Vyhledávání

Sébastien Loeb a Daniel Elena se vrací na zrádné Monte Carlo

Sébastien Loeb a Daniel Elena se vrací na zrádné Monte Carlo
Rally Monte Carlo (18. – 22. ledna 2012)  
 
Návrat legendy
 
 
Po tříleté odmlce přichází dlouho očekávaný návrat Rallye Monte Carlo do FIA World Rally Championship. Na startu nebudou chybět ani pětinásobní vítězové z Knížectví, Sébastien Loeb a Daniel Elena z Citroën Total World Rally Teamu, kteří vítají opětovné zařazení nejslavnější rally do programu mistrovství světa.
 
Klasická rally
 
Před zahájením sezony 2012 odvedli sedminásobní mistři světa v Poháru konstruktérů spoustu práce na přípravě vozů Citroën DS3 WRC pro jejich druhý soutěžní rok. Vítězové Rally Monte Carlo z roku 2010, Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen, právě zde odstartují svou novou etapu kariéry se značkou Citroën.
Necelé dva měsíce od skončení loňské sezony se seriál WRC dostává na jih Francie. Začíná ve Valence (Drôme) ve středu 18. ledna a skončí v Monaku v neděli 22. ledna. Mezitím zavede posádky do regionů Ardéche, Haute-Loire, Vercors a Alpes - Maritimes. Na 430 kilometrech v 18 měřených sekcích čekají v itineráři největší monumenty, jako jsou například Le Moulinon, Burzet, Saint-Bonnet-le-Froid, Saint-Jean-en-Royans a Col du Turini. Nabízí opravdovou výzvu pro piloty, nervozitu a zamotané hlavy inženýrů a samozřejmě potěšení pro diváky, v tom je Rally Monte Carlo stále klasická. Pro zdejší pětinásobné vítěze Sébastiena Loeba a Daniela Elenu představuje tato soutěž vzrušující možnost závodění na jedné z jejich oblíbených soutěží. Mistři ve zvládání variabilní tratě a podmínek na ní, francouzsko- monacká posádka, zahajuje soutěž v roli favorita.
 
 
Loeb – pět druhů pneumatik
„Jsou to už tři roky, kdy jsme naposledy startovali na této soutěži," vzpomíná Sébastien Loeb. „Nepochybuji o tom, že se zase dostanu do tempa, protože od konce loňské sezony jsme se tak docela nezastavili. Ale na téhle rally si nemůžete být nikdy čímkoli jistí."
Co obvykle může v Monte Carlu rozhodovat, je volba správných pneumatik. „My budeme mít poměrně širokou možnost volby - máme k dispozici pět druhů pneumatik - tři sliky, jedny na sníh a jedny s hroty. I když nebudou panovat zrovna zimní podmínky, máme z čeho vybírat i mezi sliky, z třech typů podle složení směsi. I to může hrát roli ve velikosti odstupů," sumarizuje Loeb.
 
Hirvonen – přežít víkend!
Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen stojí před svým premiérovým vystoupením v barvách Citroënu na voze DS3 WRC číslo 2. Finský řidič je známý svými dobrými vstupy do sezony. Vyhrál ve Švédsku v zahajovacích rally roku 2010 a 2011 a vyhrál i Monte Carlo v roce 2010 v Super 2000. 
„I když jsem rád bojoval ve Švédsku, je podle mě mnohem logičtější, že sezona začíná právě tady," potvrdil nový pilot Citroën Total World Rally Teamu. „ Přesto je  Rally Monte Carlo soutěží, kde si nikdo není jist, ani já ne. Těším se ale na zahajovací partie, ve kterých se jezdí na hladkých pneumatikách po ledových plotnách. Ale to je jen část toho, co je na této rally zvláštní. Můj cíl je jasný - přežít víkend, resp. dojet do cíle bez nehody a získat tolik bodů do mistrovství světa, kolik bude možné."
 
Matton – udržet oba tituly!

„Naše cíle pro sezonu jsou sice jednoduché, přesto těžké: udržet naše dva tituly. Rallye Monte Carlo je perfektním místem ke startu sezony. Jsem hrdý na to, že šéfuji aktuálně nejlepšímu týmu v mistrovství světa," uvedl Yves Matton, který byl jmenován šéfem Citroën Racing Teamu teprve 5. ledna. „S deseti vítězstvími z třinácti podniků nastavil Citroën DS3 WRC laťku hodně vysoko. V Sébastienovi a Mikkovi máme dva piloty s jedinečnými jezdeckými styly, kteří jsou schopní se doplňovat a také vítězit. Věřím, že je v našich silách sezonu dobře zahájit."

 

 
Dvě otázky pro Mikko Hirvonena
 
Co jste prožil od chvíle, kdy jste se stal členem týmu Citroën?
„Byl jsem velice potěšen přivítáním, které pro mě připravili. Přišel jsem do týmu, který je plný lidí zapálených pro to, co dělají. Byl jsem obzvlášť ohromený striktností pracovních metod a péčí o každičký detail. I když tým je převážně francouzsky mluvící, problémy v komunikaci nemám. Cítím se tu jako doma. Strávil jsem hodně času s mnoha členy týmu při testováních, technických schůzkách apod."
 
Tým byl stavěn s tím, že Sébastien Loeb je v něm jedničkou. Nevadí vám to?
„Ne, spíš vidím v práci po boku Sébastiena příležitost a velikou výhodu pro mou další kariéru. Není to o tom být číslem jedna nebo dvě. Všichni vstupujeme do sezony s nulou na kontě a nové regule pro sezonu 2012 dělají závodění ještě férovější, jak pro nás jako týmové kolegy, tak i pro soupeře. Je docela přirozené, že tým očekává více od Sébastiena, vždyť je v něm už deset let a za tu dobu byl osmkrát mistrem světa! To mi trochu odlehčí od tlaku, takže budu mít více času na to, abych se úplně sžil s autem, kolektivem a poznal, jak vše funguje. V každém případě jsem vždy schopný hledat to pozitivní za každé situace s cílem dalšího zlepšování."
 
Dvě otázky pro Sébastiena Loeba
 
Byli jste zklamaní, když Monte Carlo zmizelo z kalendáře mistrovství světa. Teď musíte být určitě rád, že je zpátky?
„Pro mě to je jasné: Rally Monte Carlo musí být v mistrovství světa. Je to nejslavnější rally na světě. Mistrovství světa nemůže bez ní být! Je to také rally, na které se mi dařilo. Tratě jsou vždy takové, aby se na nich dobře pilotovalo. Pokaždé vládne bezvadná atmosféra kolem rychlostních zkoušek. A také nesmíme zapomenout na to, že to je Danielova domácí rally. Jsem si jistý, že je pro něj lepší, když bude v DS3 WRC sedět vpravo, než za volantem jako loni."
 
Začnete novou sezonu s dvěma novými týmovými kolegy. Jak daleko jsou vaše pracovní vztahy s Mikko Hirvonenem?
„Až dosud jsem znal Mikko Hirvonena jako soupeře, teď je hezké pracovat s ním na jedné straně. Daří se nám dobře a myslím, že máme jeden před druhým hodně respektu. Budeme muset trochu změnit naše pracovní zvyklosti a také komunikaci v angličtině, ale myslím, že to bude celkem pozitivní. Zatím máme podobné pocity z auta, alespoň tak to bylo i s mými předchozími týmovými kolegy. Mikko má hodně zkušeností a přešel k týmu s velmi rychlým autem. Jsem si jistý, že k nám přinese hodně nápadů a pomůže nám k dalšímu zlepšování."
 
Dvě otázky pro Yvese Mattona, manažera Citroën Racing Teamu
 
Šéfem týmu jste byl jmenován poměrně nedávno, 5. ledna 2012. Jak vypadalo těch několik dní ve Versailles-Satory?
„Byl jsem velmi potěšen, že jsem se znovu vrátil do organizace, ve které jsem strávil pět let. Navíc, díky mým předchozím odborným činnostem jsem byl v pravidelném kontaktu s Citroën Racing. Dva týdny před Rally Monte Carlo bylo mojí prioritou narychlo se sejít s různými členy týmu. V týmu Citroën Racing vládne naprostá stabilita, takže jsem se setkal s většinou známých tváří! Mám nyní na starost vysoce organizovanou strukturu, tým, který se stal synonymem pro vítězství a také já budu z této týmové zkušenosti vycházet."
 
Co jste si výslovně stanovil jako cíle?
„Citroën Racing za poslední čtyři roky vždy vyhrál titul mistra světa mezi piloty i v týmech. Cíl je udržet tento rekord. Naše zbraně jsou: DS3 WRC, náš pár pilotů a stmelený tým, který je podporuje. To je jasná část. K tomu musím pracovat na tom, co bude po Loebovi. Ačkoli já jsem nebyl přímo u dohody o příchodu Thierry Neuvillea do týmu, jisté je, že nám bude  jako mladý nadějný pilot  pomáhat připravit se na budoucnost. Jako standardní reprezentant značky musí i Citroën Racing pokračovat v jejím mezinárodním rozšiřování a představování tak efektivně, jak jen to bude možné. V tomto smyslu také Nasser Al - Attiyah v DS3 WRC, který začne sezónu na Rally Švédsko, nám zase bude pomáhat zvednout věhlas Citroënu na Středním východě."
 
Dvě otázky pro Xaviera Mestelan-Pinona, zástupce hlavního manažera týmu a technického ředitele
 
Jaké jsou hlavní technické novinky na DS3 WRC pro novou sezonu?
„Jak už jsme řekli několikrát, pracovní filozofie v Citroën Racing základním způsobem zahrnuje neustálou konfrontaci a analýzu, hledání cest ke zlepšování. Naše auto se pořád vyvíjí, někdy s opravdu malými změnami. Za povšimnutí stojí tři změny, které jsme provedli před startem nové sezony. Jsou to - upgrade motorové části, nová spojka a změny v elektrických obvodech. Také jsme se zaměřili na spolupráci s Michelinem při nastavení aut a také na dodávkách nových asfaltových pneumatik, které nabízejí vyšší ochranu proti defektu. Některé změny souvisely také s využitím bohatých zkušeností, které k nám vnesl příchod Mikko Hirvonena."
 
Rallye Monte Carlo zahajuje mistrovství světa. Má pověst obtížné rally. Je to pro vás velká výzva?
Ano, museli jsme si z archívu vytáhnout některé informace související s touto rally, když se vrátila do kalendáře mistrovství světa. Naší první výzvou tak bylo shromáždit všechny dostupné informace k tomu, abychom se připravili po technické i týmové stránce. A k tomu výzva další - změny a různorodost počasí, které komplikují volbu pneumatik. Výběr pneumatik v závislosti na povrchu, to může být velice významný krok k dosažení ohromných časových rozdílů. Obecněji pro celou sezonu, naším cílem je zajistit pro naše piloty takové podmínky, aby se v našich autech cítili tak dobře, jak jen to bude možné. To je samozřejmost pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu, a stejně tak se snažíme přizpůsobit se potřebám, které budou mít Mikko a Jarmo."
 
Program RMC
 
Středa 18. ledna 2012 - 8.00 : start Valence, 9.03 : RZ 1 – Le Moulinon – Antraigues 1 (36,87 km), 10.21 : RZ 2 – Burzet – St Martial 1 (30,48 km), 12.46 : asistence A – Valence (30’), 14.21 : RZ 3 – Le Moulinon – Antraigues 2 (36,87 km), 15.39 : RZ 4 – Burzet – St Martial 2 (30,48 km), 17.52 : asistence B – Valence (45’).
 
Čtvrtek 19. ledna – 7.55 : asistence C – Valence (15’), 9.33 : RZ 5 – Labatie d’Andaure – Lalouvesc 1 (19 km), 10.14 : RZ 6 – St Bonnet le Froid – St Julien Molhesabate – St Bonnet le Froid 1 (25,22 km), 11.37 : RZ 7 – Lamastre – Gilhoc – Alboussière 1 (21,66 km), 12.57 : asistence D – Valence (30’),  14.50 : RZ 8 – Labatie d’Andaure – Lalouvesc 2 (19 km),  15.31 : RZ 9 – St Bonnet le Froid – St Julien Molhesabate – St Bonnet le Froid 2 (25,22 km), 16.54 : RZ 10 – Lamastre – Gilhoc – Alboussière 2 (21,66 km), 18.02 : asistence E – Valence (45’).
 
Pátek, 20. ledna – 8.44 : asistence F – Valence (15’), 10.02 : RZ 11 – St Jean en Royans-Font d’Urle (23,28 km), 10.43 : RZ 12 – Cimetière de Vassieux – Col de Gaudissart (24,13 km), 15.11 : RZ 13 – Montauban sur Ouvèze-Eygalayes (29,89 km), 19.56 : Cíl – Monaco.
 
Sobota 21. ledna – 13.15 : asistence H – Monaco (45’), 15.11 : RZ 14 – Moulinet – Col du Turini – La Bollene-Vesubie 1 (23,41 km), 15.54 : RZ 15 – Lantosque – Luceram 1 (18,81 km), 17.53 : asistence I – Monaco (30’),  19.34 : RZ 16 – Moulinet – Col du Turini – La Bollene-Vesubie 2 (23,41 km),  20.17 : RZ 17 – Lantosque – Luceram 2 (18,81 km),  21.32: asistence J – Monaco (45’).
 
Neděle 22. ledna – 9.05 : asistence K – Monaco (15’), 10.11 : RZ 18 – Sainte Agnes – Col de la Madone (5,16 km), 11.04 : asistence L – Monaco (10’),  11.17 : cíl – Monaco.
 

 

Martina Bedrnová

PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o. 
 
 

Fotogalerie

Acropolis Rally 2011 objektivem Járy Homolky

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu