Vyhledávání

Úspěšný úvod roku Tondy Tlusťáka

Dvě zimní a přitom tolik rozdílné soutěže mají za sebou Antonín Tlusťák a Pavel Dresler. Po třetím místě ve skupině A na rakouské Jaenner rallye, se na Šumavě na stupně vítězů neprosadili. Přesto vyhráli nejvíce rychlostních zkoušek mezi áčky a v sobotu byli ve skupině nejrychlejší.
 
Letošním cílem kmenové posádky zádveřického Motocar Sportu jsou podobně jako v loňském roce starty v mistrovství Evropy. Domácí soutěže jsou tedy spíše testem před ostrým startem, který proběhne v Itálii na Mille Miglia. Tomuto odpovídal i styl, jakým Antonín Tlusťák s Pavlem Dreslerem absolvovali Jaenner rallye. Prakticky po celou soutěž jezdili časy za trojicí rivalů bojujících o vedení, tedy za Burkartem, Tarabusem a Petákem. Připsali si sice i dvě vyhrané vložky, ale až do Burkartovy chyby drželi čtvrtou příčku. Pak poskočili na bronz a na stejné pozici i soutěž dokončili.
 
Šumava probíhala jinak. Od začátku byli jak Tarabusovi, tak i Petákovi rovnocenným soupeřem. To platilo až do průjezdu Korábem, který se zahalil do husté mlhy. Chyba přinesla pád do příkopu a předčasný konec v páteční etapě. Do té sobotní tak nastupovali se zátěží mnoha trestných minut v systému SupeRally.
 
Z boje o stupně vítězů byli tedy venku a tak se soustředili na zisk nejvyššího počtu vyhraných rychlostních zkoušek a bodů do Wintercupu. Podařilo se obojí. V sobotu byl Antonín Tlusťák na trati nejrychlejším pilotem áčkové dvoukolky, což mu vyneslo i celkové třetí místo ve Wintercupu. Nakonec se podařilo vybojovat i body ve skupině A za šesté místo. Ráno přitom Tonda s Pavlem začínali z místa osmnáctého.
 
Jaenner a Šumava byly dvě rozdílné soutěže. V Rakousku se jezdilo v těžších podmínkách, ale na rychlejších tratích. Velkou roli hrál rozpis. Šumavské erzety byly kratší a já mám radši delší úseky. Přesto mi úzké a technické vložky s množstvím vytahaných nečistot a mnoha horizonty seděly lépe. Velký podíl na našem výsledku měli i špioni Egon Smékal a Vlastik Dědic mladší.
 
Činov jsme zajeli bez problémů a pak se již jelo za tmy. První Koráb jsme nejeli po havárii Míry Tarabuse a při druhém, když jsme chtěli jet rychle jsem chyboval. Autu nic nebylo, ale leželo v nepřehledném místě v příkopu. Během minuty nebylo možné ho dostat zpět na silnici, takže bychom ohrozili další posádky. Museli jsme odstoupit.
 
V sobotu se mi moc pokračovat nechtělo, protože nebyla šance na výsledek, ale nakonec mne mechanici přesvědčili a tak jsme jeli s cílem jet co nejrychleji a vyhrát co nejvíc rychlostních zkoušek. To se podařilo. Měli jsme jen jediný problém, když jsme na druhé ranní vložce dostali defekt tři kilometry před cílem. Hezky jsme si zazávodili, za což děkuju celému našemu týmu, řekl v cíli Antonín Tlusťák, kterého nyní čeká ještě start v Okříškách a pak již Mille Miglia na horké italské půdě ve skvělé konkurenci, kde v minulém roce překvapoval rychlostí a srovnatelnými časy s domácími Italy. Tam jej již opět bude navigovat Vlastimil Dědic.
 
 
 
Milan Hauer
Motorsport-review.cz
 
 
Tisková informace CZECH NATIONAL TEAM a MOTOCAR SPORT Zádveřice
http://www.motocarsport.com
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu