Vyhledávání

Štěpán Vojtěch a Michal Ernst testovali u Březovic vůz Fabia S2000

Test před Bohemkou
 

Úterní test posádky Štěpán Vojtěch – Michal Ernst proběhl na známé zkoušce Březovice, kde liberecko–příbramská dvojice vystřídala piloty fordů Martina Prokopa a Jaromíra Tarabuse. Cílem bylo přizpůsobit Škodu Fabia S2000 této jednorázově obnovené posádce.

Na loňské podzimní Rally Bohemia sjel Brouk s Myšákem se stejným vozem jen ze startovní rampy a díky sněhové kalamitě svou účast v redukované rally odvolali. Letos by se podobná situace neměla opakovat a tato dvojice odstartuje s číslem 22 za XTG Rally Team v pátek v podvečer na super RZ v Sosnové.

 
Náročná Rally Bohemia přichystala ve dvou etapách pro své pokořitele téměř 230 ostrých kilometrů a jelikož pilot i co-pilot dobře ví, že štěstí přeje připraveným, neponechali nic náhodě. Fabia týmu JM Racing, se kterou si Brouk obnovoval své soutěžácké umění, byla postavena loni v květnu v dílnách Škody Motorsport a má registrační značku 14R 0200.
 
Štěpáne, v improvizovaném depu jsem zaslechl něco o novém motoru, jak se ti s ním jelo a dá se nějak porovnat s tím loňským?
To se takhle nedá říci, loni jsme testovali na podzim na uklouzaném asfaltu a dnes je vedro na padnutí a navíc po roce bych si jen těžko vzpomínal… Jsem jsi ale jistý, že použitelný rozsah otáček je zde mnohem lepší.
 
Dobrá, tak jinak, jak se ti s Fábií jelo?
Přiznávám, že po tom, co mě svezl minulý týden Martin Prokop ve svém autě, tak jsem k dnešnímu testování přistupoval poněkud skepticky. Fiesta fungovala nádherně a Martin ji už má dobře pod kontrolou. Trošku jsem měl z první evoluce Fabie obavy.
 
Co jste tedy zkoušeli a zasahoval jsi nějak do naladění auta?
Tak nebylo to nic dramatického. Hlavně jsem se potřeboval svézt a zvyknout si na auto. Hýbali jsme s tlumiči a stabilizátory, pak mi připadalo, že si s autem rozumím lépe.
 
Kolik jsi asi najezdil kilometrů?
Nepočítal jsem to, ale asi osmdesát, což je dobré. Dnes jsem poznal a pochopil, že tahle fabia funguje po podvozkové stránce perfektně. Motoricky to asi nebude tak úplně top, často jsem byl v omezovači, ale jak to bude vypadat v reálnu na rychlostních zkouškách, to prozradí až sobota.
 
Jak moc jsi jel na hraně, nebo jsi se k limitům auta jen přibližoval?
Nechtěl jsem to nikde obtisknout, takže to bylo v poklidu, ale to, že jsem si na silnici nagumoval čáry, bylo dobré, vypadalo to, jako bych jel za někým na RZ.
 
Na Bohemce jsi naposledy jel s Peugeotem 307 WRC, před tím s 206 WRC, s Corollou WRC a s Celicou GT-Four. Fabia S2000 je auto moderní koncepce, kde sedíš nízko a relativně vzadu, jak jsi hledal polohu za volantem?
První dojem nebyl nic moc, ale mechanici mi přizpůsobili sedačku a už to bylo fajn. Mě vyhovuje sedět nízko, ale fabku nemám ještě tak v oku a tak jsem zvolil posaz na jistotu, abych z auta viděl. Snad mi to pomůže v těch ošemetných a nebezpečných pasážích.
 
Vždy jste byli jako tým proslulí pěkným zbarvením závodních aut, na co se můžeme těšit letos? Fabia je zatím jen v bílém laku…
Návrh polepu se dokončuje v těchto chvílích, ale vzhledem k hektičnosti ti ještě nedokážu přesně říci, jak bude naše zbarvení vypadat. Loni jsme zkusili takový škodovácký retro styl a asi to nikdo moc nepochopil.
 
Kde by ses chtěl ve výsledkové listině při Bohemce pohybovat? Jedeš téměř kolem baráku.
Tři roky jsem v rally autě neseděl. Když mě svezl Martin s Fiestou, tak jsem si říkal, že budeme tak 86. Po dnešku to vidím lépe, ale nevím jak jede konkurence. Chceme se svézt, užít si to a jet co nejrychleji v rámci možností. Všichni mají se závodními auty najeto už dostatek kilometrů, já své čerstvé zkušenosti s DTM nevyužiji.
 
Jaké jsou tedy jízdní vlastnosti Fabie S2000?
Auto nedělalo nic nepředvídatelného, což je fajn. Nic mě nevystrašilo, takže jsem optimisticky naladěn.
 
Jsi ten typ jezdce, který musí mít v autě vše, jak je zvyklý, jinak je nevrlý, nebo jsi spíše adaptabilní?
Spíše to druhé, rád se přizpůsobím. Nejsem ten typ, co to má naučené a vysezené a cokoli jinak ho rozhodí. Už jsem jezdil s tolika rozdílnými auty, že by to ani jinak nešlo. Snad bude naše přizpůsobivost autu výhodou.
 
Navigátor Michal Ernst v poslední době vystřídal auta kategorie R3, S1600, dokonce i na CNG plyn jedoucí Lancer. Letos usedal jen do špičkových aut třídy N4, do Subaru Impreza N15 a do Evo IX. V autě S2000 ještě nezávodil. Jaké bylo dnešní testování pro něj?
Jsem mile překvapený tím, jak auto funguje. Zejména podvozek a brzdy. Jeli jsme s tímto autem sice už loni, ale teď na suchém asfaltu to byla paráda.
 
Co Brouk, jak mu to šlo, byla závodnická rally pauza znát?
Tak to je jasné, že jsme začali vlažněji a postupně přidávali. Ke konci testu už to byla pořádná jízda.
 
Poslouchal tě?
Tvrdil to a mám ten dojem, ale je jasné, že když jsme jeli podvacáté, spíše jsme ladili auto než rozpis.
 

Jen pro úplnost doplním, že ve středu dopoledne začínají od desíti hodin seznamovací jízdy a končí ve čtvrtek večer. Na letošní XXXVII. Rally Bohemia se přihlásilo více než sto posádek, tak držme palce i této obnovené. Ať se Broukovi a Myšákovi jejich návrat vydaří.

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu