Vyhledávání

Štajf zapomněl na vážnou havárii v Hustopečích a na Bohemii zajel v pětce !

Štajf zapomněl na vážnou havárii v Hustopečích a na Bohemii zajel v pětce !

ŠTAJF V CÍLI BOHEMIE OPĚT V TOP 5

Hned v premiérové sezóně Rally Teamu Subaru ČR dokázal v jeho barvách Vojtěch Štajf vyhrát Rally Bohemia 2005. I v dalších dvou letech dovezl do mladoboleslavského cíle vůz Subaru Impreza WRX STI v první pětici, nejinak tomu bylo i v právě uplynulém ročníku 2008.

Po havárii v Hustopečích a dvanácté příčce z Třebíče se na náročné Rally Bohemia dokázal Rally Team Subaru ČR vrátit na pozice, na kterých byli jeho příznivci dlouhodobě zvyklí bílomodrý vůz vídat. Na soutěži, hodnocené v Evropském poháru – central nejvyšším koeficientem 10, se Vojtěch Štajf s Michalem Ernstem hned od úvodního testu pohybovali v první desítce, z těchto postů pak neustoupili až do cíle. Dramatický závěr rally nakonec posunul posádku až na konečnou pátou příčku. „S výsledkem jsme pochopitelně spokojeni,“ usmívá se pražský pilot.

„Sice jsem v určitých chvilkách cítil, že drobné stopy na mé psychice ještě z hustopečského kotrmelce zůstaly, ale bylo to spíš výjimečně. Ani jsme neudělali žádnou větší chybu a pořád jeli po trati směrem kupředu, i to bylo tak, jak mělo být. Věděli jsme dopředu, že Bohemia bude dlouhá a těžká soutěž, tomu jsme trochu přizpůsobili naši taktiku. Snažili jsme se jet takovým způsobem, abychom autu moc neubližovali ani karosářsky, ani po mechanické stránce. Hlavním cílem bylo pochopitelně dojet do cíle, přesto jsme zajeli několik dobrých časů.

Nejlépe nám vyšla RZ11, kde jsme byli čtvrtí a jen pár vteřin za Pechem i Krestou. V cíli jsme pak opět skončili jako nejúspěšnější vůz značky Subaru, zároveň jsme prodloužili sérii úspěšných vystoupení našeho týmu na Rally Bohemia. Jsem také moc rád, že nám v autě opět dobře klapala spolupráce s Michalem, se kterým jsme se dohodli i na dokončení celé sezóny. Michal má velké zkušenosti i ze světa a já se je postupně snažím vstřebávat. Myslím, že za poslední roky už se můj rozpis hodně zkvalitnil, ale stále je co zlepšovat a já jsem ochoten naslouchat každé dobře míněné radě, každému novému poznatku.“

Spokojen byl v cíli i spolujezdec Michal Ernst: „Těžkou soutěž jsme zvládli a já jsme rád, že nás nezaskočilo ani počasí. Měli jsme o něm dobré informace, a tak jsme tušili, že i když to vypadá na déšť, měla by z něj být maximálně lokální přeháňka na části rychlostní zkoušky. Proto jsme věřili našim suchým slickům a vyšlo to.“

Druhý vůz týmu s posádkou Jiří Vacek – Otto Slezák se v průběhu soutěže držel na úrovni několika dalších modernějších vozů nejvyšší třídy N4. V cíli desátého testu se však Subaru Impreza WRX STI s číslem 46 už neobjevilo. Co se přesně přihodilo, vysvětluje Jiří Vacek: „Dojížděli jsme na trati pomalejší auto a já se až příliš soustředil na myšlenky, kde najít místo na jeho předjetí. Poté jsem přeslechl diktát spolujezdce a do jedné ze zatáček najel rychleji než měl. Bohužel jsme při havárii poškodili auto a krásnou soutěž nemohli dokončit.“

Zatímco na kontě druhého jezdce týmu díky této příhodě nepřibyl žádný bod, Vojtěch Štajf se díky úspěšnému vystoupení na Rally Bohemia v pořadí Mezinárodního mistrovství České republiky bodově dotáhl na Václava Arazima a přiblížil se i Josefu Petákovi a Jaroslavu Orsákovi. Konečné umístění v první pětici tedy zůstává i nadále ve hře, očekává se o něj ještě napínavá bitva.


Karel Špaček
media team

 

Fotogalerie

Cetelem Valašská Rally 2008, foto Pavel Douša

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu