Vyhledávání

Valaška 2010 pohledem diváka a fandy

Valaška  2010 pohledem diváka a fandy

Sheron Valašská rally 2010 podledem diváka

(NEPROŠLO jazykovou korekturou !!!!)

O tom jak dopadla Valašká rally jedoucí se ve dnech 26-27.3.2010 se psalo snad na všech internetových stránkách zabývajících se motosportem.
Já sem se tedy rozhodl uvést některé z vás do děje který sem sám u trati viděl.

áteční etapu jsem bohužel neměl možnost navštívit a tak popíšu sobotní dění u trati které jsem shlédl. Páteční absence mi chuť na pozorováni neubrala a spíš na opak, těšil jsem se o to vím když jsem podle výsledků věděl že jezdci se rvou o každou vteřinu.

Prvně kam jsem zavítal byla RZ Odry. Místo pobytu bylo opravdu pěkné, nacházelo se asi 1 - 1,5 km od startu a okolo tohoto úseku trati se pohybovalo velké množství diváků. Část RZ jenž byla v mém hledáčku oka vypadala velice lákavě, tj. rychlý nájezd, ostrá levá do kopce, následovala malá rovinka a ostrá pravá taktéž do kopce. Navíc silnice byla z rána vlhká a nacházel se na ní i posypový materiál ze zimy ( štěrk ).

U tratě bylo velké množství diváků ale naštěstí se mi podařilo najít bezpečné místo k dívání na závodní vozy. Ze začátku na trati byli samozřejmě předjezdci a na ně si nešlo stěžovat. První byl pilot Mitsubishi Lancer Evo VII, ten ovšem svůj smyk přehnal a musel couvat, ale to nevadilo jelikož pohled na auto byl skvělý. Potom jedno z nejhezčích aut historie, Subaru Impreza WRX STi se kterou mnoho jezdců v minulosti slavilo úspěchy. Ted s ní úspěch mohl oslavovat další předjezdec neboť jeho průjezd zatáčkou byl ukázkový. Další Imprezu, tentokrát však N14 řídil Zdráhal ( jistota jména řidiče není), ten využil celou šířku zatáčky k průjezdu bokem. Po té pro mě jedno velké, leč příjemné překvapení : Silvestr Mikulaštík a Subaru Impreza WRC!! Předvedl že se auta nebojí a vykroužil zatáčku.

Teď se dalo čekat na první auto. Již z dálky byl slyšet dvoulitrový turbomotor Václava Pecha, vzdálenější zatáčku ode mne projel velice dravě a do pravotočivé naletěl bokem a rychle zmizel, šlo poznat jeho obrovské nasazení do soutěže. Druhý byl Pavel Valoušek startující se Škodou Fabii S2000. Jeho průjezd ovšem nebyl nějak rozhozený do smyku, šlo poznat že se s autem asi ještě seznamuje. Po něm jel Peugeot 207 S2000 Romana Kresty, ten a pak i mimo jiné třeba Tarabus s Fiestou S2000, Tlusťák a Odložilík na Fábkách a i Solowov s Petákem s 207 S2000, tak ti všichni dokázali že i vůz specifikace S2000 jezdí smykem. O zábavu se postaral i Jaroslav Orsák s Lancerem deváté evoluce a nebo Běhálek s Trinerem na Imprezách WRX STi N12. Ale i další jezdci projeli úžasně. Bohužel ke konci startovního pole na rychlostku vyjela sanitka a hasiči, doufal jsme že se ic nestalo a opravdu se nic vážného kromě pomačkaných plechů nestalo.

Na další průjezd RZ Odry sem setrval na této části trati. Bohužel WRCéčko od Subaru dál nejelo a i N14 STi mělo potíže, o to víc se čekalo na další průjezd jezdců jedoucí na čas.
Mnoho závodníků projelo tuto část trati podobně ale Josef Peták měl menší potíže způsobené pomalým téměř přetočením auta, naštěstí vše pochytal a ze zatáčky se dostal i přes nuceném šmiknutí vnitřní části zatáčky. Pomalu jsme se přemístili na další RZtu.
Rozhodnutí na výběr RZty bylo usnadněné tím že se Santov jel 2x hned za s sebou. Cestou k trati jsme se lehce zdrželi vedle servisu kde pořadatelé museli pouštět auta vždy jen v jednom směru. Aspoň jsem zahlédl juniorského mistra světa Martina Prokopa.

Bohužel na první průjezd Santovem jsem nezastihl Václava Pecha ale Pavla Valouška a další jsem již viděl. Bylo to zapříčiněné tím že auto bylo zaparkované dál od trati a v kopcích u jasénky se dá lehce ztratit. První Santov jsme sledovali z dálky, byl vidět ohromný kus trati a prakticky to byli jin vteřiny co nebylo vidět auto. Po odjetí špičky startovního pole jsme se přemístili k diváckému místu u Vesníku.

Místo ke sledování se našlo a čekalo se. Předjezdci opět paráda, hlavně Impreza WRX STi N14, pěkný průjezd a ten zvuk toho boxeru, neměl chybu.
První auto na trati a nikdo jiný než Ášín s Evem IX. Rychlý nájezd, brzdy na poslední chvíli a překynutí přes hranu. Opravdu Venca jel celý závod jako o život.
Dalším kdo jel byl Valda, jeho intenzivní brzdění nebylo tak viditelné jako jezdce před ním ale i tak sklidil obdiv nejednoho z diváků. Následoval Kresta, rychlý přílet, a auto držel jedním kolem v příkopy, bohužel pro něj se auto chytlo krajnice cesty a přetočil to a nechybělo moc a narazil do stromku. Tato chyba ho přišla na pár vteřin. Na zkoušku vyrazil Tarabus s Fordem, podobný průjezd jako u Valdy, prostě radost na to se koukat.Pátým vozem byl Lancer Evo IX Jarina z Potečna ( Orsák ).

Ten však najel moc ke kraji kde byli zbytky štěrku a pro pilota nezbývalo nic jiného než vůz stočit co nejvíc na zadek aby se vyhnul horší havárii která ho právě potkala. Ten totiž trefil zadní části auta břízu u trati a závod pro něj skončil. Mnoho diváků utíkalo pomoci. Několik se přesvědčilo jestli je posádka v pohodě, někteří začali fotit a natáčet, další pak se snažili vůz odtlačit z cesty a několik jich brzdilo dalšího a tím byl Odložilík. Ten jako jediný musel zastavit než auto odtlačili ze silnice. Posádka se tomuto incidentu ale po chvíli smála, asi proto že z toho vyšli ve zdraví.

Po havárce Orsáka jsem závod tolik nepozoroval ale určitě za připomenutí stojí průjezdy Trinera se Štajfem které se mi ohromně líbili.
Posádka havarovaného vozu po chvíli zavolala sanitku pro jednoho z fanoušků který se zapletl do roztržky mezi diváky mezi jednotlivými průjezdy. Tím pro mě rally skončila a ohlasy k ní jsou velice pozitivní. Jezdci ukazovali že se letos půjde rozhodně na co dívat a o titul letošního mistra se nepoperou jen dva ( Kresta, Pech) ale i další.


Lukáš Janík

výsledky Valašské Rallye 2010

1. Pavel Valoušek – Zdenik Hruza (CZ/CZ – ©koda Fabia S2000) 1:31:32,9 hod.
2. Václav Pech – Petr Uhel (CZ/CZ – Mitsubishi Lancer EVO IX) + 7,6 vteoiny
3. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát (CZ/CZ – Ford Fiesta S2000) + 1:35,4 min.
4. Roman Odložilík – Martin Tureček (CZ/CZ – ©koda Fabia S2000) + 3:41,8 min.
5. Michal Solowow – Maciel Baran (PL/PL – Peugeot 207 S2000) + 3:45,8 min.
6. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud (CZ/CZ – ©koda Fabia S2000) + 4:26,0 min.
7. Josef Peták – Alena Bene1ová (CZ/CZ – Peugeot 207 S2000) + 4:53,1 min.
8. Václav Arazim – Julius Gál (CZ/CZ - Mitsubishi Lancer EVO IX) + 5:37,3 min.
9. Lukasz Habaj – Jacek Spentany (PL/PL - Mitsubishi Lancer EVO IX)+ 5,49,3 min.
10. Vojěich Štajf – Marcela Dolečková (CZ/CZ – Subaru Impreza Sti) + 6:17,5 min.

 

Fotogalerie

Valaška 2010 objektivem Zdendy Bartoše jun

včetně havárie Orsáka atd

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu