Vyhledávání

Rozhovor s Martinou Daňhelovou před nadcházející Barum rallye Zlín

Rozhovor s Martinou Daňhelovou před nadcházející Barum rallye Zlín

Rozhovor s Martinou Daňhelovou

Těsně před koncem sezony 2008 se na českých rallysprintových tratích objevila nová pilotka -  Martina Daňhelová.
Několik dní před populární barumkou mi poskytla rozhovor. O čem byl? To prozradí následující řádky.
1)Jako zástupce ženského pohlaví jsi jedna z růží mezi trním (myšleno muži), co tě vůbec k rally přitáhlo?

Komu by se rally nelíbilo? Vášeň pro rychlá auta jsem zdědila asi po tátovi, který nás už od mala vláčel po rychlostních zkouškách a vychutnával si smyky při každé příležitosti. Dlouho jsme také podporovali tým ČK Motosport a soutěž rally Český Krumlov. Naším snem s tátou vždycky bylo jet Krumlov jako předjezdci, proto jsme si v létě 2008 udělali závodní licence. V rally škole jsem se také potkala s Marťou Zikmundovou, se kterou jsme byly naladěny na stejnou notu a již v sezóně 2008 jsme absolvovaly Jeseníky a Vsetín.

2)Jaký to je jezdit rally mezi tolika muži a myslíš si, že by bylo dobré, že by rally jezdilo více žen?

Tento sport je sice převážně mužský, ale celkem nás baví narušovat tuto ideu. Myslím, že každá žena ve startovním poli je příjemné oživení nejen pro diváky. Jinak mezi závodníky se cítíme výborně. Většinou nám předávají cenné rady a při závodě je mezi námi zdravá rivalita J

3)Prakticky celou svoji soutěžní kariéru jezdíš s Polem třídy N2, jak se ti s tím jezdí a neláká tě přestup na silnější vůz?

Vzhledem k přátelství s týmem ČK Motosport, Polo bylo bezesporu nejlepší volba do začátku. Díky radám a péči Jirky Trojana, který dříve s Polem kraloval kategorii N2, jsme se s autem rychle sžily. Postupem času si více uvědomuji, že Polo je výborné na technické tratě, ale na rovinách spíše ztrácí. Proto pomalu začínáme přemýšlet o jiné variantě závodního vozu, ale zatím nic určitého. Určitě bychom rádi vyzkoušeli, jak se jede s Hondou, tak možná ještě letos vyměníme nářadí.

4)Asi každý jezdec si zažil svoji horkou chvilku, jaká byla pro tebe nejkrizovější situace v dosavadní kariéře?

Jedna z největších krizovek byla havárie loni na Vyškově, kdy jsme jeli s tátou rovnou na káře do laku. Ještě dnes mě mrzí letošní zaváhání na rally Krumlov, kdy jsme s Marťou vypochodovaly mimo trať v zatáčce, která utáhla a musely jsme odstoupit ze závodu.

5)Bylo by divné, kdyby nějaký fanoušek neměl svůj jezdecký vzor, jak jsi na tom ty? Kdo je pro tebe vzor číslo jedna ve světě ale i u nás v republice?

U nás si velmi vážím Josefa Petáka, který mě v Sosnové na autodromu seznamoval s ideální stopou. Tehdy jsem ještě ani netušila, že se jednou postavím na start rychlostní zkoušky. Určitě smekám před uměním pilotů jako je Loeb, Ogier a další světoví borci.

6)Za několik dní vypukne vrchol soutěžácké sezony v ČR a tím je bezesporu Barum Czech rally Zlín, máš nějaké své kandidáty na vítězství i když ještě není znám seznám přihlášených posádek?

Typuji to na souboj Škodovek na prvních třech místech. Pořadí? Loix, Hanninen, Kopecký.

7)Nedávno se velice rozvířily vody při vyslovení či napsání slova HANS, jak to vidíš ty s tímto zařízením?

Hans jsme si pořídily na začátku sezóny a musím přiznat, že už jsem si na něj zvykla. Pokud chce někdo závodit, musí toto nařízení respektovat, i když mám k tomu pár připomínek. Myslím, že pro mnoho závodníků je to celkem nákladná investice do výbavy. Pak dochází k tomu, že je závodník nucen jet s bezpečnostní výbavou, která mu úplně nesedí. Následně tato výbava nemůže plnit svou funkci, jak slibují studie.

8)Jaké vozidlo by jsi na rally chtěla zkusit jednou pilotovat?

Jednou bych se chtěla posadit za volant vozu S2000, ale to je spíše velmi vzdálená představa. Reálná představa je Renault Clio R3, ale na to máme ještě spoustu ostrých kilometrů před sebou.

9)Tvoje Polo s kterým momentálně jezdíš kdysi sedlal Jiří Trojan, je to tak? Dostávali se ti od něj nějaké rady v nastavení apod.?

Viz. otázka 3)


10)Nakonec nechceš někomu poděkovat či něco lidem vzkázat?

Určitě dík patří všem, kteří nám umožnili start a trpělivě nás provázejí po celou sezónu . Díky hlavně našim mechanikům (Jiřík, Mirďa) a sponzorům, kteří v nás vkládají svou důvěru J

Díky moc za ochotu a přeji hodně štěstí, nejen na tratích, ale i v osobním životě.

 

Lukáš Janík

 

Fotogalerie

Barum Rally Zlín 2008, foto Pavel Douša

Další fotografie 1 2 3 4 5 6

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu