Vyhledávání

Úvodní 3 RZ Horácké rallye ve znamení velmi těsného souboje Kresty a Pecha

Úvodní 3 RZ Horácké rallye ve znamení velmi těsného souboje Kresty a Pecha

První tři rychlostní zkoušky Horácké rally v Třebíči se vyznačují velkým soubojem mezi vedoucím jezdcem průběžného pořadí českého šampionátu a vítězem předchozích dvou ročníku třebíčské rally. Po třetí rychlostní zkoušce vede Roman Kresta, druhý v pořadí Václav Pech (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) ztrácí pouhých 3,1 sekundy. Třetí v pořadí Josef Peták na voze Peugeot 207 S2000 má manko 17,9 sekundy.

Vítěz předchozí českéh soutěže v Hustopečích Václav Pech vyhrál první rychlostní zkoušky v Náměšti nad Oslavou. Trať v délce 7,47 km prolétl v čase o 3,9 sekundy rychlejším než Roman Kresta. Jezdec stáje Mogul Racing Team zatáhl na druhé erzetě Březka – Ocmanice, když na svého největšího konkurenta najel 8,2 sekund a probojoval se do čela soutěže. Při druhém průjezdu Náměště nad Oslavou se opět radoval Pech, nicméně v celkovém pořadí ztrácí na Krestu 3,1.

Souboj této dvojice jezdců je ozdobou prvního dne Horácké rally a přivádí diváky podél tratě pátečních rychlostních zkoušek do varu. Na třetí příčce je zatím nejrychlejší vůz kategorie Super 2000 Peugeot 207, který pilotuje příbramský Josef Peták.

Převahu vozů Mitsubishi Lancer EVO IX v první desítce kazí pouze Jaromír Tarabus na voze Fiat Grande Punto S2000, jemuž patří šestá příčka. První desítku uzavírá slovenský jezdec Peter Gavlák, když Emil Triner, Vojtěch Štajf a Daniel Běhálek na vozech Subaru Impreza STi jsou až ve druhé desítce průběžného pořadí

V první sekci páteční etapy odpadla pouze jedna posádka, když na třetí rychlostní zkoušce havarovala dvojice Černý, Hrubý na voze Peugeot 206 RC (startovní číslo 45). V servisní zóně pro poruchu diferenciálu odstoupili Sláva Ducháček (Mitsubishi Lancer EVO IX) a Petr Křížek (Honda Civic Type R).



Pořadí po 3. rychlostní zkoušce:

Kresta, Gross (Mitsubishi Lancer EVO IX) 16:02,9 min
Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3,1 s
Peták, Benešová (Peugeot 207 S2000) + 17,9 s
Trojan, Řihák (Mitsubushi Lancer EVO IX) + 21,5 s
Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 29,2 s
Tarabus, Trunkát (Fiat Grande Punto S2000) + 30,7 s
Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 32,6 s
Arazim, Gál (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 34,2 s
Fiala, Heidenreich (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 35,5 s
Gavlák, Hůlka (SK/CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 35,7 s


Vyhrané rychlostní zkoušky: 2 – Pech, 1 - Kresta



Ohlasy jezdců po třetí rychlostní zkoušce



Roman Kresta (Mitsubishi Lancer Evo IX, startovní číslo 1):

„Je to extrémně rychlý závod. Na jedničce jsme začali opatrněji, takže jsme museli zrychlit. Venca hned od začátku nasadil vysoké tempo. Očekává se souboj až do konce. Auto funguje.“

Václav Pech (Mitsubishi Lancer Evo IX, startovní číslo 2):

„Jede se pěkně, tím, že je sucho, je to rychlé. Rychlostky jsou jednoduché na rozpis a proto jsou rychlé. Na dvojce jsme nedobrzdili do retardéru a projeli mlíkem. Chvíli jsem váhal, jestli mám pokračovat, ale nakonec jsem couvnul, abychom nedostali 30 sekundovou penalizaci. Trošku se bojím, abychom neudělali chybu v rychlé zatáčce, což by nás stálo hodně sekund. Roman udělal chybu na Hustopečích, my drobnou tady, auto ale jede pěkně, gumy drží.“

Karel Trojan (Mitsubishi Lancer Evo IX, startovní číslo 3):

„Malinko nám teče olej a při jízdě to smrdí v autě. Bohužel to asi nepůjde odstranit, jinak žádný problém.“

Josef Peták (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 4):

„Rozjíždíme se pomalu, jako každý velký závod první den, jinak auto bez problémů.“

Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer Evo IX, startovní číslo 5):

„Nemůžu chytnout tempo, je to velký boj.“

Vojtěch Štajf (Subaru Impreza STi, startovní číslo 6):

„Dostáváme se do tempa pomalu, přeci jen rána v Hustopečích nebyla malá. Jedeme zde s loňským autem, protože mezi závody byla menší pauza, takže jsme nestačili nové auto opravit. Navíc se rozbíhá i nová spolupráce v autě. Musíme se sžít.“

Václav Arazim (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 7):

„Měli jsme menší problém na jedné odbočce. Jinak je ale vše bez problémů. Auto funguje.“

Peter Gavlák (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 9):

„Je to rychlé jako každý rok, časy nejsou zlé. Čeká nás noc, tak uvidíme. Auto funguje bez problémů.“

Emil Triner (Subaru Impreza STi, startovní číslo 8):

„Jede se dobře, neudělali jsme žádnou chybu, auto funguje.“

Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10):

„Je to dobrý, nestěžuju si. Nevím ale jaké jsou výsledky, asi nic moc. Malinko se potýkáme s brzdami, jinak žádné zásadní problémy.“

Daniel Běhálek Subaru Impreza STi, startovní číslo 11):

„Auto je konečně opět celé žluté. Tyto tratě Subaru moc nesvědčí, ale jinak funguje dobře. Zkusíme dobře změnit nastavení.“

Jaromír Tarabus (Fiat Grande Punto S2000, startovní číslo 12):

„Zdraví je zase v pořádku. Jedeme slušně, naše tempo je rychlé, ale trhané. Auto funguje bez problémů.“



Karel Trněný (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 14):

„Všechno špatně. Dlouho jsme v enku neseděli, ale na rozdíl od nás funguje.“



Jan Votava (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 15):

„Po Hustopečích jsme zrepasovali motor a je to o trochu lepší. Nemůžeme chytit tempo, ale je teprve začátek, tak se to snad zlepší. Zkusíme znovu nastavit tlumiče.“

Marcel Tuček (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 16):

„Trošku zklamání, bylo špatně vidět kvůli slunci, a proto jedu pomalu.“



Milan Liška (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 18):

„Jsem spokojen. Je to rychlá klasika. Trápil nás pomalý defekt a tak jsem trochu zpomalil. Auto je v pořádku.“



Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 20):

„Jsem spokojen. Snažím se jet jako v Slušovicích. Auto funguje v pohodě.“



Michal Fiala (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 22):

„Jsem spokojen, auto jede perfektně.“



Pavel Červenka (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 24):

„Menší nehoda na dvojce. Auto se při brzdění z vysoké rychlosti spakovalo a zadní částí jsme něco trefili. Uvidíme, jestli se nám to povede spravit v servisu. Díky tomu jsme ztratili i na trojce.“



Josef Sedláček (Renault Clio R3, startovní číslo 28):

„Spokojenost. Jedeme v klidu a nezávodíme. Trochu jsme se škrábli na jednom mostu.“











V Třebíči 20. června 2008 Jan MORÁVEK

tiskové středisko

19. Horácká rally 2008

 

Fotogalerie

Agrotec New Holland Rally Hustopeče 2008 objektivem R. Kašpárka

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu