Vyhledávání

Valašská rallye 2007 v cíli. Trněný těsně před Flídrem ( ale...)

Obhájce Flídr stahuje ztrátu, Odložilík havaroval

 
Úvod druhé etapy Valašské rally se vyznačuje velkým soubojem mezi trojicí jezdců Jan Kopecký (Škoda Fabia Kit Car), Leoš Flídr a Karel Trněný (oba Škoda Octavia WRC). Obhájce prvenství Leoš Flídr vyhrál úvodní dvě sobotní rychlostní zkoušky (Lešná, Odry), když dokázal smazat manko z první etapy téměř 35 sekund na vedoucího Kopeckého. Rychlostní test Helfštýn zajel v nejrychlejším čase Trněný. Po sedmé erzetě dělí uvedenou trojici pouhých 6,4 sekundy.
 
Při prvním průjezdu úsekem Odry havaroval Roman Odložilík (Suzuki Swift S1600), který odstoupil ze čtvrtého místa v absolutním pořadí, když po prvním dnu mu patřila dokonce druhá příčka. Posádka bratří Odložilíků vyvázla z nehody bez zranění. Vedle dramatického souboje na medailových příčkách je napínavý souboj rovněž o čtvrté místo mezi Jelínkem na mitsubishi a Petákem na renaultu. Do druhé etapy valašky odstartovalo celkem 55 posádek.Na start sobotní části nenastoupil Karel Jirátko (BMW 2002 TI)
 
V kategorii šampionátu historických vozů vede Emil Triner (Škoda 130 RS), dosud vedoucí Zdeněk Tichý (Opel Kadett Coupé) odstoupil z rally pro technické problémy. Rally vyvrcholí závěrečnou sekcí se čtyřmi rychlostními zkouškami. Obávaná rychlostní zkouška Odry se jede ještě dvakrát. První vůz se objeví na cílové rampě na valašskomeziříčském náměstí v 17:50 hodin.
 
Neoficiální pořadí po 7. rychlostní zkoušky:
1. Flídr, Ehl (Škoda Octavia WRC) 40:18,2 min
2. Kopecký, Schovánek (Škoda Fabia Kit Car) + 0,3 s
3. Trněný, Pritzl (Škoda Octavia WRC) + 6,4 s
4. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:05,3 min
5. Peták, Joska (Renault Clio S 1600) + 1:14,2 s
6. Volf, Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 1:25,5 min
7. Cais, Ondrejčík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:45,5 min
8. Mikuláštík, Baran (Subaru Impreza STi) + 2:34,1 min
9. Liška, Jugas (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:37,9 min
10.Kurka, Škubník (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 2:54,4 min
 
Historické automobily:
1.Triner, Pícha (Škoda 130 RS) 47:10,4 min
2. Hejhal, Hejhal (Škoda 110) 49:11,9 min
3.Hájek, Perski (Opel Kadett Coupé) 49:55,1 min
 

Hlasy jezdců

 

Na přeskupení po RZ 7 se nám podařilo zaznamenat následující hlasy jezdců z čela startovního pole.
 
Jan Kopecký (Škoda Fabia Kit Car, startovní číslo 1):
„.Jsme spokojení, malinko jsme zpomalili, protože nemáme kam spěchat. Hlavní soupeři o body jsou za námi. Díky dlouhým a rychlým tratím mají WRCéčka pochopitelně navrch. Chceme už jet v klidu, neudělat žádnou chybu a dojet do cíle soutěže.“
 
Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza STi, startovní číslo 4):
„Spadlo nám to do příkopu, dostal jsem defekt a ztratili jsme 6 minut. Auto není celé, ale jede.“
 
Leoš Flídr (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 7):
„V podstatě jsme velmi spokojení, stáhli jsme si manko. Uvidíme co udělá Karel, ale určitě by jsme chtěli takto pokračovat i nadále.“
 
Karel Trněný (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 8):
„Na první dnešní vložce jsme jeli opatrně a na druhé byla bohužel nehoda Romana Odložilíka, takže jsme tam zastavovali. Pak už jsme jeli rychle a vložka byla ideální pro vůz WRC.“
 
Jiří Volf  (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10):
„Já jsem udělal na první RZ chybu, tudíž jsem nabral zbytečně ztrátu a pak jsme už jeli tak nějak rozumně a zbytečně neriskovali..“
 
Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 11):
„Jsme prozatím maximálně spokojení. Pojedeme úplně stejně jako doteď, možná raději trošku zpomalíme a nebudeme zbytečně riskovat.“
 
Josef Peták (Renault Clio S1600, startovní číslo 6):
„S výsledkama jsem spokojený, jedeme dle možností a nikam se neženeme. Auto funguje dobře.“
 
Miroslav Cais (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 3):
„Vše je perfektní a bez problému.  Auto funguje, jen jsme lehce na jedné zkoušce trefili díru.“
 
Milan Liška (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 5):
„Na Lešný jsme udělali kolo, ale vydrželo nafouklé až do cíle. Jinak spokojenost.“
 
Tomáš Kurka  (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 13)
„Jsem spokojen, ale je třeba zrychlit.Auto funguje, počasí vychází, takže určitě ještě zrychlíme.“
 

Jako první projel cílem Karel Trněný

 
XXVI. Valašské rally 2007 je u konce a dle očekávání se v čele výsledkové listiny objevily dva vozy nejvyšší specifikace WRC, jež letos můžou oficiálně startovat ve skupině S2 serialu Mistrovství České republiky v rally 2007.
 
Jako první projel cílovou rampou Karel Trněný s vozem Škoda Octavia WRC následován Leošem Flídrem s identickým vozem. Jako třetí pak divácí v cíli mohli vidět Jana Kopeckého na voze Škoda Fabia Kit Car, který po celou soutěž odváděl strhující výkony a jako jediný dokázal konkurovat vozům WRC a to s vozem s poháněnou přední nápravou.
 
Po skončení soutěže se ihned konala tisková konference, které se vedle ředitele  soutěže Miroslava Hošáka, zúčastnila i vítězná posádka Trněný – Pritzl.
 
„S organizačním průběhem rally jsme velmi spokojení, jediným problémem byli neukáznění diváci, kteří blokovali komunikace k rychlostním zkouškám. Volba tratí letos byla omezená přísnějšími pravidly o délce soutěže, a proto byly některé z rychlostních zkoušek kratší než obvykle,“ uvedl Hošák.O náročnosti soutěže však vypovídá  také počet odstoupených posádek.
 
„Valašská rally letos byla velmi pěkná, střídaly se ,jak rychlé, tak i technické pasáže. Soutěž jsme neodstartovali zrovna nejlépe, protože je to dlouhá doba co jsme závodili naposled. Ke konci první etapy se navíc přidaly problémy se spojkou. V sobotu jsme již jeli rychle a nakonec jsme zvítězili. Pro nás byla tato soutěž velkou satisfakcí,“ uvedl Trněný.
 
Posádku Trněný – Přitul budou moci fanoušci vidět na všech podnicích Mistrovství České republiky v rally 2007 a na několika vybraných sprintech. Je navíc pravděpodobné, že se tato posádka na některých soutěžích ukáže se Škodou Fabia WRC.
 
 

Hlasy jezdců v cíli soutěže

 

Karel Trněný (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 8):
„V první etapě jsme měli problémy se spojkou, ale dnes jsme jeli rychle a také neměli žádné technické problémy. Snažili jsme se do toho dát maximum a jsme velmi šťastní, že jsme zvítězili. Rychlostní zkouška Odry je nádherná s velmi těžkým koncem.“
 
Leoš Flídr (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 7):
„Moc spokojený nejsem, jsou tady určité nejasnosti a rozhodně jsem nejel poslední RZ o 15 vteřin pomaleji než Karel.“
 
Jan Kopecký (Škoda Fabia Kit Car, startovní číslo 1):
„.Pocity máme velmi dobré, protože i s tímto autem jsme dokázali vyhrát několik rychlostních zkoušek a to, že nás v závěru porazila WRCéčka není vůbec žádná ostuda. Navíc jsme v první etapě byli před nima.“
 
Jiří Volf  (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10):
„Já nemůžu být ani spokojenější, vyhrál jsem kategorii produkčních vozů a  pro mě to zároveň bylo naplnění cíle, který jsme si stanovili před soutěží.“
 
Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza STi, startovní číslo 4):
„Nádherná soutěž, hlavně dnes ráno jsem si ji opravdu užil. Bohužel jsme ztratili spoustu času kvůli defektu a také průjezdem příkopu. Hlavní je, že jsme dojeli do cíle a hezky se svezli.“
 
Josef Peták (Renault Clio S1600, startovní číslo 6):
„Moc se nám soutěž líbila, jeli jsme naprosto bez problémů. Jsme spokojeni s výsledkem.“
 
Miroslav Cais (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 3):
„Perfektní soutěž, skvělé rychlostní zkoušky, ale krátké.“
 
Silvestr Mikuláštík (Subaru Impreza STi, startovní číslo 12)
„S progresem jsem velmi spokojený, na začátku to vypadalo vše úplně jinak. Nejsme ale spokojení s tratěmi, jsou až příliš rychlé a jede se téměř stále na vytočenou šestku. Jinak soutěž byla těžká a hezká.“
 
 
 
Ve Valašském Meziříčí 7. dubna 2007                                        Ondřej DAŇA
tiskové středisko
Valašská rally
 
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu