Vyhledávání

Sobotní Rally Jeseníky 2008 vyhrál suveréně Roman Odložilík, Pohár Kraml před Hudcem

Sobotní Rally Jeseníky 2008 vyhrál suveréně Roman Odložilík, Pohár Kraml před Hudcem

Rally Jeseníky vyhrál suverén Odložilík na peugeotu


Vítězem II. AZ pneu Rally Jeseníky 2008 a letošním vicemistrem v šampionátu rallysprintů se stala posádka TRT Czech Rally Sport ve složení Roman Odložilík, Pavel Odložilík na voze Peugeot 207 S2000. Odložilík vyhrál předposlední podnik MIO GPS Mistrovství České republiky ve sprintrally způsobem start a cíl, když vyhrál všech devět rychlostních zkoušek.

Druhé místo obsadila dvojice Czech National Team ve složení Jaroslav Orsák, Karel Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) se ztrátou 35,7 sekundy na vedoucí příčku. Na třetím místě skončila posádka PK Oil Racing ve složení Martin Semerád, Bohumil Ceplecha na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Teprve osmnáctiletý Semerád ztratil na vítězného Odložilíka 1:37,6 minuty.

Rally Jeseníky opět provázelo deštivé počasí, které znásobilo náročnost rychlostních zkoušek. Pořadatelé z AMK ECCE HOMO Šternberk připravili obtížnou trať v délce 352 km, která obsahovala 9 rychlostních zkoušek v celkové délce 82 km. Administrativní a technickou přejímkou prošlo celkem 114 vozů, na startovní rampě se objevilo v sobotním nevlídném a sychravém ránu 113 posádek. Od úvodních kilometrů nedal Odložilík svým soupeřům šanci na úspěch.

„Dnes hodně pršelo, tak byl závod velmi těžký. Ovšem výsledek se nám povedl skvěle a máme velkou radost,“ uvedl Roman Odložilík na cílové rampě. Pouze Orsák dokázal držet s Odložilíkem krok. „Tratě v Jeseníkách máme rádi a dnes se nám i přes počasí jezdilo dobře. Podařilo se nám dojet do třetího místa, což byl na začátku náš cíl a ten se splnil,“ uvedl třiadvacetiletý jezdec z Poteče. Největší překvapení soutěže ve Šternberku byl skvělý výkon a třetí místo pro osmnáctiletého Martina Semeráda.

„Za výsledek jsme šťastní a rádi. Pro nás je to vynikající výsledek, v který jsme ani nedoufali, když jsme za sebou nechali i vůz specifikace WRC. Pro nás je to velký úspěch. Samozřejmě otec a celý tým jsou velmi rádi,“ řekl v cíli nadějný junior. Výborné páté místo v absolutním pořadí vybojoval další mladý jezdec, osmnáctiletý Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX), který předvedl v Jeseníkách velmi dobrý výkon.

Úvodní rychlostní zkouška s názvem Domašov byla po odjetí 41 vozů zrušena z důvodu havárie vozu posádky Jiří Hanák, Petr Novák na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Fandové podél tratě byli velmi zvědaví na rodinný souboj otce a syna Semerádových, když stop vystavila u otce na čtvrté erzetě stávkující převodovka vozu Mitsubishi.

Z předních jezdců nespatřili cílovou rampu dále Milan Pantálek (Mitsubishi Lancer EVO VIII) pro defekt pravého zadního kola, technické závady vyřadily Antonína Nováka (Citroën Saxo Kit Car) a Martina Bujáčka (Mitsubishi Lancer EVO VII). Nejrychlejším jezdcem v hodnocení třídy A6 se stal Lubomír Minařík (Škoda Fabia Kit Car), přes šestnáct sekund ztratil druhý Jan Dohnal (Renault Clio S1600) a třetí skončil Milan Kneifel (Peugeot 206 S1600).

V hodnocení absolutní klasifikace K4 Pohár České republiky v rally si nejlépe vedl Michal Kraml (Mitsubishi Lancer EVO VII), další místa obsadili jezdci v pořadí Martin Hudec (Mitsubishi Lancer EVO VI) a Karel Macek (Toyota Corolla WRC). Řada předních pohárových jezdců rally ve Šternberku nedokončila, mimo jiné lídr šampionátu Marcel Svačina (Škoda Felicia Kit Car) pro technickou závadu nebo Jiří Hendrich (Mitsubishi Lancer EVO VI).

Ve zvláštní klasifikaci poháru zvítězil Pavel Dohnal (Mitsubishi Lancer EVO IX). Volný závod historiků dokončil pouze Miroslav Julínek (Škoda Octavia TS). Cílovou rampu spatřilo celkem 73 vozů.


Neoficiální pořadí v cíli AZ pneu Rally Jeseníky 2008 (po 9. RZ):

MIO GPS Mistrovství České republiky ve sprintrally
1. R. Odložilík – P. Odložilík (Peugeot 207 S2000) 47:11,5 min
2. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 35,7 s
3. M. Semerád – Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:37,6 min
4. Drotár – Bánoci (Škoda Octavia WRC) + 1:59,1 min
5. M. Jakeš – T. Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:28,9 min
6. Červenka – Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:31,3 min
7. Sýkora – Ernst (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:42,7 min
8. Minařík – Semela (Škoda Fabia Kit Car) + 3:09,6 min
9. Firla – Tichý (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 3:12,2 min
10. Ducháček – Dufek (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:17,2 min

Vyhrané RZ: 9 - Odložílík

K4 Pohár České republiky v rally:
1. Michal Kraml – Marcel Kraml (Mitsubishi Lancer EVO VII) 52:43,7 min
2. Martin Hudec – Bohumil Černoch (Mitsubishi Lancer EVO VI) + 12,9 s
3. Karel Macek – Aleš Pilný (Toyota Corolla WRC) + 3:01,1 min
4. Miroslav Plíhal – Pavel Dresler (Škoda Felicia Kit Car) + 3:45,7 min
5. Martin Knížek - Petr Šimůnek (Škoda Favorit 136 L) + 5:40,9 min


Zvláštní klasifikace poháru:
1. Pavel Dohnal – Jiří Blažek (Mitsubishi Lancer EVO IX) 52:32,3 min



Ve Šternberku 4. října 2008 Roman ORDELT
tiskový mluvčí
AZ pneu Rally Jeseníky

Poděkování ředitele AZ pneu Rally Jeseníky ve Šternberku

Zdárný průběh měla II. AZ pneu Rally Jeseníky 2008, která se jela první říjnovou sobotu ve Šternberku a okolí. Pořadatelé z AMK ECCE HOMO Šternberk připravili náročnou náročnou soutěž, která se započítávala do MIO GPS Mistrovství České republiky ve sprintrally 2008, K4 Poháru České republiky v rally 2008 a zároveň se podnik jel jako volná rally historických automobilů.

Do listiny vítězů Rally Jeseníky se zapsala dvojice Roman Odložilík, Pavel Odložilík na voze Peugeot 207 S2000, kteří zároveň vybojovali před závěrečným podnikem titul vicemistra v jednodenním šampionátu. Na druhém místě dojel na cílovou rampu Jaroslav Orsák, třetí místo obsadil Martin Semerád (oba Mitsubishi Lancer EVO IX).

„Jsem rád, že společně s mými kolegy a spolupracovníky jsme uspořádali po roce opět úspěšně AZ pneu Rally Jeseníky. Všem patří mé velké poděkování a uznání jejich práce. V první řadě organizačnímu výboru v čele s Vlastimilem Malíkem, neboť celý štáb organizátorů odvedl velký kus práce. I při letošním ročníku zásluhou obětavosti a práce celého přípravnéno týmu jsme připravili velmi kvalitní podnik na náročných rychlostních zkouškách v podhůří Jeseníků. Tradiční podzimní počasí ještě znásobilo náročnost rychlostních zkoušek, letos navíc ztížené vytrvalým deštěm a na některých místech i mlhou. Poděkování patří rovněž zástupcům Olomouckého kraje, Města Šternberka a všem státním institucím, které pomohly s organizací našeho motoristického podniku.

Samozřejmě bez vydatné finanční podpory hlavního sponzora Rally Jeseníky, společnosti AZ pneu s.r.o., bychom nemohli soutěž uspořádat. Poděkování patří i fanouškům, divákům za přízeň a návštěvu naší rally a zároveň dodržování bezpečnostních pokynů pořadatelů. A v neposlední řadě patří poděkování všem soutěžním posádkám za hodnotné a dramatické zápolení na rychlostních zkouškách,“ uvedl Mgr. Tomáš Kunc, ředitel AZ pneu Rally Jeseníky. Tratě doznaly při letošním ročníku několika změn. Pořadatelé vedle dvou rychlostních zkoušek zařadili i nový úsek Tvrdkov.

Nástrahy obtížné tratě si vyžádaly i několik havárií, nicméně všechny se obešly bez újmy na zdraví a odnesly to jen pomačkané plechy. „Pouze v jednom případě bylo vyhledáno lékařské vyšetření. To naštěstí neprokázalo žádné zranění,“ upřesnil Kunc.

Pořadatelé jsou s průběhem letošního ročníku velmi spokojeni a pomalu již začínají připravovat AZ pneu Rally Jeseníky v příštím roce. Loni byla úspěšně obnovena po dvaceti letech tradice Rally Jeseníky, posléze Rally Sigma ze sedmdesátých a osmdesátých let. Dnes je zřejmé, že soutěž se má v podhůří Jeseníků čile k životu. „Všechny soutěžní posádky, týmy a fanoušky motoristického sportu bych rád pozval do Šternberka i v příštím roce 2009,“ uzavřel Kunc.


Ve Šternberku 5. října 2008 Roman ORDELT
tiskový mluvčí
AZ pneu Rally Jeseníky

 

Fotogalerie

AZ pneu Rallye Jeseníky 2008 objektivem Romana Langera

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu