Ve stopě Valašské zimy 2012 nově bez silných vozů ....
Po letošní poměrně divoké "Stopě", kdy jak přímí účastníci vědí, bylo docela dost havárek, se příští ročník, plánovaná na úvod měsíce února, pojede nově s vozy s omezením výkonů. Jinak řečeno bez lancerů a podobných vozů...
No jo, ale bezpečnost je bezpečnost. I když se jistě najde mnoho fanoušků a možná i ( v tomto případě amatérských ) závodníků, kterým se opatření libit nebude
ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ
XXXVII. ročníku motoristické soutěže
„Ve stopě Valašské zimy 2012 - Memoriál Josefa Sláčíka“
DATUM A MÍSTO KONÁNÍ
Sobota 4.února 2012, Vizovice
POŘADATEL
ASOCIACE VÍCEÚČELOVÝCH ZÁKLADNÍCH ORGANIZACÍ
technických sportů a činností České republiky (AVZO-TSČ-ČR),
Základní organizace č. 70176, Razov 710, Vizovice 763 12.
IČO: 41695402.
ŘEDITELSTVÍ
Pracovní ředitelství: Ředitel závodu: Antonín Cekota
Zástupce ředitele: Lubor Sláčík
Hlavní pořadatel: Hana Baďurová
Pokladník: Dagmar Cekotová
Administrativní přej.: Barbora Cekotová
Vedoucí tratě: Jan Kroužílek
Technická přejímka: Bohumil Merta
ČASOVÝ HARMONOGRAM
12.prosince 2011 uzávěrka přihlášek
do 28.prosince 2011 rozeslání potvrzení přihlášek
do 10.ledna 2012 zaplacení vkladu na základě přijetí
3.února 2012 16.oo – 20.oo hod. administrativní a technická přej. 1.část
4.února 2012 5.45 -- 6.30 hod. administrativní a technická přej. 2.část
6,45 ukončení přejímek
7,15 oficiální zahájení a rozprava, uzavření tratě
8,oo start 1.předjezdce
8,3o start 1.vozidla
cca 14,oo předpokládaný dojezd 1.vozu
cca 1 hodinu po dojezdu poslední posádky předběžné výsledky
30 minut po vyvěšení výsledků slavnostní vyhlášení a předání cen
CHARAKTERISTIKA TRATI
Celková délka tratě: cca 140 km
z toho měřených slalomových zkoušek: cca 40 km
povrch: převážně asfalt, místy rozbitý
slalomové zkoušky: trať bude zveřejněna několik dní před soutěží
DŮLEŽITÁ MÍSTA
ŘEDITELSTVÍ – Vizovice, Sokolovna, 3.února 2012 15,oo-21,oo a 4.února 2012 5,3o-19,oo hod.
OFICIÁLNÍ INFORMAČNÍ TABULE – Vizovice, Sokolovna, vestibul
ADMINISTRATIVNÍ PŘEJÍMKA – Vizovice, Sokolovna, velký sál
TECHNICKÁ PŘEJÍMKA - Vizovice, Tyršova ul., (za Sokolovnou)
STRAVOVÁNÍ – Vizovice, restaurace Sokolovna
INFORMACE pro média
ředitelství Vizovice, Sokolovna 4.února 2012 7,oo – 19,oo hod.
VŠEOBECNÉ PODMÍNKY
Definice
Jízda zručnosti se zaměřením na bezpečné zvládání vozidla ve ztížených zimních podmínkách.
Značení/značky
Pneumatiky příp. kužely z pružného materiálu o výšce 50 cm.
Nalevo od vozidla ve směru jízdy modré, napravo červené.
Použití žluté vlajky: vyvěšená žlutá vlajka = pozor, překážka na trati; mávání vlajkou = neprůjezdná trať
Žlutá vlajka neznamená ukončení zkoušky nebo soutěže!
Trať a retardéry
Retardéry jsou tvořeny pneumatikami event.kužely tak, jak jsou popsány výše a jsou vyznačeny v itineráři. Odstup mezi retardéry nesmí být menší než 10 m a maximální vzdálenost není stanovena. Retardéry budou rozmístěny těsně před startem do první jízdy. Pořadatel neorganizuje žádné přípravné ani seznamovací jízdy. Itinerář obdrží posádky při administrativní přejímce. Jízda ve slalomové zkoušce v protisměru se trestá vyloučením. Posádky jsou povinny dodržovat pravidla silničního provozu, zvlášť pečlivě mimo trať slalomových zkoušek, což bude kontrolováno jak ze strany pořadatele tak i Policie ČR. S aktuálními změnami budou posádky seznámeny prostřednictvím prováděcích ustanovení a na rozpravě. Takto sdělené změny jsou závazné!
Vypsané třídy
skup.A (vozy s náhonem na přední kola)
skup.B (vozy s náhonem na zadní kola)
skup.C (vozy s náhonem všech kol)
Dále budou vyhlášeny a ceny obdrží:
vítězná posádka v absolutním pořadí
nejlepší žena za volantem
nejvzdálenější posádka - dle trvalého bydliště jezdce-řidiče (kilometry dle www.mapy.cz, nejkratší vzdálenost)
Vozidla a posádka
Vozidla musí být seriově vyrobená, připuštěná k běžnému silničnímu provozu, mít platné OTP, STK, uzavřené a zaplacené zákonné pojištění. Řidič musí mít platný ŘP příslušné skupiny. Každá posádka obdrží od pořadatele dvě startovní čísla s reklamou, která umístí na pravou a levou stranu vozidla. Pořadatel doporučuje umístit čísla na zadní boční okna. Posádka každého vozidla musí být tvořena pouze dvěma osobami staršími 18-ti let. Posádka má povinnost používat na slalomových zkouškách současný typ motoristické ochranné přílby. Při technické přejímce bude kladen zvláštní důraz na stav vhodných pneumatik a hloubku dezénu. Pořadatel doporučuje použití pneumatik se zimním vzorkem a s dostatečnou hloubkou dezénu. Je zakázáno použití pneumatik s hřeby!! Vozidlo s těmito pneumatikami nebude převzato, nebude vrácen vklad a v případě zjištění pneumatik s hřeby během soutěže bude posádka okamžitě vyloučena. V případě dostatečné vrstvy sněhu je povoleno použití sněhových řetězů.
Soutěž je vypsána pouze pro vozidla s obsahem motoru do 1800 ccm u benzinového a do 1900 ccm u dieselového motoru.
Měření času
Bude provedeno s přesností na 0,1 sekundy. Výchozím časem do další etapy je startovní čas do slalomové zkoušky. POZOR ! Rozhodující je jízdní doba uvedená v jízdním výkazu !
Organizace soutěže
Start je pevný s motorem v chodu. Opakování startu není povoleno. Startovní pořadí určuje pořadatel. Tréninkové jízdy nejsou pořadatelem organizovány. Trať soutěže je stanovena dle itineráře, který bude předán soutěžícím při administrativní přejímce. Bude zřízena servisní zóna. V první etapě bude po SZ 5 kontrola přeskupení. Do cíle soutěže je povolen předčasný příjezd.
Stravování
Je zajištěno v prostorách Sokolovny. Posádka obdrží při administrativní přejímce v rámci startovného 2 kupony na stravu (guláš). Ubytování pořadatel ani nezajišťuje ani nehradí.
Přihlášky, vklady a pojištění
Uzávěrka přihlášek je 12.prosince 2012. Každá posádka musí včas podat řádně vyplněnou přihlášku a na výzvu pořadatele zaplatit vklad. Vklad 3800,-Kč je splatný až na základě potvrzení přihlášky, které zašle pořadatel do 28.12.2011. Vklad pak musí být zaslán nejpozději 10.ledna 2012, jinak je přihláška neplatná. V případě neúčasti omluvené písemně do 23.ledna 2012 bude vráceno 90% vkladu. V případě omluvy do plánovaného ukončení administrativní přejímky bude vráceno 70%. V případě neomluvené neúčasti nebo omluvy po ukončení administrativní přejímky nebude vklad vrácen. Podáním přihlášky nevzniká žádný nárok na přijetí. Potvrzení přihlášky je nepřenosné! Záměna posádky bez souhlasu pořadatele není možná. Pokud se posádka nemůže zúčastnit, bude jí vrácen vklad dle výše uvedených podmínek a číslo bude přiděleno náhradní posádce dle rozhodnutí pořadatele. Vozidlo musí mít v den konání soutěže platné OTP, STK a "Doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla" (zákonné poj.). Členové posádky souhlasí se sdělením rodného čísla pořadateli. Posádka musí při technické přejímce předložit současný typ motoristických přileb, které bude při soutěži používat. Každý jezdec jede na své vlastní nebezpečí a je v jeho vlastním zájmu sjednat si havarijní pojištění. Osobní úrazové pojištění v ceně cca 180,-Kč na osobu uzavře posádka povinně u administrativní přejímky. Bez tohoto pojištění nebude posádka převzata. Posádka podáním přihlášky prohlašuje a souhlasí s tím, že se soutěže účastní na vlastní nebezpečí a že se bude řídit zněním ZÚ a PÚ.
Adresa pro zasílání přihlášek: Dagmar Cekotová, tř.Tomáše Bati 57/3224, 760 01 Zlín
Hodnocení a penalizace
Penalizace se provádí v hodinách, minutách a sekundách. Konečná klasifikace bude stanovena součtem časů ze slalomových zkoušek, penalizací z jednotlivých spojovacích úseků a všech dalších penalizací vyjádřených v čase. V případě rovnosti bude vyhlášen vítězem ten, kdo dosáhl lepšího výsledku v první měřené slalomové zkoušce. Jestliže se ani tím o pořadí nerozhodne, budou se postupně brát v úvahu výsledky z 2.,3. a další měřené slalomové zkoušky. Toto pravidlo pro pořadí platí v průběhu celé soutěže.
Časové kontroly
V časových kontrolách komisaři stanoviště zaznamenávají do jízdního výkazu čas, ve kterém jim posádka výkaz předala. Vozidla budou startovat v minutových intervalech.
Každý rozdíl mezi skutečným a ideálním časem bude penalizován takto:
a) pozdní příjezd + 10 sec. za každou i započatou minutu
b) předčasný příjezd + 10 sec. za každou i započatou minutu
Komisař rozhoduje o chybných startech a penalizačních časech takto:
a) předčasný start penalizace + 20 sekund
b) posunutí kužele nebo pneumatiky + 3 sekundy
c) chybný průjezd retardérem + 15 sekund
d) zboření retardéru + 30 sekund
Předčasný příjezd do cíle soutěže a vyznačených ČK je povolen.
Je povoleno maximální zdržení 30 minut v soutěži celkem. Při překročení limitu bude posádka vyloučena.
Administrativní a technická přejímka
Posádka je povinna dostavit se k technické přejímce v předepsaném čase a ihned (tj.do 10-ti minut) po ní k administrativní přejímce (pokud přejímky neabsolvovala již v pátek 3.2.2012). Při zpoždění větším než 10 minut bude posádka zatížena 15 sec., zpoždění větší než 30 minut bude považováno za neomluvenou neúčast v soutěži. Předepsanými doklady jsou OP, OTP, ŘP, "Doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla" (zákonné pojištění), osobní pojištění (uzavřeno na AP na místě) a potvrzení přihlášky. Vozidlo musí mít v den konání soutěže platné OTP, STK a "Doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla". K TP se posádka dostaví s vozidlem opatřeným SPZ nebo RZ s platnou známkou STK, zároveň předloží OTP a současný typ motoristických přileb, které bude v soutěži používat.
Protesty
Případné protesty se podávají písemně u ředitele soutěže společně s vkladem 1000,-Kč nejpozději do 30-ti minut po vyvěšení výsledků.
Ceny
skup.A 1.- 3.místo věnce a věcná cena
skup.B 1.- 3.místo věnce a věcná cena
skup.C 1.- 3.místo věnce a věcná cena
absolutní vítěz věcná cena
žena za volantem věcná cena
nejvzdálenější posádka věcná cena
CH) ZÁVĚREČNÉ USTANOVENÍ
Soutěž je pořádána podle těchto zvláštních ustanovení a případných prováděcích ustanovení.
Ve Vizovicích dne 11.listopadu 2011
Antonín Cekota v.r. Lubor Sláčík v.r.
ředitel soutěže zástupce ředitele