Vyhledávání

Rallye Jeseníky 2008: Martin Semerád se vrátil a přivezl celkový BRONZ !!!

Rallye Jeseníky 2008:  Martin Semerád se vrátil a  přivezl celkový BRONZ !!!

Rally Jeseníky - dokonalá satisfakce

Přesně před rokem vyděsila celý Sherlog Racing Tým nepříjemná havárie Martina Semeráda a Bohouše Ceplechy právě na Rally Jeseníky. Do jejich vozidla tehdy na přejezdu k rychlostní zkoušce narazil podnapilý řidič a oba členové posádky náraz odnesli zraněními, kdy zejména zranění Bohouše Ceplechy se ukázala jako vážná.

Rok se s rokem sešel, jizvy a zlomeniny se zacelily, a Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou se vrátili na místo činu. Martin letos v polovině roku opustil Pohár mládeže, kde sbíral jezdecké zkušenosti ještě před dovršením osmnáctého roku, a od Rally Bohemia zkouší produkční Mitsubishi Lancer EVO IX.

S tímto vozem a po boku Bohouše Ceplechy se Martinu Semerádovi povedlo poprvé v kariéře vystoupat na stupně vítězů v absolutní klasifikaci a vedle nepříjemných vzpomínek na AZ Pneu Rally Jeseníky se zařadila jedna vzpomínka velmi příjemná.

Již tradičně nastoupili oba z rodu Semerádů do dalšího dílu MIO GPS Mistrovství České republiky v rallysprintech, kterým byla AZ Pneu Rally Jeseníky, s produkčními Mitsubishi deváté evoluce. Josef Semerád hájící barvy Sherlog Racing Teamu měl za úkol vylepšit bodové konto, které před soutěží zcela neodpovídalo představám jezdce a týmu.

Bohužel technická závada na převodovce jeho Mitsubishi znamenala stop již ve čtvrté rychlostní zkoušce, kdy Josef Semerád s Romanem Niemetzem přenechali soupeřům třetí pozici. Jak Rally Jeseníky viděl sám Josef Semerád? „Do soutěže jsme odstartovali trochu vlažně a v cíli první erzety zavládlo ve voze mírné zděšení. Na vodě se mi vždy závodilo dobře, a najednou jsme hned na první vložce dostali obklad.

Možná byl na vině malý problém s převodovkou, kdy jsme měl v jednu chvíli pocit, že nám zase odešla, ale auto jelo nakonec dál. Ve druhé zkoušce už jsem do toho šel trochu víc, a ztráta na špici už nebyla tak velká. Bohužel ve třetí rychlostní zkoušce, kterou jsme do té doby jeli hodně dobře přišla chyba, kde jsme jeli asi 200 metrů po poli.

Při průjezdu jednoho vracáku, kde bylo trochu větší množství lidí, jsem usoudil, že lidi už tady asi dost dlouho mrznou, a je třeba je trochu zahřát širokým smykem. Auto se ale spáklo víc než bylo zdrávo, a já nechtěl couvat, a tak jsme radši vyskočili na louku, což mělo být rychlejší. Přeskočili jsme asi tři škarpy a pelášili jsme zpět na cestu. Až do cíle rychlostní zkoušky jsem si nadával, co jsem to proved za hloupost.

Bohužel po čtyřech kilometrech další rychlostní zkoušky byl konec úplně. Zařadil jsem čtyřku a auto už neudělalo nic. Po přeřazení na trojku se to v převodovce všechno polámalo, začalo to strašlivě chrčet a byl konec.“

Čest rodu Semerádů tak zůstala na Martinovi, který v barvách PK Oil Racing Teamu vletěl do soutěže třetím časem na úvodní rychlostní zkoušce. Do odstoupení „táty Pepy“ byl právě Martin největším soupeřem Josefa o třetí místo. Martin s Bohoušem ale i dál zajížděli skvělé časy na špici a těžký uklouzaný povrch rychlostních zkoušek jim vyhovoval.

Přes několik drobných krizí, které se ale podařilo vyřešit bez ztráty kytičky, se červeno modro bílé Mitsubishi v sobotu odpoledne vyhouplo na cílovou rampu na třetím místě absolutního pořadí. „Do soutěže jsme s Bohoušem vstoupili s vědomím, že nesmíme nic udělat autu, protože se chceme svézt na šotolině Lausitz Rally v Německu. Začali jsme v klidu a pohodě, a když jsme přijeli do prvního servisu a viděli jsme že jsme třetí, tak jsme si říkali, že je to nejakej nesmysl, a že budeme nakonec rádi za páté místo.

Nakonec ale vypadl táta, u kterého jsem věděl že půjde přes nás, Honza Sýkora měl problémy, a Igoru drotárovi jsme na dešti nakonec ujeli. Přes drobné chybky jsme se na třetím místě už udrželi z čeho mám velkou radost. Na šesté rychlostní zkoušce jsme ale chvíli jeli příkopem, když v jedné ze zatáček bylo vytaháno velké množství bláta a my byli jedni z těch, co to místo sežrali.

Když jsem viděl že jdeme na strom, tak jsem to strhnul na druhou stranu, a pak už se jen modlil, aby auto nezakoplo a nešli jsme přes boudu. Pocit po soutěži je příjemný, ale měl bych lepší pocit, když by to bylo bez chyb. Teď už se moc těším na šotolinu, kde jsem zatím nestartoval. Bohužel asi kvůli času nestihneme test, který jsme si plánovali, a tak bude samotná soutěž pro mě jeden velký test,“ říká Martin Semerád.

Třetí místo celý tým oslavil, a velkou radost z něj i přes své odstoupení měl táta -Pepa Semerád. „ Je to moc pěkný pocit se s Martinem tahat o vteřiny. Když se koukám na časy, tak si občas říkám: sakra, už nám zase ten kluk nějakou tu vteřinku dal, ale je to rozhodně jiný pocit, než když se přetahujeme s někým ze soupeřů. Nechci a nesmím ho přechválit, ale zatím je to fakt dobrý,“ říká k výkonům syna Martina otec Josef Semerád.

V týmu PK Oil a Sherlog Racing se v Jeseníkách dále představili Jarda Hejzlar s Pavlem Malým ve Škodě Felicia KIT car a junior Vláďa Mandík s Rudou Kouřilem s VW Polo, se kterým loni sbíral zkušenosti Martin Semerád. Bohužel Jaroslava Hejzlara zradila u jeho KITu převodovka, a tak letos poprvé okusil trpkou chuť odstoupení.

To junior Vláďa Mandík si opět udělal radost vítězstvím v Poháru mládeže, a titul šampiona mezi nejmladšími závodníky by ho už neměl minout i přes plánovanou absenci na poslední soutěži ve Vsetíně.

Díky skvělým výsledkům obou juniorů odjížděli všichni ze Sherlog Racing a PK Oil Racing Teamu z Jeseníků spokojení. Jak již bylo uvedeno, Martin Semerád bude další soutěžácké zkušenosti sbírat již za 14 dní, ale tentokrát poprvé na nezpevněném povrchu německé Lausitz Rally.

 

PR

 

Fotogalerie

AZ pneu Rallye Jeseníky 2008, foto pořadatelů a týmů

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu