Vyhledávání

Sata Rally Acores 2010 zná vítěze.Velká smůla pro oba Škodováky v závěru!

Sata Rally Acores 2010 zná vítěze.Velká smůla pro oba Škodováky v závěru!

Sata Rally Acores
15.-17.7.2010

Letošní sedmou soutěží populárního šampionátu IRC byla portugalská Sata Rally Acores. Když pořadatelé vydali seznam přihlášených bylo jasné, že to bude jedna z nejhůře obsazených soutěží vůbec. Hlavně po té co podali své omluvenky Guy Wilks (léčení bederního obratle) a turecká pilotka Burcu Cetinkaya (havárie na Ypres- start jako předjezdec) tak pořadatelé museli být ze své snahy o kvalitní podnik zklamáni.
Na startu se objevili pouze 4 zahraniční jezdci (Kopecký, Hanninen, Meeke, Mikkelsen), kteří pravidelně startují v IRC. K ním se ale přidalo i pár portugalských rychlíků, mezi ně patřil hlavně Magalhães, Moura a Sousa.
První den na posádky čekaly tři rychlostní testy a hned se ukázalo s kým lze tady počítat. První RZ vyhrál Magalhães na Peugeotu 207 S2000. Druhý skončil Mikkelsen na Fiestě a třetí Hanninen,kterému na záda tlačil jeho tovární kolega se Škodou Fabia S2000 ( zde jen s EVO 1) Jan Kopecký.

První pětku uzavřel jezdec Kronosu Meeke. Druhou rychlostku vyhrál Hanninen a poslední rychlostku dne ovládl Mikkelsen. Pořadí po první etapě bylo následující: 1) Hanninen, 2) Magalhães a Mikkelsen. Tyto tři jezdci měli na sebe rozdíl jen 0,2 sekundy, což je nic. Čtvrtý Kopecký ztrácel již přes 5 vteřin, Sousa jenž uzavíral první pětku měl ztrátu 11,3s a loňský šampion v IRC Meeke měl propad na čelo 12,3.

Začátek druhé etapy nevyšel finskému jezdci ve službách Škoda Motorsport Juhu Hanninenovi a taky Britovi Krisu Meekovi ( měl defekt, ale příliš neztratil). Kdo ukázal, že je doma, byl Magalhães. Ten první sekci páteční etapy ovládl a zvýšil si náskok na druhého Kopeckýho na téměř 10 drahocených vteřin. Mikkelsen, jenž okupoval čtvrtou pozici , ztrácel 20,1 sekundy, a zase jen 0,2 vteřiny byl za ním Hanninen. Meekova ztráta byla už za hranicí třičtvrtě minuty.

Druhou sekci stále dobře zvládal Magalhães, zvýšil si náskok na českého závodníka již na 13,3 vteřiny, tomu byl na blízku Hanninen a to jen o 3,8s. Meeke přeskočil Mikkelsena, ale ten na brita postrádal 0,4 sekundy.
Norský jezdec však odpověděl na tempo Meeka a na další zkoušce se dostal před něj a už jej v pátek před sebe nepustil. Magalhães byl stále první , ale moc do smíchu mu nebylo. Hanninen byl jen 2,2 sekundy za ním, Kopecký se propadl 6 vteřin za finské duo Hanninen- Markkula. Do sobotního klání se počítalo hlavně s těmito třemi jezdci,  jelikož Meeke s Mikelsenem ztráceli na Kopeckého přes 40 sekund, což bylo v tuto chvíli opravdu hodně. V případě Meeka se ale není čemu divit, jelikož je nemocný, má teploty a ztrácí spoustu tekutin a soutěž pro něj musí být opravdu vysilující.

Již na první sobotní rychlostce se dostal Meekeho před Mikkelsena. Hanninen ale se dostal na první pozici ,měl ale na desetinu vteřiny stejný čas, jako domácí jezdec na Peugeotu. Další rychlostka byla zrušena, jelikož byly krávy na silnici , ale Mikkelsen stihl o jednu z krav poškodit chladič. Na RZ15 šel do vedení Hanninen, získal si náskok na druhého Magalhãese rovných 18 vteřin. V poslední zkoušce před servisem se již nic neudálo a pořadí zůstalo následující: 1, Hanninen, 2) Magalhães, 3)Kopecký, 4) Meeke, 5) Mikkelsen.

Na sedmnácté rychlostní zkoušce se snažil Kopecký dostat před Magalhãese, ale doposud se mu to ještě nepovedlo. Další test byl pro fanoušky Škody smutný. Hanninen dostal defekt a propadl se až za Meeka. Kopecký se ale dostal na první pozici. Kdo si myslel že už je rozhodnuto, se velice mýlil. Kopecký sjel 3km před cílem ze silnice a rally nedokončil. Magalhães tedy vyhrál svůj první podnik v IRC a povedlo se mu to na domácí půdě.

Meeke, jenž celou soutěž pobýval na čtvrté a páte pozici, najednou získal pro něj důležité body za druhé místo. Hanninen, který měl dva defekty, za celou soutěž se musel spokojit se třetí příčkou. čtvrtý Mikkelsen na vítěze ztratil před 4 minuty, ale dojel až do cíle a tak si mohl připsat nějaké utržené body. Pětici nejlepších uzavřel domácí jezdec Moura na produkčním Mitsubishi Lancer Evo IX.

Šampionát IRC pokračuje dále na Madeiře a pak zavíta i k nám do Zlína. Doufejme že se sejde lepší konkurence a dramatičnost o vítězství se rozroste.

Lukáš Janík

 

Fotogalerie

Barum ralllye 2009 a všechny Fabie S 2000, foto D. Kužela

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu