Vyhledávání

Týden před startem : Ohlédnutí za loňskou Horáckou rallye na Třebíčsku

Týden před startem : Ohlédnutí za loňskou Horáckou rallye na Třebíčsku
Ohlédnutí za loňskou Horáckou rally: Kresta vyhrál poprvé v Třebíči
 
Již příští týden odstartuje 22. Horácká rally (9. – 10. září 2011), která je šestým dílem osmidílného seriálu rallysprintového mistrovství a dále se započítává do Mistrovství České republiky historických automobilů a K4 Poháru České republiky. V dnešní tiskové informaci se ohlédneme za loňským vydařeným ročníkem třebíčské rally. 
 
Vítězem loňské Horácké rally, která byla úvodním podnikem devítídílného seriálu ECOSUN Mistrovství České republiky v rallysprintech, se stala favorizovaná posádka Enteria Rally Team Roman Kresta, Tomáš Kašpárek na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Na druhém místě skončila dvojice K.I.T Racing Jaroslav Orsák, Karel Vajík, rovněž na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, třetí příčku obsadila posádka Slovakia Rally Systém Igor Drotár, Vladimír Bánoci na voze Škoda Fabia WRC. Původně třetí sourozenecká dvojice bratří Romana a Pavla Odložilíků byla penalizována za neprojetí retardéru a klesla až na šesté místo.

Roman Kresta dlouho sváděl tuhý boj s Janem Štěpánkem, který s vozem Škoda Octavia WRC vyhrál dokonce pět z osmi rychlostních zkoušek. Z prvního místa ho v úvodu srazila desetivteřinová penalizace za předčasný start ve druhém měřeném úseku. Kresta byl nejrychlejší pouze ve dvou rychlostních testech. Kroměřížský Štěpánek ukrajoval z Krestova náskoku postupně vteřiny, po šesté rychlostní zkoušce už byl průběžně první a měl na Krestu k dobru 3,3 vteřiny. V předposledním sedmém testu vedoucím z Březky do Pyšele dlouhém 11,36 kilometrů však havaroval. Z nehody vyvázla posádka bez zranění, ale vůz byl nepojízdný. Tato rychlostní zkouška byla po projetí prvních deseti vozů zrušena. Krestovi se otevřela cesta k vítězství, neboť před druhým v pořadí Orsákem měl náskok více než půl minuty. Lídr soutěže v závěru zvolnil a poslední rychlostní zkouška se stala kořistí Romana Odložilíka.

"Soutěž byla krátká, ale hodně náročná. Škoda, že v závěru náš konkurent Štěpánek odpadl, náš souboj by byl určitě zajímavý. Přesvědčili jsme se, že vůz Mitsubishi Lancer EVO IX už předčí starší auta specifikace WRC," uvedl v cíli Roman Kresta, který v Třebíči vyhrál poprvé ve své úspěšné kariéře. Druhý Jaroslav Orsák byl se svým umístěním spokojen. "Jeli jsme podle našich představ. Auto bylo jiné, než se kterým jsme havarovali před týdnem na Valašské rally. Nastavení vozu nebylo ideální, nicméně jeli jsme pravidelné tempo až do závěru," řekl Orsák. Na třetí místo se dostala po třicetisevteřinové penalizaci bratří Odložilíků slovenská posádka jedoucí s českou licencí Igor Drotár, Vladimír Bánoci na voze Škoda Fabia WRC. Odložilík na jedné z erzet neprojel zpomalovacím retardérem a vyfasoval penalizaci, která ho odsunula až na šesté místo v absolutním pořadí. V hodnocení dvoukolek v rámci rallysprintového šampionátu si vedl nejlépe Petr Brynda (Renault Clio R3). 

Z favoritů nevyrazil na trať kvůli technickým problémům Jan Černý (Subaru Impreza STi), Josef Peták (Peugeot 207 S2000) odstoupil ze soutěže v servisu před pátou rychlostní zkouškou. V hodnocení Poháru K4 České republiky byla mezi patnácti posádkami nejrychlejší dvojice Jiří Hendrich, Daniel Hendrich na voze Mitsubishi Lancer EVO VII. Z 91 posádek na startu dokončilo rally v Třebíči 59 vozů.
 
Ohlasy dalších předních jezdců v cíli soutěže:
Igor Drotár (Škoda Fabia WRC): „Druhé kolo zkoušek už bylo podle představ. Soutěž se nám moc líbila. Rychlostní zkoušky byly pěkné a náročné. Lidé stáli všude bezpečně. Gratuluji pořadatelům a vzdávám jim tímto hold za tak krásnou soutěž.“
 
David Komárek (Škoda Octavia WRC): „Závod hodně těžký. Ze začátku zima, takže trochu nefungovaly gumy. Druhé kolo bylo na jistotu s pár chybami. Nakonec to dopadlo tak, jak dopadlo. Jsme spokojeni.“
 
Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII): „Na první závod v sezoně maximální úspěch. Jeli jsme s novými velkými brzdami a s „osmnáctkama.“ Rychlostní zkoušky nám sedly, jelo se krásně. Pouze pár chybiček, ale bez problémů.“
 
Konečné pořadí 21. Horácká rally 2010:
1. Kresta, Kašpárek (Mitsubishi Lancer EVO IX)           36:57,4 min
2. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX)                     + 33,7 s
3. Drotár, Bánoci (Škoda Fabia WRC)                            + 49,5 s
4. Komárek, Rojka (Škoda Octavia WRC)                      + 1:01,0 min
5. Firla, Dresler (Mitsubishi Lancer EVO VII)                   + 1:12,2 min 
6. R. Odložilík, P. Odložilík (Škoda Fabia S2000)          + 1:15,6 min
7. M. Jakeš, T. Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX)         + 1:19,2 min
8. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX)    + 1:35,2 min
9. Sýkora, Vágner (Mitsubishi Lancer EVO IX)   + 1:45,4 min
10.Pantálek, Vilímek (Škoda Fabia WRC)                      + 1:58,1 min
 
K4 Pohár České republiky v rally:
1. J. Hendrich, D. Hendrich (Mitsubishi Lancer EVO VII)           41:05,7 min
2. Šebesta, Míka (Ford Escort RS 2000)                        + 44,0 s
3. Nešpor, Nešporová (Škoda Fabia Kit Car)                             + 1:03,6 min
 
 
 

 

 

 
V Třebíči 29. srpna 2011                                                        Roman ORDELT
                                                                                                  tiskový mluvčí
                                                                                              Horácká rally Třebíč         
 

Fotogalerie

Horácká rallye 2010 objektivem Pavla Douši podruhé

Komárek, Jelínek, Hudec, Máca, Pohner, Křemen, Pátl a další

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu