Vácav Pech dovezl ve Vsetíně bílomodročernou Imprezu WRX STI na výborné čtvrté příčce.
Čest vézt startovní číslo 1 měl na výtečně obsazeném závěrečném mistrovském podniku domácí rallysprintové sezóny vůz Subaru Impreza WRX STI, který vodila posádka letošních vicemistrů republiky ve „velkých soutěžích“ Václav Pech – Petr Uhel. Soutěž zahájili skvělým třetím časem, po šestém a čtvrtém nejlepším výkonu ve společnosti několika vozů kategorií WRC a Super 2000 jim patřila po první třetině rally šestá pozice, jen s půlsekundovým odstupem na čtvrtou příčku. I zbytek soutěže proběhl v podobném duchu, přišly další dva třetí časy a protože ani na následujících testech neklesli Plzeňané hlouběji než na sedmé místo ve výsledcích jednotlivých rychlostních zkoušek, v konečném pořadí jim patřila čtvrtá pozice.
A to za vítězem Valouškem pilotujícím vůz WRC, stříbrným novopečeným sprintovým šampiónem Orsákem a bronzovým Polákem Grzybem, který doplňoval technickou rozmanitost nejlepšího tria o kategorii Super 2000. Poháry za třetí místo si nakonec Václav s Petrem přeci jen odvezli, protože MČR v rallysprintu je otevřeno pouze pro jezdce s českou licencí.
„My jeli v klidu a soutěž jsme si především užívali,“ usmíval se v cíli mnohonásobný domácí šampión Pech. „V úvodu jsem si samozřejmě zvykal na vlastnosti odlišného sportovního nářadí, postupně jsem ale své zacházení s vozem přizpůsoboval jeho charakteru. Moc se nám to s Petrem líbilo, auto bylo na uklouzaném povrchu poslušné, ale zároveň i hravé.“
S výkonem svých soupeřů a kamarádů byl nadmíru spokojen i Vojtěch Štajf, působící na Valašsku v nezvyklé roli týmového šéfa: „Vašek s Petrem předvedli výborný výkon – vždyť na starších pneumatikách a s pro ně téměř neznámým vozem porazili i soupeře závodící s plným nasazením o mistrovský titul,“ raduje se z úspěšného reparátu po nevydařené Rally Jeseníky pražský jezdec.
„Start Vaška s Petrem navíc splnil hlavní cíl – dozvěděli jsme se o autě zase velkou spoustu nových poznatků, víme například, že prostor pro další vylepšení jeho jízdních vlastností můžeme hledat ve vývoji programů středového diferenciálu. Před zimní prací na vylepšení našeho auta pro nadcházející sezónu nás zkrátka tenhle start posunul ve spoustě záležitostí o velký kus kupředu.“