Vyhledávání

Václav Stejskal provětral Renault Clio RS Sport a vyhrál

Po úspěšné české premiéře Dacie Logan při Rally Šumava vyvezl Václav Stejskal z garáže také osvědčený vůz Renault Clio RS Sport. Rally Vysočina je oba zastihla v dobré formě a tradiční posádka Václav Stejskal – Josef Král ve třídě N/2000 opět slavila triumf.

 

V předposlední březnový víkend zahájil národní šampionát sprintrally už tradičně v Okříškách u Třebíče. Na startu nemohla chybět ani posádka Václav Stejskal – Josef Král, která ve třídě N/2000 obhajuje loňský titul šampiónů. Už svižný úvod soutěže jí vyšel velmi dobře, když na prvním testu porazila všechny své soupeře ve třídě. „Jeli jsme ve třídě první a neměli proto přehled o časech našich soupeřů,“ popisuje své pocity třačtyřicetiletý pilot.

 

 „Bylo to docela rychlé a já už na příliš ´srdcařských´ rovinkách nemám tu odvahu držet plyn tak dlouho jako naši mladší soupeři. Proto jsme to ani moc nečekali a v dalších zkouškách první části soutěže se občas trochu klouzali, abychom udělali radost divákům. Byla dost nepříjemná zima a říkali jsme si, že když už přišli, ať si užijí i trochu zábavnější průjezdy závodníků. Trochu mě mrzelo, že oproti minulým ročníkům chyběl sníh, ale ten letos chyběl celou zimu. Já si ale dokážu dělat radost i na mokrém povrchu, naopak kdo se přišel v tomto ´psím´ počasí dívat na auta zvenčí, musel být opravdu velký fanda a trochu povyražení si zasloužil…“

Vteřinky poztrácené rozevlátým stylem pak pochopitelně chyběly ve výsledném čase. Přesto po polovině soutěže patřilo posádce Stejskal – Král druhé místo ve třídě, ale jen s minimální ztrátou na lídra. Po pohledu do výsledků se proto jezdci ZOFI Rally Teamu Blatná dohodli, že se s tím pokusí něco udělat. Diváci tak přišli trochu zkrátka, zelenostříbrné clio však rychle poskočilo do čela a na posledním testu si opět neodpustilo několik parádiček. „Opravdu jsme si soutěž užili,“ popisuje spokojený jezdec.

 

„Možná kdybychom ´neblbli´, mohli jsme být o pár příček celkové klasifikace výš, třeba i někde na hraně první patnáctky. Ale s ohledem na to, že letos se opět do skupiny N počítají i čtyřkolky, proti kterým zkrátka nemáme šanci, vlastně k tomu nebyl ani důvod… Důležitá pro nás je naše třída, paběrkování posledních bodíků v jiných klasifikacích zas tak atraktivní není. To raději budu častěji tahat za tu ruční brzdu,“ usmívá se Jihočech.

Na vítězství má krom sehrané posádky a týmu mechaniků velký podíl i osvědčený vůz Renault Clio RS Sport. Ten po zimě neprošel žádnou zásadní repasí a byl spíše oprášen a naleštěn, přesto (anebo právě proto) ´šlapal jako hodinky´.

„Nejsem fanda hledání desetinek vteřin a koníků pod kapotou za každou cenu, třeba i na úkor spolehlivosti,“ vysvětluje Stejskal. „Tohle auto je už opravdu vychytané a docela svižné - zkrátka super dvoulitr. A to se dá říct přesto, že k třídě S2000 má docela daleko, ač maličko blíž než náš čtrnáctistovkový logan. Proto mě docela pobavilo, když jsem se v jednom aprílovém článku dočetl o loganu S2000 u nás v garáži.

 

Bylo by to hezké, ale zatím jsme rádi i za N-jedničku, kterou bychom také rádi letos provětrali. A možná, když se najdou nějací zájemci, pojede s ní i někdo jiný, vždyť je to auto vhodné i pro nově vzniklý pohár juniorů. Že dacie závodit umí, jsme ukázali už na Šumavě, teď v Okříškách bylo k jejímu startu také docela blízko…“

 

Karel Špaček

www.motosport-review.cz

 

Tisková zpráva ZOFI Rally Teamu Blatná

 

Fotogalerie

Portugalsko 2007 a několik havárií objektivem T.Němce

foto Tomáš Němec

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu