Vyhledávání

Van den Brink vyhrává po pauze 7. etapu Silk Way Rally

Van den Brink vyhrává po pauze 7. etapu Silk Way Rally

Bortala/Židovice – Druhé vítězství slaví na aktuálně nejdelší a nejtěžší rally světa na Silk Way severočeský kamion. Po jednodenní pauze s ním pro prvenství přijel holandský pilot Martin van den Brink, který se současně posunul do čela celkové klasifikace.

"Během páteční pauzy jsme udělali velký servis a připravili techniku na závěrečný týden. Sobotní etapa sice nebyla nijak dlouhá, ale o to náročnější. Kluci se museli poprat s kamenitou a technicky velmi náročnou trasou, ale až na drobné problémy se s ní oba porvali naprosto parádně. Nálada v týmu je proto mimořádně dobrá a věříme, že už taková zůstane až do konce příštího týdne. Děláme proto všichni maximum," sdělil severočeský konstruktér týmu MKR Technology Mario Kress.

Posádky Silk Way Rally, která je jakousi letní alternativou věhlasného Dakaru, avšak svoji délkou a náročností ho překonává, za sebou mají první a poslední volný den. V sobotu je pořadatelé chtěli ještě "pošetřit". Z celkových pěti set osmdesáti kilometrů tvořila měřenou speciálku jen necelá osmdesátka. Kamenitou trať nejrychleji zvládl právě pilot Martin van den Brink z týmu Mammoet Rally Sport jedoucí s nově postaveným modelem Renault Sherpa a roudnickým mechanikem Danielem Kozlovským na palubě. Posádka trať proletěla za hodinu deset. Pouhých sedm vteřin na ni ztratil druhý Rus Anton Shibalov s kamazem. Jak už Mario Kress naznačil, s problémy se musel potýkat druhý jezdec vodící severočeský speciál Pascal de Baar. Ten na trase uvízl v jámě. V cíli byl klasifikovaný jako jedenáctý. "Naštěstí se z ní dostal za nějakou čtvrt hodinu. To do té doby vedoucí Nikolajev v té stejné nakonec visel hodinu, což jen potvrzuje absolutní nevyzpytatelnost celé rally," podotkl Kress.

Etapové vítězství a Nikolajevova smůlu posunula van den Brinka na vedoucí pozici. Parťák de Baar je osmý s odstupem rovné hodiny. Dvanáctý je pak Čech z Bonver Dakar Projectu Tomáš Vrátný a jeho kolega Artur Ardavičus je patnáctý. Oběma zajišťuje severočeský tým MKR Technology závodní agregáty.

Se sedmou etapou posádky uzavřely kazašskou část Hedvábné stezky a přesunuli se do Číny. Osmá etapa z Bortala do Urumqi je se svými devíti sty pěti kilometry tou absolutně nejdelší v letošním ročníku. Měřená část ale tvoří "jen" skoro dvě stě šedesát kilometrů. "Teď už na řadu přijdou těžké písky, což bude opravdu velká prověrka techniky především co do uhlídání teploty motoru, se kterou tu značně bojujeme. Musíme bojovat dál. Do konce nám zbývá posledních sedm závodních etap a já věřím, že máme na to pódium, které jsme si vysnili," dodal šéf MKR Technology Mario Kress.

 

Výsledky - 7. etapa (76,86 km):

1. van den Brink (Renault Sherpa) 1:10:19

2. Shibalov (Kamaz) +0:07

3. Viazovič (MAZ) +1:41

4. Vasilevskij (MAZ) +2:24

5. Mardějev (Kamaz) +3:08

8. Vrátný (Tatra) +7:47

9. Ardavičus (Tatra) +9:18

11. de Baar (Renault K520) +19:50

 

Celkově:

1. van den Brink (Renault Sherpa)

2. Shibalov (Kamaz) +6:35

3. Sotnikov (Kamaz) +12:29

4. Mardějev (Kamaz) +24:45

5. Hongning (Kamaz) +38:12

8. de Baar (Renault K520) +1:00:17

12. Vrátný (Tatra) +2:15:54

15. Ardavičus (Tatra) +7:37:52

 

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu