Vyhledávání

Sherpa na Silk Way Rally bere senzační bronz

Sherpa na Silk Way Rally bere senzační bronz

Peking/Židovice – Teď už je to oficiální. Severočeský kamion získává bronz na aktuálně nejdelší a nejtěžší rally světa. Do cílového Pekingu závodu Silk Way Rally dojíždí na celkové třetí příčce a se zcela novým speciálem Renault Sherpa vyjíždí v jeho prvním závodě historický úspěch i pro samotný tým MKR Technology. Na palubě s holandským pilotem Martinem van den Brinkem se na fantastickém výsledku podílel i roudnický palubní mechanik Daniel Kozlovský.

"Je to euforie. Dřeli jsme neskutečně, ale po celou dobu závodu byla v týmu skvělá nálada a perfektní atmosféra. Jsme unavení, ale strašně spokojení. Rozhodně to oslavíme. Všechny cíle, které jsme si před Hedvábnou stezku stanovili, se nám podařilo naplnit. Auto jede skvěle, poráželi jsme kamazy, které byly v silné převaze. Klidně jsme mohli vyhrát, ale k tomu je třeba mít více štěstí a prakticky během celého závodu nesmíte chybovat. Nás potkal defekt, který nás o zlato připravil, ale s tím se musí počítat, patří to k závodění. Na Dakaru už to může být jinak. Těšíme se na něj," zářil radostí Daniel Kozlovský, mladý mechanik z týmu MKR Technology, který pro holandskou stáj Mammoet Rally Sport postavil závodní speciály Renault.

Závěrečná 15. etapa letošního ročníku Silk Way Rally už byla jen formální. Týmy se během ní musely přesunout pět set kilometrů z Hohhotu do Pekingu. Už se nezávodilo, nešlo čas nahnat. Na výsledkové listině tudíž ke změnám nedošlo. Z celkového prvenství se raduje ruský pilot Ajrat Mardějev s kamazem, též vítěz Dakaru v roce 2015. Stříbro bere krajan Dmitry Sotnikov a bronz patří právě posádce s kamionem číslo 301 v sestavě Martin van den Brink (pilot), Peter Willemsen (navigátor) a Daniel Kozlovský (palubní mechanik). Holandsko-česká posádka se blýskla hned na začátku při vítězném prologu. Během letošního ročníku pak vyhrála celkem pět etap. Po sedmé rychlostní prověrce se dostala do vedení a pořádně zamotala hlavu převaze ruských kamazů. Ti na ni jednoduše nestačili. Až defekt pneumatiky ve dvanácté etapě a čtvrthodinová ztráta znamenala posun na třetí příčku. Tu už nově postavený Renault Sherpa, který na Silk Way zažil svoji závodní premiéru, udržel až do cílového Pekingu. Skvěle si ale vedl také druhý stroj z dílny MKR Technology s číslem 305 nesoucí označení Renault K520. I ten s pilotem Pascalem de Baarem dojel během závodu na pódiu. A to hned dvakrát. Bronz si vybojoval v úvodním prologu a pak ve 4. etapě. V konečném ranku mu patří sedmá příčka. "Na obou kamionech jsme postupně dělali určité změny. Oba speciály mají svá specifika. Zatímco u Sherpy jsme měli potíže s přehříváním motoru, u "káčka" naopak stále ladíme systém odpružení. Jsem nesmírně rád, že se nám stroje daří ladit za pochodu a neustále je zlepšovat. Díky tomu jsme opravdu konkurenceschopní a dokážeme držet krok i s kamazy. Po této rally se vůbec nebojím prohlášení, že je výrazně těžší a náročnější než Dakar. Pro nás to byla výborná škola a věřím, že ji maximálně zužitkujeme při přípravě na tuto slavnou soutěž, jejíž další ročník odstartuje v lednu. Dakar je prostě Dakar, jeho prestiž je stále někde jinde," upozornil hlavní konstruktér Mario Kress.

Silk Way Rally se stává minulostí. Na posádky čekalo 15. etap a během nich jediný den volna. V součtu to na trase z Moskvy do čínského Pekingu znamenalo urazit přes deset tisíc těžkých kilometrů v písečných dunách a kamenitých cestách. Posádky se dostaly na nejnižší místo v Číně a na jedno z nejteplejších na planetě, když projížděly Turfanskou proláklinou. Kvůli nepřízni počasí pořadatelé z bezpečnostních důvodů museli zrušit druhou a jedenáctou etapu. Poslední patnáctá se už neměří. Celkem bylo vypsáno čtyři tisíce sto měřených kilometrů, které vítězný Mardějev zvládl za necelých čtyřicet hodin. Třetí van den Brink při té "porci" ztratil pouhou půl hodinu. "Rozdíly byly minimální. Jsme opravdu schopní držet krok s nejlepšími a umíme vyhrávat. To je s novým strojem Sherpa opravdu velmi dobrá startovní pozice pro nadcházející ročník Dakaru. Velký dík za super práci patří všem členům týmu. Všichni tu odvedli výbornou práci a jsem přesvědčený, že společně ještě dosáhneme na další vavříny," shrnul spokojeně šéf projektu MKR Adventure Mario Kress, který si spolu s posádkami užil slavnostní dekorování přímo u slavného Ptačího hnízda v Olympijském parku v Pekingu.

 

Silk Way Rally 2016 - celkové výsledky:

1. Mardějev (Kamaz) 39:23:18

2. Sotnikov (Kamaz) +15:28

3. van den Brink (Renault Sherpa) +33:26

4. Nikolajev (Kamaz) +1:32:53

5. Hongning (Kamaz) +3:18:56

7. de Baar (Renault K520) +5:52:28

11. Vrátný (Tatra) +9:33:36

13. Ardavičus (Tatra) +16:54:07

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu