Vyhledávání

Silk Way Rally začala problémy

Silk Way Rally začala problémy

Astrakhan – Tohle je jako ze špatného filmu. Nejprve je letošní Silk Way Rally nečekaně zkrácena jen na týden a na území Ruska, těsně před samotným startem byl pak okolnostmi vrodině přinucen nenastoupit holandský pilot Gert Huzink a hned vsobotní první etapě technické problémy zhatily sen jeho kolegy Martina van den Brinka o celkovém dobrém umístění. Jakoby nic nemohlo jít podle původních představ. Tým se ale nevzdává.

Silk Way Rally se řadí knejtěžším dálkovým závodům na světe. Že ale takové problémy postihnou kamion zcentra MKR Technology hned na úvod by ale nikoho nenapadlo. Jediný dakarský speciál ze severu Čech, který do závodu odstartoval, přitom 1. etapu rozjel na výbornou. Po průjezdu prvního check pointu po sto osmnácti kilometrech byl na druhé pozici snecelou dvouminutovou ztrátou na vedoucího Rusa Nikolajeva. Ten se potom zastavil a židovický Renault Trucks se dostal do vedení. Vtáboře tak vládla skvělá atmosféra, kterou čtyřicet kilometrů před cílem překazila uvolněná sací hadice z palivových nádrží. „Ztratili jsme hodně nafty, ale toho jsme si náhle všimli až když byla nádrž prázdná. Pomohl nám ale ruský Alexander Russanov, který nám naftu pro dojezd poskytl. Ztratili jsme, ale pořád jsme jeli do cíle,“ popsal první potíže pilot Martin van den Brink. „Přiznám, že tohle se mi moc nezdá. Jen těžko bychom během chvíle ztratili dvě stě litrů nafty jen kvůli uvolněné hadici. Navíc mám zprávy, že jsme nebyli jediní komu nafta vnádrži chyběla, ale dál nechci nijak spekulovat,“ poznamenal roudnický mechanik Daniel Kozlovský.

Zásadní zvrat přišel pouhých devatenáct kilometrů před páskou, když se kamionu utrhl spodní čep z nápravnice a pravé přední kolo se částečně vyvrátilo. Sen o celkovém dobrém umístění se rozplynul. Posádka musela počkat na mechanický tým. „Bylo strašně těžké se ke kamionu vůbec dostat. Sami jsme několikrát zapadli a z dun jsme se museli sami vyhrabávat. Na místě jsme kamion opravili, aby byl schopný dojet alespoň etapu,“ sdělil mechanik Kozlovský.

Počáteční etapa, která měla start i cíl vAstrakhanu, měřila 362 kilometrů, z nichž bylo 311 měřených. Kamiony vjely do stepí a nekonečných polí, kde se probíjely vysokou travou a přišly i duny. S tratí si nejlépe poradil Rus Sotnikov, který ji projel jako jediný pod čtyři hodiny. Druhý Bělorus Vjazovič zaostal o šest minut. Zatímco posádky dále odstartovaly do 2. etapy zAstrakhanu do Elisty, tým Mammoet Rally Sport a MKR Technology vbivaku mění celou přední nápravu tak, aby se mohli napojit do druhé části této maratonské etapy. „Večer se chceme dostat do Elisty, abychom v pondělí mohli odstartovat do druhé části, která vede zase zpět. Znamená to pro nás penalizaci takovou, že sen o celkovém výsledku se je pryč, ale můžeme se alespoň pokusit o dílčí výsledky vdalších etapách. Nálada vtýmu není špatná,“ uzavřel Daniel Kozlovský.

Výsledky – 1. et. Astrakhan – Astrakhan (362/311km):

1. Sotnikov (Rus) Kamaz 3:59:47

2. Viazovich (Blr) Maz +5:59

3. Karginov (Rus) Kamaz +9:23

4. Vishneuski (Blr) Maz +10:15

5. Mardeev (Rus) Kamaz +17:00

van den Brink (Ned) Renault Trucks

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu