Vyhledávání

Sébastiena Loeba sice sestřelil nepozorný řidič, ale přesto se stal poosmé mistrem světa !

Sébastiena Loeba sice sestřelil nepozorný  řidič, ale přesto se stal  poosmé mistrem světa !
Rally Velká Británie (10. – 13. 11. 2011)
Sébastien Loeb a Daniel Elena po osmé mistry světa 2011

Sébastien Loeb a Daniel Elena vyjížděli na nedělní závěrečnou etapu Rally Velká Británie s odhodláním vyhrát, když už první den odpadl po nehodě jejich jediný soupeř v boji o celkový titul mistra světa WRC, Mikko Hirvonen. Posádka Citroën Total World Rally Teamu se však střetla s vozem jedoucím po opačné straně silnice během přejezdů a musela tak hned na začátku dne odstoupit. Tento incident však nezabránil týmu Citroën Racing v oslavě jejich osmého titulu mistrů světa v Cardiffu. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dojeli poslední rally sezony na 11. místě. 

Loeb: Chtěli jsme vyhrát

 
Čtvrtý den Rally Velké Británie měl na programu šest rychlostních zkoušek o celkové délce 84 km, což slibovalo napínavý souboj mezi Latvalou a Loebem. Bohužel první Citroën DS3 WRC musel na přejezdu mezi rychlostními zkouškami 18 a 19 rally ukončit.

„Je to velká škoda, protože bych rád dokončil bitvu s Jari-Matti Latvalou. To, co se stalo, není nic neobvyklého. Jeli jsme po úzké cestě a přijeli jsme na vrchol stoupání se špatnou viditelností. Španělský řidič měl špatný postřeh a vjel doprava, kde jsme se srazili," vysvětloval Sébastien Loeb. „Poškodili jsme chladič a skončili právě na tom místě. I to je důkaz, že rally skončí vždycky, až když dojdete zpátky do servisního parku."

Technici Citroënu pak museli udělat všechno pro to, aby byl vůz zprovozněn alespoň na slavnostní závěr soutěže na hradu v Cardiffu.

 Banzet: Rally v genech
 
„Nenecháme si zkazit radost tímto incidentem," řekl Frédéric Banzet, generální manažer Citroënu. „Sébastien, Daniel a Citroën Racing mají za sebou pozoruhodnou sezonu. Deset vítězství ze třinácti možných, tituly mezi výrobci i piloty a navíc nové rekordy: celý tým předčil všechna očekávání a plány, které jsme si stanovili. Od Švédska až po Velkou Británii nám soutěže WRC pomáhaly prezentovat naši kreativní technologii napříč čtyřmi kontinenty. Tato vítězství a tituly pomohly rally sport ještě více zapustit do genů Citroënu."
 
„Ještě jsme neměli dost času na to, abychom titul oslavili během soutěže. V neděli ráno jsme museli vstávat v půl páté a jít na start," dodal Séb. „Konečně můžeme slavit s celým týmem. Všechny tituly jsou důležité a nezapomenutelné, protože žádný z nich nebyl dosažen stejným způsobem. Letos bylo průběžné pořadí hodně těsné, proto jsme museli bojovat až do poslední rally. Jsem samozřejmě pyšný na to, že jsem se stal nejúspěšnějším závodníkem, i když se rally těžko srovnává s ostatními sportovními odvětvími. Když jsem začínal svou kariéru, těžko bych si to mohl jen pomyslet!"
 

Zatímco mechanici Citroën Racing měly plné ruce práce se zprovozněním jedničky DS3 WRC, číslo 2 týmu pokračovalo v boji ve velšských lesích. Sébastien Ogier zajel tři nejrychlejší časy posledního dne a celkově dojel na 11. místě. „Tím, že se každá trasa jela dvakrát, lépe jsme pochopili celou soutěž. Určitě to zužitkujeme při dalším startu. Zkoušíme jet co nejrychleji a otestovat si naše poznámky a současně si to užít. Rád bych blahopřál Sébastienovi a Danielovi k jejich titulu. Ještě jednou opakuji, dokázali, že jsou opravdu nejlepší a zaslouží si obdiv."

Pěkná videa i onboardy z Rally GB 2011  ZDE


 

 Nejlepší časy:
 
1. etapa - RZ 1: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 2: Sébastien Loeb (Citroën DS3) – RZ 3: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta).
2. etapa – RZ 4: Loeb – RZ 5 a 6: Hirvonen – RZ 7: Loeb – RZ 8: Latvala – RZ 9: Kris Meeke (Mini JCW) – RZ 10 a 11: Latvala.
3. etapa – RZ 12: Loeb – RZ 13: Latvala – RZ 14: Loeb – RZ 15 až 17: Latvala.
4. etapa – RZ 18 a 19: Latvala – RZ 20: Ogier – RZ 21: Latvala – RZ 22 a 23: Ogier.
 
 
Nejlepší časy celkem:
 
Latvala, 11 – Loeb, 5 – Hirvonen a Ogier, 3 – Meeke, 1.
Vedení v soutěži: EZ 1 a 2 : Latvala – RZ 3 až 5: Loeb – RU 6: Hirvonen – RZ 7 až 14: Loeb – RZ 15 až 23: Latvala.
 
Celkové pořadí:
 
1. JM. Latvala / M. Antilla Ford Fiesta RS WRC 3:27:03,5 hod.
2. M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +3:42,9 min.
3. H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:05,0
4. K. Meeke / P. Nagle Mini JCW +7:12,2
5. M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +8:57,2
6. O. Tänak / K. Sikk Ford Fiesta RS WRC +9:27,0
7. E. Novikov / D. Giraudet Ford Fiesta RS WRC +9:47,7
8. D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +10:12,7
9. K. Block / A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +16:01,2
10. A. Araujo / M. Ramalho Mini JCW +17:01,6
 

 

Martina Bedrnová , PR manager

Citroën Česká republika, s.r.o.
 

Fotogalerie

Acropolis Rally 2011 objektivem Járy Homolky

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu