Ve Zlíně se za měsíc sejde celá česká špička, včetně Jana Kopeckého, továrního jezdce Škody
„Ještě je předčasné mluvit o konkrétních jménech,“ bránil se ředitel rally Miloslav Regner na tiskové konferenci v prostorách zlínské radnice. „Vypadá to ovšem velice slibně.“ Je téměř jisté, že ve Zlíně nebude na startu chybět vedoucí jezdec evropského šampionátu Giandomenico Basso s vozem Fiat Grande Punto S2000. Tovární tým Abarthu už svou přihlášku do soutěže zaslal. Mistra Evropy z roku 2006 doplní na startu zcela jistě i domácí Roman Kresta.
Trojnásobný vítěz barumky se popasuje s oblíbenými tratěmi na voze Peugeot 207 S2000. „Čekáme, že se tu sejde celá česká špička, včetně Jana Kopeckého, továrního jezdce Škody,“ doplnil Regner. V loňském roce se na tratích kolem Zlína prohánělo jedenadvacet vozů specifikace Super 2000. Letos by jich mělo být ještě víc.
„Předpokládáme, že by tu mohlo být více posádek s těmito auty než v loni,“ naznačil ředitel soutěže. Právě v této konkurenci by mohla prokázat svoje kvality nová zbraň mladoboleslavské Škodovky. Fabia S2000 začíná nahánět konkurentům hrůzu a svoje kvality potvrdili tovární jezdci týmu na nedávné rally v Rusku, kde zvítězil finský pilot Juha Hänninen před Janem Kopeckým. Český jezdec figuruje v průběžném pořadí šampionátu Intercontinental Rally Challenge na druhém místě a doma bude patřit k favoritům.
Posledním jezdcem na voze české výroby, který ve zlínské rally zvedal nad hlavu pohár pro vítěze, byl Roman Kresta v roce 2001. Tehdy jel s octavií WRC. „Vzpomínám si na druhou polovinu sedmdesátých let, kdy na barumce bezkonkurenčně vládly Škody 130 RS. Poslední vítězství Romana Kresty s octavií už je také pěkně staré. Bylo to krásné, vidět po letech jako první na cílové rampě české auto,“ zasnil se Miloslav Regner.
Prestižní soutěž budou stejně jako v minulých dvou letech přenášet kamery televizní stanice Eurosport. „Letos jsme absolvovali velmi těžká jednání o harmonogramu. Přijata byla až pětadvacátá verze,“ líčil martyrium ředitel soutěže. Prestižní sportovní kanál přinese fanouškům z celé Evropy mnoho hodin přímých přenosů a záznamů z tratí i ze servisního areálu. „V přímém přenosu bude odvysílán i ceremoniál z cíle soutěže, který se uskuteční v neděli od šestnácti hodin,“ doplnil Regner.
Zatímco tratě rychlostních zkoušek budou téměř totožné s těmi loňskými, zázemí soutěže doznává řady změn. „Servisní areál už byl malý, proto jsme ho rozšířili. Nově budou mít závodní týmy zázemí na bývalé zkušební dráze u otrokovického podniku Barum Continental,“ vysvětlil Regner.
„Cítíme ze strany města velké pochopení. Víme, že řadu lidí může soutěž omezit, proto si podpory velice vážíme,“ uzavřel Regner.