Vyhledávání

Simon Jean-Joseph a Citroën C2 S1600 v Turecku výborně

Simon Jean-Joseph a Citroën C2 S1600 v Turecku výborně36. Rallye Turecko
Simon Jean-Joseph a Jack Boyére zvolili do závěrečné etapy správné obutí BFGoodrich a posádka PH Sport na Citroënu C2 S1600 mohla vyrazit za dobýváním konečného osmého místa na víkendové Rallye Turecko. To se jim nakonec podařilo, když k tomu přidali bezkonkurenční vítězství ve skupině A a kategorii S1600.
 
Šotolina kolem Istanbulu, poslední den zejména na březích Bosporu, hostila druhý podnik tzv. Intercontinental Rally Challenge (ICR) a European Rally Championship (ERC).  Jelo se na technicky náročných tratích s mnoha drsnějšími sekvencemi. Na závěrečných 112 kilometrech posádka PH Sport vylepšila svou pozici z 9. n 8. příčku. Jejich souboj se čtyřkolkami byl impozantní. „Musel jsem se koncentrovat na kluzkou zkoušku 12/16, kde jsem nechtěl moc ztratit a následně jsem pak mohl zrychlovat. Tvrdě jsme útočili na soupeře před námi,“ říkal v cíli Simon Jean-Joseph.
 
„Rychlostní zkoušky byly impozantní, řídit Citroën C2 S1600 bylo velice příjemné. Potenciál auta a jeho spolehlivost jsou obrovské, i když zdejší tratě jsou stavěné hlavně na pohon čtyř kol. Museli jsme měnit nastavení auta tak, aby lépe vyhovovalo terénu. Pro pilota je skvělé, když ví, že může útočit, jak chce. Skončili jsme sice na osmém místě, nicméně po přepočtu to znamenalo sedmou příčku v mistrovství Evropy. To je výsledek, na který bychom se před startem neodvážili pomyslet,“ říkal Simon.
 
Alexis Avril, technický šéf klientského soutěžního oddělení Citroën Sport: „Neměli jsme pro Citroën C2 S1600 žádný záchytný bod, o který bychom se mohli opřít před startem. Museli jsme hledat ideální kompromis mezi tvrdým sestupem, který omezuje trakci, a měkčím nastavením, které zase zkracuje skoky. Nakonec jsme našli dobré řešení.“
 
Šéf klientského programu Citroën Sport Yves Matton byl také spokojený s průběhem tureckého víkendu. „Po obtížném startu Simon a PH Sport se znovu našli a ukazuje se, jak jim to jde krásně dohromady. Rychlostní zkoušky nebyly ideální pro dvoukolky, ale Simon a Jack útočili od startu do cíle a neudělali jedinou chybičku. Díky Citroënu C2 S1600 zajeli Top výsledek na šotolině.“
 
 
Rallye ve faktech
 
Nejlepší časy sk. A:
1. etapa:  RZ 1: Dani Solà/Luca Betti (Honda Civic) – RZ 2: D. Solà – RZ 3: Simon Jean-Joseph (Citroën C2) – RZ 4: D. Solà – RZ 5, 6, 7, 8, 9, 10 a 11: S. Jean-Joseph.
2. etapa: RZ 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 a 19  S. Jean-Joseph.
 
Nejlepší časy celkově:
S. Jean-Joseph 16 – D. Solà 3 (1ex) – L. Betti (1ex).
 
Vedení v soutěži:
RZ 1 až 4: D. Solà – RZ 5 až 19: S. Jean-Joseph.
 
 
 
Konečné absolutní pořadí:
 
1. N. Vouilloz/N. Klinger (Peugeot 207) 2:31:28,7 hod.
2. A. Navarra/G. D'Amore (Fiat Punto) + 24,2 s
3. E. Garcia Ojeda/JB. Costa (Peugeot 207) + 1:13 min
4. A. Alén/T. Alanne (Fiat Punto) + 1:52
5. R. Travaglia/L. Granai (Mitsubishi Lancer) + 2:02,3
6. V. Isik/K. Özsenler (Fiat Punto) + 2:29,7
7. T. Czopik/G. Zagorii (Mitsubishi Lancer) + 3:51,2
8. S. Jean-Joseph/J. Boyère (Citroën C2 S1600) + 5:56,1
9. E. Kazaz/C. Bakançocuklari (Subaru Impreza) + 6:52
10. K. Donchev/S. Valchev (Subaru Impreza) + 9:00,8
 
 
 
   Simona Klavrzová
 
 

Fotogalerie

Aleš Loprais v cíli Dakaru 2007

foto archiv týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu