Vyhledávání

Tým Orsák Rallysport před vrcholem sezóny připraven v plné zbroji

TI Orsák Rallysport – Před Barum Czech Rally Zlín 2011
 
Tým Orsák Rallysport v plné zbroji
 
Nejvýznamnější česká soutěž Barum Czech Rally Zlín není pro soutěžní týmy záležitostí posledního srpnového víkendu, nýbrž několika předcházejících týdnů. Zvlášť hektické jsou poslední dny před startem. V pilné práci je i tým Orsák Rallysport, pro který je „domácí“ barumka vrcholem sezony.
 

V pondělí testoval svůj Mitsubishi Lancer Evo 9 R4 Jaroslav Orsák, který najezdil úctyhodných 150 km. „Po nešťastné havárii na Bohemia rally jsme vůz kompletně zrepasovali. Při testu jsme se zaměřili především na podvozek, který máme konečně v plné specifikaci R4. Potvrdilo se, že nový podvozek znamená v technických pasážích rychlostní zkoušky zisk cca. 0,4 sekundy,“ pochvaluje si výsledek testovacích jízd valašský jezdec.

„Auto máme perfektně připravené. Udělali jsme přes prázdniny obrovský krok vpřed a jsem z vozu doslova nadšený. Po nepříliš povedené letošní sezoně jsme maximálně motivováni. Víme však, že nejdůležitější bude neudělat chybu. Trať je letos extrémně náročná, zejména sobotní etapa. Čtyři těžké vložky následují hned za sebou bez možnosti servisu, a kdo poškodí auto, jeho ztráta se na dalších úsecích ještě znásobí. Se spolujezdcem Karlem Vajíkem se už na barumku moc těšíme,“ říká Orsák.

Jaroslav Orsák nastupuje do soutěže se startovním číslem 32. Startuje v nejnabitější třídě 2, kde je přihlášeno celkem 32 vozů (29 speciálů S2000 a 3 vozy R4). Značka Mitsubishi je navíc v celém startovním poli nejpočetnější. „Na barumce letos jedeme pošesté,“ vzpomíná sedmadvacetiletý jezdec. „Našim nejlepším výsledkem je 11. příčka z roku 2009, kdy jsme startovali s Fiatem Punto S2000. Tehdy jsem si připadal jako v práci (v autoservisu, pozn. autora), protože auto se postupně rozpadalo a pořád jsme něco museli opravovat. Nejsmutnější jsme byli v roce 2008, kdy jsme s Lancerem Evo 7 rovněž sahali po první desítce. Avšak 5 km před cílem poslední vložky nám přestalo foukat turbo a klesli jsme na 14. místo. Nejvíce si však cením loňského sedmého času na RZ Troják, který jsme jeli v dešti na slickách.“

Připomeňme, že v rámci MMČR figuruje Orsák na 10. příčce absolutní klasifikace, přičemž jeho nejlepším letošním výsledkem je čtvrtá příčka na Agrotec Rally Hustopeče.

Druhý týmový jezdec Martin Vlček testoval osvědčeným produkční Lancer Evo 9 skupiny N v úterý. „Letos jsem zkoušel jezdit s jiným nastavením, než jsem zvyklý, ale příliš se mi to neosvědčilo,“ přiznává sedmatřicetiletý jezdec. „Při posledních testech jsem si proto lancer nastavil přesně podle sebe -  kola, tlumiče i diferenciály. A je to nyní naprosto v pohodě. Na barumce jsem startoval třikrát, ale zatím nikdy jsem nedojel do cíle. Loni jsme se trápili čtyři vložky bez brzd, ale nakonec jsme stejně havarovali. Letos uděláme maximum proto, abychom projeli cílovou rampou. K této náročné soutěži pokaždé přistupuji s velkým respektem a doufám, že tentokrát se nám to podaří.“

Mitsubishi posádky Martin Vlček – Richard Lasevič poveze na dveřích startovní číslo 39. Vlček je před závěrečnými dvěma soutěžemi MMČR osmý ve třídě 3, jeho nejlepším letošním výsledkem je desátá příčka Hustopečí.
 

Oba jezdci týmu Orsák Rallysport absolvují páteční shakedown test. Pro návštěvníky servisní zóny v Otrokovicích má tým jedno překvapení. Fanoušci si mohou odnést slevové kupóny do prodejen náhradních dílů a autopříslušenství Auto Kelly.

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu