Vyhledávání

Silk Way vjela do dun, Sherpa přijel pátý

Silk Way vjela do dun, Sherpa přijel pátý

Hami/Židovice – Předloňský vítěz Dakaru Rus Mardějev ovládl 9. etapu těžké Silk Way Rally. Při té se kamiony poprvé dostaly nejen do písečných dun, ale především na jedno z nejníže postavených a nejteplejších míst na planetě. Severočeský kamion Sherpa s Martinem van den Brinkem tentokrát uzavřel nejlepší pětku, když se projevily jeho potíže s přehříváním motoru. Stále se ale udržel ve vedení celé soutěže.

„Písek a především pekelné horko nám pořádně zatopilo. Od samého začátku řešíme potíže s přehříváním motoru. V těchto rozpálených lokalitách je to pro techniku o to větší zátěž a extrém. Jsme tu samozřejmě od toho, abychom tyto potíže řešili a vyladili na Dakar, ale také jsme si dali předsevzetí, že chceme být na bedně. Tým maká tvrdě a Martin jako pilot jede s rozvahou a exceluje. Nic tedy není nemožné,“ chválí si dosavadní postup šéfkonstruktér Mario Kress, vědom si mnoha nástrah.

Nejen s technikou, ale také se silnou konkurencí musí česko-holandská posádka bojovat. Proti ní totiž stojí silná převaha ruských kamazů, která právě v pondělní 9. etapě vystrčila drápky. Díl z Urumči do Hami dlouhý sedm set dvacet kilometrů vyhrál někdejší dakarský šampion Airat Mardějev. Rus se svým kamazem zvládl tři sta osmdesátikilometrovou speciálu v nejrychlejším čase. Za něj se seřadily další tři kamazy. Pětku nejlepších uzavíral právě van den Brink s takřka půlhodinovým zásekem. „První duny jsme zvládli na výbornou, ale pak přišlo třicet kilometrů ve fesh feshi a to byla doslova noční můra. Nemohli jsem jet více než osmdesát. Když nás předjížděly kamazy, vypadalo to, že stojíme. Venkovní teploty šly přes čtyřicet a v kamionu bylo hotové peklo. Technika i my trpíme, ale taková je Silk Way. Nesmíme polevit. Stále děláme na systému chlazení, ale to co je před námi, rozhodně nebude snazší než dnes,“ řekl roudnický palubní mechanik Daniel Kozlovský.

Druhý pilot týmu Mammoet Rally Sport, kterému židovický tým MKR Technology postavil závodní speciál Renault K520, po problémech skončil desátý se ztrátou půl druhé hodiny.

V celkovém hodnocení si Martin van den Brink své vedení udržel, ale jeho náskok se výrazně ztenčil. Mardějev se po vítězné etapě posunul na druhou pozici, na které ztrácí lehce přes jeden a půl minuty. Třetí v pořadí Sotnikov zaostává jen o dvě minuty. Pascal de Baar je průběžně devátý.

V úterý na posádky čeká desátá etapa z Hami do Duhuangu dlouhá pět set dvacet pět kilometrů, když měřený úsek má dlouhých tři sta čtyřicet kilometrů. „Už teď mohu bez výčitek říci, že Silk Way je výrazně těžší než Dakar. V mnohém opravdu Dakar převyšuje. Z důvodu prestiže je ale právě Dakar náš hlavní cíl, ke kterému směřujeme své úsilí, ale Hedvábná stezka nám dává nesčetně důležitých impulsů. Je to velká škola a právě tady se nám daří ladit techniku tak, abychom řadu dětských nemocí vyléčili. Nejen technika prochází vývojem. Poprvé zde zajíždíme do písečných dun. Martin dosud nejezdil s kamionem s čumákem, takže i pro něj je to nové a intenzivně se učí novému stylu jízdy. Tohle peklo nám zatím přináší velká pozitiva, ale všichni také věříme v dobrý výsledek, přestože je před námi ještě pět velmi těžký dnů,“ uzavřel konstruktér Mario Kress.

 

Výsledky - 9. etapa (384,40 km):

1. Mardějev (Kamaz) 3:58:26

2. Nikolajev (Kamaz) +8:58

3. Sotnikov (Kamaz) +12:18

4. Shibalov (Kamaz) +23:19

5. van den Brink (Renault Sherpa) +28:51

9. Vrátný (Tatra) +1:17:36

10. de Baar (Renault K520) +1:26:17

11. Ardavičus (Tatra) +1:41:27

 

Celkově:

1. van den Brink (Renault Sherpa) 21:01:01

2. Mardějev (Kamaz) +1:41

3. Sotnikov (Kamaz) +2:07

4. Shibalov (Kamaz) +19:05

5. Nikolajev (Kamaz) +56:30

9. de Baar (Renault K520) +2:34:05

11. Vrátný (Tatra) +4:51:40

14. Ardavičus (Tatra) +10:19:07

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu