Tribeč: Oslavovaný vítěz Grzyb nesprávně projel retardérem, vyhrál tedy Melichárek
Podle této zprávy původní oslavovaný vítěz Grzegorz Grzyb nesprávně projel jedním z retardérů, kterým byla zpomalena úvodní část Tríbečské RS. Ačkoliv se jednalo pouze o jednu posunutou pneumatiku, ortel byl podle řádů nemilosrdný: desetisekundová penalizace na konto polského jezdce a pád z prvního místa na druhé. Vítězství na obnovené Rally Tríbeč tak získal domácí tým Melico Racing, který se zásluhou Jaroslava Melichárka a Richarda Laseviče vrátil do bojů o přední příčky v letošním slovenském šampionátu. Korunovaci vítěze u zeleného stolu si asi nepřál nikdo, jenže pravidla jsou pravidla, a ta musí platit pro všechny…
(Poznámka: Video, které zachycuje Grzybův průjezd zmíněným retardérem, je k dispozici na facebook stránce Rally Tríbeč: http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=220262038001116&oid=197876753571227&comments )
Štěstí pro jednoho znamená zklamání pro druhého. Igor Drotár hrál s Bérešem po celý závod vyrovnanou partii, kterou rozhodla až závěrečná, počasím ztížená sekce. Prešovský dravec prohrál s mladým „Dodim“ všechny tři závěrečné zkoušky a nakonec se musel spokojit s pomyslnou bramborovou medailí. Ačkoliv odvedl solidní výkon, před startem zřejmě věřil v lepší výsledek. „Přiznáváme, že jsme si mysleli trošku výš,“ netajil se před cílovou rampou spolujezdec Vlado Bánoci.
Text: Jiří Dokulil, tiskové středisko Rally Tríbeč
Slovenský Rally Pohár v rukách Krišku s Bombom
V Topoľčanoch a okolí pokračoval druhým podujatím Slovenský Rally Pohár 2011. Organizátori pripravili pre 25 štartujúcich posádok trať dlhú 150,35 kilometra. Bezmála 34 meraných kilometrov bolo rozdelených na štyri rýchlostné skúšky.
Jozef Kriška a Ján Bomba so Škodou Fabia vyhrali predchádzajúce podujatie v Prešove. Na Rally Tríbeč preto zaslúžene nastupovali ako vážni kandidáti na prvenstvo. Svoju povesť začali potvrdzovať od samého úvodu, keď dosiahli najrýchlejší čas v prvej, druhej i tretej rýchlostnej skúške.
Tesne, ale predsa za nimi zaostávali Maroš Kysucký s Petrom Dedečkom v Seate Ibiza. Po troch absolvovaných testoch však odstúpili. Za Krišku sa tak s viac ako polminútovým mankom zaradila posádka Petrov Halušku s Hnátom. Zdanlivo rozhodnutý boj o prvenstvo ešte na poslednú chvíľu skúsilo zdramatizovať počasie, keď sa na trať mestského okruhu v Topoľčanoch spustil hustý dážď. „Dúfam, že to bude stačiť,“ bál sa v cieli záverečnej rýchlostnej skúšky Jozef Kriška. Peter Haluška poriadne zariskoval a obul suché pneumatiky.
„Bolo to hrozné, na suchých pneumatikách sa auto nedalo ovládať,“ povedal v cieli. Risk mu nevyšiel, navyše sa prepadol z druhej na tretiu priečku.
Zaslúžene tak zvíťazili Kriška a Bomba, hoci ich náskok sa v závere výrazne zmenšil. Druhí Radoslav Fabián s Michalom Donovalom za nimi zaostali o 13,4 sekundy.
Konečné neoficiálne poradie:
1. Kriška/Bomba (Škoda Fabia) 24:43.1 min.
2. Fabian/Donoval (Renault Clio) +13.4 s.
3. Haluška/Hnát (Seat Ibiza) +29.4
4. Krbaťa/Plichta (Škoda Fabia) +40,2
5. Danielis/Marinecová ( Seat Ibiza) +41.1
6. Kundis/Závacký (Škoda 130 RS) +49.7
7. Debnárová/Debnár (Suzuki Swift) +51.9
8. Kožej/Majcher (Honda Civic) +1:08.6 min.
9. Kováčik/Dobis (Lada 2105 VFTS) +1:33.2
10. Pigula/Keruľ (Škoda Favorit) +1:39.4
Víťazi jednotlivých tried:
RP1: Kriška/Bomba (Škoda Fabia)
RP2: Kožej /Majcher (Honda Civic)
RP3: Fabian/Donoval (Renault Clio)
Tlačové stredisko XII. Rally Tríbeč