Vyhledávání

Sobota v Hustopečích se dramatizuje. Kritická RZ 12

Sobota v Hustopečích se dramatizuje. Kritická RZ 12

Jan Kopecký a jeho nový speciál Peugeot 207 S 2000, který má ve spojení s Janem Kopeckým v Hustopečích svoji českou premiéru, i když jinak byly na trati k vidění celkem tři takovéto stroje, se suverénně držel v čele hustopečské soutěže. Jezdec zanechává výborný dojem , ale nyní již je jasné, že vítězem se nestane.

Z 51 posádek na startu první desítka odpadla již po úvodní páteční etapě a další desítka je mimo hru po RZ 12 z celkových 14 připravených RZ. Pokračují již jen tři desítky soutěžních dvojic a bohužel vypadlo i dosud vedoucí duo Jan Kopecký – Petr Starý. Měli problém s mazáním motoru, který signalizovala elektronika, i když se nakonec ukázalo, že se jednalo o planý poplach. Vzhledem k tomu, že pro posádku se jednalo „pouze“ o testy před startem v Belgii, nemělo cenu riskovat např. zničení motoru a tedy velké škody a proto odstoupila. Nicméně Kopecký zanechal výborný dojem a podal výborný výkon a fandové se jistě již nyní těší o to více na srpnovou Barum rallye Zlín. Pouze v úvodní RZ 1 , kde chyboval, Kopecký těsně nevyhrál, jinak kraloval všem zbývajících zkouškám až do svého odstoupení.

Nicméně RZ 12 znamenala stop i pro řadu dalších jezdců z první desítky. Poměrně pořádnou ránu dal Vojtěch Štajf, startující se Subaru Impreza, který musel po havárii odstoupit. Kvůli poruše motoru musela odstoupit i poslední zbývající dvojice s vozem S 2000 a to Jozef Béreš s Danielem Trunkátem s Fiatem Grande Punto S 2000, kteří se prakticky od startu drželi na čtvrtém místě a po odstoupení Kopeckého by byli třetí. Hustopeče tak pro bilanci vozů třídy S 2000 dopadly poměrně katastrofálně – žádný ze čtyř vozů na startu do cíle nedojede.

Cíl neuvidí ani dravý Jarek Orsák, který rovněž musel odstoupit z elitní desítky. Patrně nejvážnější havárii absolvovala dvojice závodníků se zcela shodnými jmény – Jirkové Volfové. Na tzv. Barvíkově vinici do té doby výborně jedoucí a šestá posádka absolutního pořadí vylétla mimo trať a i když spolujezdec původně nehlásil žádné zranění, nakonec musela zasahovat sanitka a erzeta byla zastavena.

Do první desítky, v které nastalo doslova „zemětřesení“, se tak posunuli nebo si hodně polepšili další jezdci : Jan Jelínek, Václav Arazím, Karel Trojan, Emil Triner, Vladimír Barvík, Daniel Běhálek, Jan Votava a Milan Pantálek. Výborně ale jedou i další.

Domácí soutěž je pravděpodobně zakletá pro Martina Radu, šéfa pořadatelů a zároveň ředitele fy AGROTEC, tradičně hlavního sponzora celé akce, jak již jsme uvedli v páteční zprávě. Jeho rudá Alfa Romeo dosud v žádném z předchozích ročníků nedojela do cíle a nedojede ani letos. Mechanici sice vůz po pátečním odstoupení opravili a vyměnili převodovku, nicméně Martin Rada musel odstoupit v sobotu dopoledne pro další technické problémy.

Soutěž provází téměř tropické počasí, které znepříjemňuje sledování divákům a zvyšuje náročnost pro posádky. Jinak jsou ohlasy diváků i jednotlivých posádek velmi kladné a to je pro pořadatele jistě velkou odměnou za jejich mnohaměsíční práci při přípravách akce.

Před posledními dvěma erzetami jsou na čele lídři celého šampionátu Václav Pech a Roman Kresta s identickými vozy – lancery EVO IX, připravovanými dokonce stejným týmem. Kresta stahuje Pechův náskok, ale ten se snaží odolat a udržet si cenné vítězství, které by pro něj bylo druhým letošním. Kresta pak vyhrál již třikrát a to ve všech soutěžích, ve kterých startoval. Cílovou rampu, umístěnou tradičně na Dukelském náměstí v Hustopečích, posádky přejedou po 17 hodině.



Tisková zpráva IV. AGROTEC New Holland rally 2008
V Brně 31. května 2008



Pavel Jelínek
mediaservis
732 223456

Oficiální stránky: http://www.AGROTECautoklub.cz/

http://www.AGROTEC.cz/

generální sponzor: AGROTEC a.s. Hustopeče

 

Fotogalerie

Agrotec New Holland rally Hustopeče 2008, foto Pavel Douša

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu