně zabodovat pro Citroën i v Německu. Vím, nebude to snadné a budu si muset dávat velký pozor na 47. kilometru ve vojenském prostoru. Je to tam velice drsné pro pneumatiky a člověk musí najít správné tempo, aby neprorazil pneumatiku."

Tři otázky pro Oliviera Quesnela, týmového šéfa Citroën Total WRT

Vraťme se ještě k Finsku. Sébastien Ogier druhý, Sébastien Loeb hned za ním. Většinou se ovšem čekalo obrácené pořadí.
Stejně jako v Portugalsku jsme dali přednost sportovní stránce před taktickými
zásahy do pořadí. Důležitý je celkový náhled na situaci. Mikko Hirvonen vypadl a Petter Solberg byl až za našimi jezdci. Třetí místo se pro Sébastiena Loeba jevilo z pohledu mistrovství světa pilotů jako velmi dobrý výsledek. Díky Ogierovi a jeho druhému místu jsme byli schopní držet Jari-Matti Latvalu dál pod tlakem. Zároveň tento výsledek znamenal, že Ogier neztratil příliš mnoho bodů na Latvalu, jeho nejvážnějšího soupeře v mistrovství světa. Celou situaci jsme s oběma jezdci konzultovali a sám Sébastien Loeb řekl, že za daných podmínek by nechtěl skončit druhý.

Znamená to, že vaši piloti budou moci mezi sebou bojovat až do konce sezony?
Cíl pro Citroën Racing je jasný - udržet tituly v mistrovství světa pilotů i v Poháru konstruktérů. Nyní se nám to daří a míříme k tomu, jak Sébastien Loeb, tak Citroën vedou v obou šampionátech. Podobně jako ve Finsku budeme podrobně analyzovat každou situaci, která vznikne.

Dani Sordo a nový spolujezdec Diego Vallejo. Je to pro něho začátek nové éry?
Určitě, doufám, že tomu tak bude. S výjimkou Rally Bulharsko prožil Dani až dosud poměrně obtížné období. Bylo zřejmé, že změna je nezbytná. Bylo ale na něm, aby se rozhodl. Své rozhodnutí nakonec udělal po zralé úvaze a po zvážení několika možností. Chtěli bychom Diega přivítat a doufáme, že pomůže Danimu dokončit sezonu na co nejvyšší příčce. Jsem přesvědčen, že jeho první vítězství v mistrovství světa není moc daleko.



ADAC Rally Germany (kolo 9/13)
Povrch: Asfalt
Centrum: Trier
Shakedown: čtvrtek 19. srpna 8 – 12 v Trieru nedalo obcí Mesenich a Grewenich, stejně jako v roce 2008 na okruhu 5,80 km.
Start: čtvrtek 19. srpna v Porta Nigra ve 20 hod.
Trať: celkem 1194,63 km, z toho 407,31 měřených v 19 RZ.
1.etapa pátek 20. srpna – 385,82 km, z toho 134,04 km měřených v 6 RZ – RZ 1: ‘Ruwertal / Fell’ (24,01 km) – RZ 2: ‘Grafschaft Veldenz’ (23,09 km) – RZ 3: ‘Moselland’ (19,92 km) – Servis A (13.09 / 30 min) – RZ 4: ‘Ruwertal / Fell’ (24,01 km) – RZ 5: ‘Grafschaft Veldenz’ (23,09 km) – RZ 6: ‘Moselland’ (19,92 km) – Servis B (17.38 / 45 min) – Cíl kolem 21.45.
2. etapa - sobota 21. srpna: 576,92 km, z toho 187,58 km měřených v 8 RZ. Start: 6.30 – Servis C (6.40 / 15 min) – RZ 7: ‘Hermeskeil / Gusenburg’ (11,34 km) – RZ 8: ‘St. Wendeler Land’ (16,95 km) – RZ 9: ‘Freisen / Westrich’ (17,50 km) – Servis ‘Birkenfeld’ (9.52 / 15min) – RZ 10: ‘Arena Panzerplatte’ (48,00 km) – Servis D (13.20 / 30 min) – RZ 11: ‘Hermeskeil /Gusenburg’ (11,34 km) – RZ 12 : ‘St. Wendeler Land’ (16,95 km) – RZ 13 : ‘Freisen / Westrich’ (17,50 km) – Servis ‘Birkenfeld’ (16.47 / 15 min) – RZ 14: ‘Arena Panzerplatte’ (48,00 km) – Servis D (19.45 / 45 min) – Cíl kolem 23.45.
3. etapa – neděle 22. srpna: 231,89 km, z toho 85,69 km měřených v 5 RZ. Start: 6.15 – Servis F (6.25 / 15 min) – RZ 15: ‘Dhrontal’ (22,58 km) – RZ 8: ‘Moselwein’ (18,08 km) – Servis G (9.18 / 30 min) – RZ 17: ‘Dhrontal’ (22,58 km) – RZ 18: ‘Moselwein’ (18,08 km) – RZ 19: ‘SSS Circus Maximus Trier’ (4,37 km) – Servis H (13.26 / 10 min) – Cíl kolem 13.36.
Pódium: 22. srpna 15:45.

Posádky Citroën před rally:

Sébastien Loeb a Daniel Elena:
WRC debut: Španělsko 98 (Saxo Kit-Car / vypadli)
WRC startů: 132
WRC vítězství: 58
WRC titulů: 6 (2004 - 2009)

Dani Sordo:
WRC debut: Španělsko 03 (Lancer Evolution / 18.)
WRC startů: 79
Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Diego Vallejo:
WRC debut: Španělsko 96 (Citroën ZX / 25.)
WRC startů: 19.

Posádky Citroën na Rally Německo:
Sébastien Loeb a Daniel Elena:
8. start : 2002 (Xsara WRC / 1.) - 2003 (Xsara WRC / 1.) - 2004 (Xsara WRC / 1.) – 2005 (Xsara WRC / 1.) – 2006 (Xsara WRC / 1.) – 2007 (C4 WRC / 1.) – 2008 (C4 WRC / 1.).

Dani Sordo:
6. účast: 2004 (Mitsubishi Lancer / 19.) – 2005 (C2 S1600 / 13.) – 2006 (Xsara WRC / 2.) – 2007 (C4 WRC /vypadl) – 2008 (C4 WRC / 2.).

Diego Vallejo: 1. start.



Citroën Junior Team směřuje do Německa

Rallye Německo, druhou asfaltovou soutěž sezony, netrpělivě očekává také Citroën juniorský tým. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia se vracejí do kokpitu vozu C4 WRC s číslem 7 s cílem navázat na úspěch, který zaznamenali v Bulharsku. Kimi Räikkönen a Kaj Lindström, kteří se na asfaltu cítí jako doma, mají úplně stejný cíl.

Povzbuzeni dobrými výsledky v Bulharsku doufají junioři Citroënu, že se jim povede ještě lépe na asfaltu, který bude v Německu jiný než v Bulharsku. "Všichni v týmu máme v živé paměti Bulharsko," říká Benoit Nogier, týmový manažer. "Kimi, který se tento rok teprve učí a sbírá zkušenosti, právě v Bulharsku na prvním asfaltu ukázal, na co skutečně v mistrovství světa má. A Sébastien také držel krok. V každém případě byla bulharská rally nová pro každého. V Německu budeme bojovat vesměs s piloty, kteří mají na tomto povrchu velké zkušenosti. Pro naše piloty to znamená jediné - nedělat zbytečné chyby. Jsem přesvědčen, že naše C4 WRC jsou schopné samých vynikajících výsledků."

Ogier – poprvé v Německu s vozem WRC

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia jsou v pořadí mistrovství světa aktuálně druzí a v Německu budou startovat podruhé. Poprvé to bylo v roce 2008, kdy vyhráli celý juniorský šampionát s Citroënem C2 Super 1600.
"Teď bude všechno jiné za volantem C4 WRC," říká Sébastien. "Cesty jsou v Německu velice zvláštní s jednou lahůdkou navíc. V sobotu, až pojedeme nadvakrát padesátikilometrový okruh ve vojenském prostoru, budou se oddělovat muži od chlapců. Právě v Německu jsou velice důležité poznámky z tratě a také apel na bezpečnost je na místě. Chtěli bychom dojet s co nejmenším počtem chyb a držet se rychlosti Sébastien Loeba, který je mužem schopným Německo opět vyhrát!"


Räikkönen – na asfaltu jako doma

Kimi Räikkönen byl spokojený s Citroën C4 WRC na asfaltu, nyní však stojí před novou výzvou podél břehů Moselu. "Toto pro mě bude úplně nová soutěž. Na mém prvním asfaltu jsem se s C4 WRC okamžitě cítil velice dobře. A nyní je pro mě nejdůležitější si brzy zvyknout řídit WRC auto na tomto druhu povrchu. Na základě mých předchozích zkušeností je jasné, že pilotovat na asfaltu je pro mě naprosto přirozené, ale s autem pro rally je to něco jiného než se závoděním na okruzích."


Optimisticky naladěný je i Kaj Lindström, který je po boku bývalého šampiona Grand Prix od jeho debutu v rally. "Na každé rally se zlepšujeme, což je pro nás pro tento rok to nejdůležitější. Náš výkon v Bulharsku byl nejlepší od začátku sezony a myslím, že Kimi má ještě na víc."

Tři otázky pro Sébastiena Ogiera

Byl byste na konci sezony spokojený s druhým místem v mistrovství světa?

Pokusíme se druhé místo udržet. Kdyby se to povedlo, byl by to skvělý výsledek. Máme před sebou několik startů na asfaltu, na kterých bychom mohli zůstat před Latvalou, alespoň doufejme.

V Německu budete startovat poprvé s vozem WRC, zatímco v poli jsou piloti například se sedmi starty.

Vím, že to bude mnohem obtížnější než při předcházejících startech, ale náš cíl je jasný - získávat zkušenosti a ke všemu přistupovat s pokorou. Tuhle rally moc dobře neznáme, vždyť jsme tu startovali jen jednou na C2 Super 1600. Tenkrát se nám dařilo a my jsme vyhráli klasifikaci juniorů. Ale s vozem WRC to bude úplně něco jiného. Chceme porazit fordy a být mezi nejlepšími.

Do konce sezony budete dělit svůj čas mezi Citroën Total WRT na šotolině a Citroën Junior Team na asfaltu. Jak náročné je tohle měnění týmů?

Citroën funguje jako velká rodina, a tak jsou si oba týmy velmi blízké. Ve Finsku, kde jsem v továrním týmu debutoval, vše fungovalo naprosto dokonale. Určitě bude velice snadné znovu spolupracovat s kolegy z juniorského týmu. Vůbec se toho neobávám.


Posádky Citroën Junior Team před rally:
Sébastien Ogier a Julien Ingrassia:
WRC debut: Mexico 08 (C2 Super 1600/8.)
WRC startů: 28
WRC vítězství: 1 – Juniorský titul: 2008 (C2 S1600).

Kimi Räikkönen:
WRC debut: Finsko 09 (Punto Super 2000/vypadl)
WRC startů: 8.

Kaj Lindström:
WRC debut: Finsko 96 (Golf GTI/vypadl)
WRC startů: 69
WRC vítězství: 1.

Posádky Citroën Junior Team na Rally Německo:
Sébastien Ogier a Julien Ingrassia : 2. start: 2008 (C2 S1600/19.).
Kimi Räikkönen : 1. účast.
Kaj Lindström: 3. start: 2002 (Tommi Mäkinen/7.), 2003 (Tommi Mäkinen/vypadli).



Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu