Slušovice nabídnou dva úseky rychlostních zkoušek. Sníh se nekoná.
V sobotu 10. prosince odstartuje závěrečný podnik letošní automobilové sezony v rally PdTECH Mikuláš Rally Slušovice 2011. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili dva úseky rychlostních zkoušek. Vedle tradičního okruhu kolem dostihové dráhy přibyla klasická rychlostní zkouška s názvem Podhoran, která se jede na čtyřkilometrovém úseku z Vlčkové do Držkové.
Největší divácký zájem každoročně poutá okruhová rychlostní zkouška kolem dostihové dráhy ve Slušovicích. „Nechceme jít s umístěním tratě mimo Slušovice, neboť zdejší zastupitelstvo nám vychází maximálně vstříc, navíc prostor u dostihové dráhy poskytuje velmi kvalitní zázemí. Základem naší tratě je okruhová rychlostní zkouška. Druhou erzetu z Vlčkové do Držkové jsme zařadili záměrně kvůli možnému použití pneumatik s hroty. V loňském roce jsme byli napadáni kvůli používání hrotů, které nejsou u nás na státních silnicích povoleny. Například v sousedním Rakousku můžete na pneumatikách s hroty jezdit bez problémů. Letos nevedeme měřené úseky po státních silnicích, i z tohoto důvodu jsme vypustili známý úsek na Podkopné Lhotě, kde se nejedná bohužel o státní silnici. V letošním roce můžeme použít hrotové pmeumatiky nejen na dostihovce, ale i na erzetě Podhoran,“ upřesnil Josef Minařík, ředitel PdTech Mikuláš Rally Slušovice.
Je velmi pravděpodobné, že hroty nakonec nebudou použity, neboť předpověď počasí neslibuje sněhovou pokrývku jako v loňském roce. Spíše to vypadá na mokrou a v některých úsecích na Podhoranu i bahnitou trať. Divácky nejvíce přitažlivý je právě okruh kolem slušovické dostihové dráhy. „Věříme, že diváci budou sledovat soutěžní vozy z bezpečné vzdálenosti. Letos jsme připravili pro fanoušky dva přechody, které budou organizovány a hlídány pořadatelem. Jeden z nich bude například u Gatraku. Změnou prošel zajímavý úsek U sudu, kde oproti loňsku odbočíme doprava. Vytvořili jsme zde i bezpečné divácké zóny,“ uvedl Josef Minařík.
Diváci za vstup na okruh zaplatí symbolickou částku 30 korun a uvidí soutěžní vozy během čtyř průjezdů, i když v závěru posledního okruhu opustí trať. Pořadatelé umístili do těsné blízkosti okruhové erzety i servisní zónu (silnice k dostihové dráze – banka, SWS, Fytos). Fandové tak mohou sledovat průjezdy soutěžních vozů, práci mechaniků a zázemí jednotlivých týmů prakticky na pětníku.