Vyhledávání

Romana Odložilíka na dobře rozjetém Vyškově zradil alternátor. Rozhovor

Romana Odložilíka na dobře rozjetém Vyškově zradil alternátor. Rozhovor

Holešovického pilota Romana Odložilíka nemusím snad ani představovat. Snad každý český fanda rallysportu si jej pamatuje buť za volantem Porsche, čí Clia, Fiatu, Peugeotu a nebo Škody Fabie kategorie S2000 ale i dalších skvělých vozů. O čem rozhovor byl? To se dovíte na následujících řádcích.

Již od začátku sezony jezdíte téměř pravidelně s Fabii S2000 ale na nějakých sprintech jste startoval s Citroenem Xsara WRC, co vás přimělo ke startu s tímto vozem?

Přimělo mně zejména to, že naši fabii půjčujeme na Slovensko, kde s ni startuje Bereš.Hledal jsem nahradu a přes známého jsem se dostal k tomuto vozu. Samozřejmě hrálo roli i to, že tento vůz tu nikdy nejel.

Na právě odjetém Vyškově bly viděn jeden nádherný souboj, byl to samozřejmě váš s Romanem Krestou. Tento souboj byl však ukončem vinou technických problémů. Co se stalo s vozem?

Bohužel již na 3.RZ se porouchal alternátor. A Italové neměli náhradní. Museli jsme jet v podstatě jen na baterii, což znamenalo, že auto dolu neřadilo (nebo lépe řečeno, někdy ano,někdy ne) a nefungovalo spravně odpojování diferenciálu. Proto pak ty slabší časy. Na 8 RZ už baterka nevydržela a auto se prostě zastavilo. Smůla.Myslím, že jinak bychom zcela s přehledem soutěž vyhráli.

Mnoho fandů co bylo na Vyškově si stěžovalo, že starty RZ bylo opožděné kvůli průjezdům autobusů. Jak se vám tohle počínání pořadatelů z pohledu jezdce zamlouvalo?

Je to složité, chápu, že za to pořadatel nemůže. Co se dá dělat.

Bude možnost vidět ještě letos Citroen Xsara WRC se jménem Odložilík na skle na tratích sprintů?

Nevím, ale spíš už ne..bohužel smolný výpadek na Vyškově asi znamená konec nadějí na titul.

Vrátím-li se k vrcholu českých soutěží a tím je slavná Barum Czech rally, tak si nelze nevšimnout, že až do poslední rychlostky jste se držel v první desítce. Pak ale přišlo zaváhání a znatelný propad pořadím. Jak si ceníte toho, že jste i přes tak těžké podmínky jako byli ve Zlíně,jste se držel v TOP 10 a jak jste spokojen se závěrečným výsledkem?

Tak já myslím, že sobota byla z našeho pohledu výborná. Bohužel jsem na druhé RZ chyboval a dělal hodiny. To ale nebylo to zásadní.Na druhých Halenkovicích,  jsem ulomil řadící páku. Museli jsme jet takto i další erzetu a po provizorní opravě jsem se snažil ztrátu dohnat na poslední pinduly.Bohužel jsem trošku přepálil tempo a sklouzli jsme do příkopu.Než to lidé vytáhli, uběhlo 5 minut! Prostě to se stává a samozřejmě to mrzí. Nebýt těchto problémů, byli bychom osmí. To je kdyby

Za svoji kariéru jste vyzkoušel mnoho soutěžních vozidel. Který se vám vrylo nejvíce do srdce?

Je pravdou,že těch aut bylo hodně. Samozřejmě to nej byla Xsara a Corolla WRC.To jsou auta, která je radost řídit. Moc rád vzpomínám na Clio S1600 a nemohu nevzpomenout naši Carreru RS, která nám pomohla vybojovat dva tituly v historicích. Každé auto má v sobě něco!

Díky za rozhovor a přeji hodně štěstí nejen na tratích.

 

Lukáš Janík, www.e-auto.cz

 

Fotogalerie

XIX. Admiral rally Vyškov 2010-Pavel Pustějovský

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu