Vyhledávání

Trněný ve Vsetíně pojede opět s Fabií WRC

Trněný ve Vsetíně pojede opět s Fabií WRC
Trněný sází opět na Škodu Fabia WRC
 
Po zisku mistrovského titulu v rallysprintech stojí před Karlem Trněným z Profiko Rally Teamu další a náročnější výzva. Do Vsetína jede s cílem přičinit se o podobný úspěch i ve dvoudenních soutěžích. Pomoci mu k tomu má i nejsilnější zbraň týmu, Škoda Fabia WRC.
 
Zákaz startů vozů WRC v mistrovství republiky vytlačil na jeden rok tyto nejsilnější speciály do neživotaschopné Rally Super Serie. V letošním roce přišel obrat k lepšímu a populární WRC se opět mohla vrátit do bojů o mistrovské tituly a to hned ve dvou národních šampionátech. Bohužel tato změna přišla v době, kdy většina technických skvostů již opustila českou kotlinu. Na tratích rychlostních se zkoušek se objevila jen tři. Dvě z nich představil Profiko Rally Team a Karel Trněný, vedle něhož se během sezony vystřídali na sedadle spolujezdce Jiří Kulhan, Stanislav Kafka a Václav Pritzl.
 
Důvod střídání spolujezdců byl hlavně v časové náročnosti programu, protože tým naplánoval starty v rallysprintech i ve dvoudenních soutěžích. Tedy všude, kde jsou vozy WRC připuštěny ke startu.
 
Povinný titul ve sprintech
Do každého z těchto seriálů vstupoval Profiko Rally Team s jinou taktikou, cíle však byly stejné. Ty nejvyšší.
 
Do sprintů jsme šli s tím, že jako jediní s vozem WRC musíme vyhrávat, byla to prostě povinnost. Současně jsme na předsezonní poradě kladli Karlovi na srdce, aby jezdil hlavou. To znamenalo zbytečně neriskovat tam, kde hrozil defekt, nebo nějaké poškození na rozbitých úsecích. Naopak měl plně využít možností vozu na úsecích, které octavii vyhovovaly,“ objasnil týmovou strategii Stanislav Kafka. Nutno říci, že Karel Trněný svůj úkol splnil na jedničku, když pět svých startů proměnil ve čtyři vítězství. Pouze na Kopné scházelo k vítězství třináct desetin, to když na páté rychlostní zkoušce ze sedmi přišel defekt a minutová ztráta. Nevěřil bych, jak rychle se dá jet s autem jen po ráfku a přitom ztratit jen minutu. Před Karlem smekám i kvůli tomu, jak nabranou ztrátu na dalších dvou erzetách doháněl. Věděl jsem, že jezdí bezpečně pro sebe i pro auto a na Kopné ukázal, že umí jet i hodně rychle,“ vzpomněl na jedinou letošní porážku Jiří Kulhan, který letos střídal sedadlo spolujezdce v octavii WRC a jezdce ve fabii TDi.
 
Po Prachaticích již mohli Karel s Jiřím slavit titul mistra republiky, přesto startovali i v Jeseníkách. Trošku nás mrzelo, že jsme v Prachaticích nemohli déle soupeřit s Václavem Pechem, protože nás hodně zajímalo, jak moc jsou současná enka rychlá a hodně jsme se na to srovnání těšili. Ziskem povinného titulu ve sprintech jsme splnili jeden a nutno říci že ten jednodušší letošní úkol. Ve dvoudenních soutěžích je situace napínavější, protože bojujeme s Leošem Flídrem.
 
Proto, ale i s výhledem na příští sezonu, jsme jeli v Jeseníkách s fabií, abych si po roce, kdy jsem v ní neseděl, opět zvykl na novější techniku a jiný styl jízdy a ovládání. Měl to být test auta u něhož jsme letos výrazně zvýšili spolehlivost i toho, jak si budeme s autem rozumět. Bohužel jsme toho moc nenatestovali, takže nás potěšilo alespoň to, že jsme autu moc neublížili, poznamenal Karel.
 
Napínavý souboj až do konce
Dvoudenní mistrovství republiky se neslo ve znamení napínavých soubojů mezi Karlem Trněným a Leošem Flídrem. Narozdíl od sprintů měl Karel tentokrát jiný úkol. Leoš již dříve ukázal, že umí závodit, takže my jsme šli do tohoto šampionátu s cílem jet rychle a netaktizovat. Jiná cesta k úspěchu nevedla. Karel s Václavem vyhráli Valašku, ale v Hustopečích, kde jsem jel i já, nám praskla na startu jedné erzety kardanka a nedalo se s tím dělat nic jiného, než odstoupit. Byli jsme vteřinu za Flídrem. Do Pelhřimova jsme přivezli octavii hned z náročné maďarské šotoliny.
 
To se projevilo na únavě materiálu. Uvolnilo se uložení převodovky a Karel, tentokrát s Václavem, musel dohánět minutu a půl. Dalších padesát vteřin padlo na vrub defektu, takže moc bodů nenasbírali,“ doplnil opět Stanislav Kafka a pokračoval: Když se závodí, tak přicházejí i chyby a ta přišla ve Vyškově. Odnesla to spojovačka. V cíli pak chybělo právě tolik vteřin, kolik v pátek Karel s Václavem nabrali.“
 
Po Vyškově naskočila ztráta za vedoucím Flídrem na patnáct bodů. S jakým cílem tedy nastupují Karel Trněný a Václav Pritzl do předposlední soutěže která se jede tento víkend ve Vsetíně? Matematika je jasná. Musíme vyhrát ve Vsetíně i Labskou rallye, ale ani to nám nemusí stačit. Taktiku máme tedy jedinou. Jet co nejlépe, co nejrychleji a pokusit se Leoše potrápit. Má velký náskok, ale zkusit to chceme a musíme. Proto opět vyrazíme s fabií WRC. Bude to pro nás nejen boj o titul, ale i příprava na další sezonu a chceme si pěkně zazávodit,“ tolik Václav Pritzl, před jednou z rozhodujících soutěží sezony. Pro Václava přišel ale vrchol sezony a nejspíše i jeho spolujezdecké kariéry při Rally Bohemia. V rámci vloženého závodu legendárních vozů skupiny B si totiž postupně vyzkoušel horké sedadlo spolujezdce ve vozech Lancia Stratos, 037 i Delta Integrale. Zde je nutné připomenout, že diktát po nočním jazykovém rychlokursu četl italským pilotům v jejich rodném jazyce a dokonale si tím hosty z Apeninského poloostrova získal.
 
Ať již závěr sezony dopadne jakkoliv, slova Stanislava Kafky potvrzují, že s dosavadním průběhem panuje v Profiko Rally Teamu spokojenost. Oproti minulým letům se nám podařilo dotáhnout spolehlivost našich vozů na úroveň obvyklou u aut této kategorie. Dokazuje to i zisk třetího místa v maďarském šampionátu. Doma jsme pro techniku odstoupili jen jednou z deseti startů. Získali jsme šest vítězství a titul v rallysprintech. To je dobrá vizitka a proto se sluší poděkovat nejen našim mechanikům a celému týmu, ale i našim partnerům. Zejména firmám Porsche Praha Smíchov, Druid, Karpem, Kolínská správkárenská a všem ostatním, kteří nám pomáhají.“
 
Na závěr celý Profiko Rally Team doufá, že poté, co se letos návrat vozů WRC osvědčil a přinesl potěšení jezdcům i divákům z vyrovnaných a napínavých soubojů, budou jejich starty umožněny i v příští sezoně a možná, že by nemuselo zůstat jen u dvou posádek těchto nádherných strojů.
 
 
Milan Hauer
Motorsport review.cz
 
 
PR
 

Fotogalerie

Jeseníky 2007 - havárie Trněného a Kožmína objektivem Pavla Malého

foto Pavel Malý

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu