Vyhledávání

Třebíčský Martin Hudec vítězem Poháru Pirelli na Lužických Horách. Celkově dojel desátý !

Třebíčský Martin Hudec vítězem Poháru Pirelli na Lužických Horách. Celkově dojel desátý !

Hudec vyhrál Pohár Pirelli na Lužických Horách


Praha, 3.5.2009 - Posádka ve složení Martin Hudec a Bohumil Černoch zvítězila v rámci Thermica Rally Lužické Hory v úvodním závodě rallysprintového Poháru Pirelli 2009. Dvojice zvítězila nejen ve své třídě, ale díky desátému místu absolutně vstoupila do Poháru ze všech posádek nejlépe.

První letošní rallysprintový závod nabídl zajímavé souboje a to nejen v celkové klasifikaci, ale i v Poháru Pirelli. K původnímu počtu dvaadvaceti posádek bodujících Poháru přibyly další čtyři, čímž se startovní pole rozšířilo na 26 posádek!

Novými posádkami bodujícími do rallysprintového Poháru Pirelli 2009 jsou ve třídě N4 Marcel Havlásek a Miroslav Koutský na voze Subaru Impreza WRX STi, Robert Čaloun s Kamilem Klimešem (Ford Escort RS Cosworth), Jan Jiderle a Lukáš Leco (Honda Civic VTi) a dvojice Čonka/ Venclík na voze Škoda Felicia Kit Car.
Bohužel již úvod soutěže poznamenal výpadky Martina Semeráda, a na druhé rychlostní zkoušce musel ze soutěže odstoupit rovněž Josef Semerád, který zajel na prvním měřeném úseku nejrychlejší čas v rámci Poháru Pirelli.

Na zbývajících rychlostních zkouškách zaujal vedoucí příčku Martin Hudec, který postupně navyšoval náskok a suverénně zvítězil ve třídě N4. Krásný souboj nabídly divákům posádky bojující o stříbrnou příčku. Po vyrovnaném souboji byl nakonec o osm vteřin rychlejší Jan Havel s nejnovější evolucí vozu Mitsubishi Lancer. Třetí místo ve třídě však rozhodně není pro Jaroslava Hejzlara zklamáním. Při premiérovém startu s nejsilnější čtyřkolkou dokázal držet krok s ostatními vozy třídy.

Body za čtvrté místo si připsal Marcel Havlásek se Subaru a čtyři body si z Lužických Hor odváží při své premiéře s vozem S2000 také Karel Macek (Toyota Corolla S2000).
V dvoulitrové enkové třídě předkolek si od úvodní RZ vedl nejlépe David Štefan, startující s vozem Peugeot 206 RC. Druhého v pořadí, kterým byl Oldřich Hrubý s Renaultem Clio Sport porazil o dvě minuty a připsal si tak deset bodů do hodnocení rallysprintového Poháru Pirelli 2009.

Jednoznačný průběh obstarala třída N/2. Posádka ve složení Jaroslav Pešl/ Radek Juřica s vozem Honda Civic VTi se usadila na vedoucí příčce již na přvní rychlostní zkoušce a poté již jen postupně navyšovala náskok na druhého Lichovníka (Honda Civic VTi). Body za třetí místo si s vozem Suzuki Swift Sport připsal také Aleš Kaválek, kterému chybělo na druhého Lichovníka necelých sedmnáct vteřin.

Zajímavý souboj nabídla třída A7, kde se představily dvě posádky. Rychlejší byl nakonec Karel Pohner s Hondou Civic Type-R a to i přestože Roman Štefan s Renaultem Clio R3 vstoupil do soutěže lépe a vyhrál úvodní RZ.

Ve třídě SA1 s více než dvouminutovým náskokem zvítězila posádka ve složení Zdeňek Václavík/Václav Hájek s vozem Škoda Felicia před posádkou Michal Ciller/Ivana Perná (Škoda Fabia).

Mezi nejslabšími áčky ve třídě A5 byla od startu nejrychlejší příbramská posádka Martin Lošták a Jiří Wimmer (Škoda Felicia). Druhý v pořadí Petr Mráz musel navíc po druhé rychlostní zkoušce odstoupit pro poruchu motoru. Do cíle nedorazila ani Čonka s kitovou Felicií.

Ve třídě D9 se z vítězství radoval Tomáš Král (Škoda Fabia TDi) a doplňme ještě vítěze třídy SA/3, kde si pro prvenství dojel Jiří Hendrich s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI.
Dalším závodem rallysprintového Poháru Pirelli bude Rally Vysočina Telč, která se uskuteční o posledním květnovém víkendu.

 

PR

Marek Felt

 

Fotogalerie

Lužické hory 2009 a MartinHudec a jeho týmový kolega Pešl

foto Pavel Douša

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu