Vyhledávání

VI. ročník RALLYE SVĚTLÁ se blíží, do startu zbývají již jen dny

VI. ročník RALLYE SVĚTLÁ  se  blíží, do startu zbývají již jen dny
I. etapa  PÁTEK 21.9.
9,00 - 15,00 hodin
Technická prejímka vozidel
17,30 hodin
Start predjezdcu
18,00 hodin
Slavnostní start (Prolog)
II. etapa  SOBOTA 22.9.
7,30 hodin
Start predjezdcu -
8,00 hodin
Start do II. etapy -
od 10,15 hodin
Servis soutežních vozu -
od 10,35 hodin
prejezd soutežních vozidel pres rampu
od 13,11 hodin
prejezd soutežních vozidel pres rampu
od 15,06 hodin
Dojezd do cíle souteže -
18,00 hodin
slavnostní vyhlášení vítezu a predání cen - námestí
 

DOPROVODNÝ PROGRAM
Autosalony známých znacek, výstavy výrobku firem, výstavy veteránu. Predvádecí jízdy.
Námestí Trcku z Lípy
RZ1 (nocní) RZ3,6,9 Olešnice - Malcín
11,37 km, 100% asfalt
DIVÁCKÉ MÍSTO:
1. prudké odbocení pred obcí Lucice (príjezd od Lucice)
2. prudké odbocení okolo kaplicky v Prísece (príjezd od Svetlé nad Sázavou)
3. technický prujezd lesem pred Malcínem (príjezd od Malcína pred uzavrením trati nebo od Svetlé nad Sázavou)

RZ2 (nocní) Konkovice - Svetlá nad Sázavou
10,62 km, 100% asfalt
DIVÁCKÉ MÍSTO:
1. prujezd obcí Meziklasí s odbocením na úzkou silnici (príjezd od Dolního Mesta nebo Svetlé nad Sázavou pred uzavrením trate)
2. technická pasáž s ostrým odbocením pred
Dolním Mestem (príjezd od Svetlé nad Sázavou)
3. odbocení po rychlém sjezdu pred obcí Meziklasí
v tomto míste se stýká s RZ Dobrovítova Lhota - Rejckov (príjezd od Dolního Mesta pred uzavrením trate)
4. prírodní retardér pred Františkodolem (príjezd od Svetlé nad Sázavou pred uzavrením trate)
5. stoupání pred obcí Lipnicka a prujez obcí

RZ4,7,10 Konkovice - Rejckov
10,62 km, 100% asfalt
DIVÁCKÉ MÍSTO:
1. prujezd obcí Meziklasí s odbocením na úzkou silnici (príjezd od Dolního Mesta nebo Svetlé nad Sázavou pred uzavrením trate)
2. technická pasáž za kostelem v Loukove (príjezd od Svetlé nad Sázavou pred uzavrením trate)
3. technický prujezd obcí Rejckov (príjezd od Dobré Vody pred uzavrením trate, od Kalište nebo od Ledce nad Sázavou)
RZ5,8,11 Dolní Mesto - Svetlá nad Sázavou
6,56 km, 100% asfalt
DIVÁCKÉ MÍSTO:
1. odbocení po rychlém sjezdu pred obcí Meziklasí v tomto míste se stýká s RZ Konkovice - Rejckov (príjezd od Dolního Mesta pred uzavrením trate)
2. prírodní retardér pred Františkodolem (príjezd od Svetlé nad Sázavou pred uzavrením trate)
3. stoupání pred obcí Lipnicka a prujez obcí (príjezd od Svetlé nad Sázavou pred uzavrením trate)
 

CASOVÝ HARMONOGRAM
CK/RZ místo km RZ dílcí celkem  km jízdní doba minut 1.vuz prum. km/h
CK 0 servis 0,00 0,00 0,00 17:50:00 0,00
CK 1 Start rally námestí 0,80 0,80 10,00 18:00:00 1,80
CK 2 Olešnice 11,25 12,05 14,00 18:14:00 48,21
RZ 1 Olešnice - Malcín 11,37 0,00 12,05 3,00 18:17:00 35,00
CK 3 Konkovice 43,58 55,63 55,00 19:12:00 47,54
RZ 2 Konkovice - Svetlá n/S. 10,38 0,00 55,63 3,00 19:15:00 35,00
CK 4 SERVIS in 11,63 67,26 15,00 19:30:00 46,51
67,26 0,00 19:30:00 1,89
21,75 67,26 67,26 100,00
CK/RZ místo km RZ dílcí celkem km
CK 5 servis out 0,00 0,00 0,00 7:50:00 0,00
CK 6 Start II.etapy nám. 0,80 0,80 10,00 8:00:00 19,32
CK 7 Olešnice 11,25 12,05 14,00 8:14:00 48,21
RZ 3 Olešnice - Malcín 11,37 0,00 12,05 3,00 8:17:00 35,00
CK 8 Konkovice 43,58 55,63 55,00 9:12:00 47,54
RZ 4 Konkovice - Rejckov 7,09 0,00 55,63 3,00 9:15:00 35,00
CK 9 Dolní Mesto 22,58 78,21 28,00 9:43:00 48,39
RZ 5 Dolní M. - Svetlá n. S. 6,13 0,00 78,21 3,00 9:46:00 35,00
CK 10 SERVIS in 7,38 85,59 9,00 9:55:00 49,20
CK 11 SERVIS out/seskupení in 0,63 86,22 20,00 10:15:00 1,89
CK 12 Seskupení out - rampa 8,00 94,22 20,00 10:35:00 0,90
CK 13 Olešnice 11,25 105,47 14,00 10:49:00 48,21
RZ 6 Olešnice - Malcín 11,37 0,00 105,47 3,00 10:52:00 35,00
CK 14 Konkovice 43,58 149,05 55,00 11:47:00 47,54
RZ 7 Konkovice - Rejckov 7,09 0,00 149,05 3,00 11:50:00 35,00
CK 15 Dolní Mesto 22,58 171,63 28,00 12:18:00 48,39
RZ 8 Dolní M. - Svetlá n. S. 6,13 0,00 171,63 3,00 12:21:00 35,00
CK 16 SERVIS in 7,38 179,01 9,00 12:30:00 44,28
CK 17 SERVIS out/seskupení in 0,63 179,64 20,00 12:50:00 1,89
CK 18 Seskupení out - rampa 0,80 180,44 20,00 13:10:00 0,90
CK 19 Olešnice 11,25 191,69 14,00 13:24:00 48,21
RZ 9 Olešnice - Malcín 11,37 0,00 191,69 3,00 13:27:00 35,00
CK 20 Konkovice 43,58 235,27 55,00 14:22:00 47,54
RZ 10 Konkovice - Rejckov 7,09 0,00 235,27 3,00 14:25:00 35,00
CK 21 Dolní Mesto 22,58 257,85 28,00 14:53:00 48,39
RZ 11 Dolní M. - Svetlá n. S. 6,13 0,00 257,85 3,00 14:56:00 35,00
CK 22 Cíl rally námestí - rampa 7,08 264,93 9,00 15:05:00 49,20
73,77 264,93 264,93 435,00
95,52 332,19 332,19 535,00

Technické karty a prováděcí ustanovení budeme posílat týden před Rallye Světlá.
Ještě můžete zasílat objednávky na DVD z Rallye Posázaví 2007. V letošním ročníku byli umístěny naše kamery na 36 atraktivních místech po celé trati.

Zdeněk Secký - ředitel VPČR
 
ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ - PRAVIDLA SOUTĚŽE
RALLYE SVĚTLÁ VI. ročník - Světlá nad Sázavou 21.9. – 22.9. 2007
mediální partneři
HBin kabelová televize, Cesta Vysočiny, Deník Vysočina, RTV Vysočina
Celková délka trati                                          310 km
Celková délka RZ                                            105 km
Počet RZ 11:                                                    2x noční, 9x denní
Počet sekcí                                                         4
Počet etap                                                          2
Prezence                                                           Prezence 24.5. 8,00 – 18,00 hod.                Kulturní dům Ostrov Havlíčkův Brod
Prezence 25.5. 8,00 – 12,00 hod.                Kulturní dům Ostrov Havlíčkův Brod
Technická přejímka                                        25.5.11,00 – 18,00 hod.                          Bude upřesněno při prezenci
UP                                                                                                                                           Bude upřesněno při prezenci
Servisní parkoviště                                         24.5. – 26.5.                                               Bude upřesněno v prováděcích ustanoveních
Start 1. etapy „Prolog“ – noční RZ „              25.5. slavnostní start                                Havlíčkovo náměstí -  Havlíčkův Brod
Start 2. etapy                                                    26.5.                                                            Havlíčkovo náměstí -  Havlíčkův Brod
Cíl                                                                       26.5.                                                            Havlíčkovo náměstí -  Havlíčkův Brod
Propustnost tratě                                            120 vozidel
 
Rallye je volná motoristická soutěž pro začínající i pokročilé jezdce. Cílem soutěže je seznámit posádky se základními pravidly pro rallye, zdokonalit jezdce v řidičských schopnostech a řešení kritických situací ve vysokých rychlostech.
Čl.2 ÚČAST V RALLYE
Rallye se může zúčastnit jakákoliv dvoučlenná posádka, jejíž oba členové jsou držiteli řidičského oprávnění s vozidlem se SPZ, platným OTP, pojištěno jeden a půl násobkem zákonného pojištění a platnými emisními testy. Nelze přihlásit vozidlo s otevřenou střechou tzv. kabriolet nebo se střešním oknem. Vozidlo musí splňovat všechny podmínky pro provoz v silničním provozu.
Čl.3 PŘIHLÁŠKA
Účast posádky bude brána v úvahu po obdržení řádně vyplněné přihlášky a zaplacení startovného.
Pro uzávěrku přihlášek jsou vypsány termíny:
termín Posázaví  s volitelnou povinnou reklamou pořadatele
 bez povinné reklamy
 
do 14 DNŮ PŘED STARTEM SOUTĚŽE
 5000,- Kč
 6000,- Kč
 
do 7 DNŮ PŘED STARTEM SOUTĚŽE
 6000,- Kč
 7000,- Kč
 
7 DNŮ PŘED STARTEM SOUTĚŽE
 7000,- Kč
 8000,- Kč
 
termín Světlá
 s volitelnou povinnou reklamou pořadatele
 bez povinné reklamy
 
do 14 DNŮ PŘED STARTEM SOUTĚŽE
 5000,- Kč
 6000,- Kč
 
do 7 DNŮ PŘED STARTEM SOUTĚŽE
 6000,- Kč
 7000,- Kč
 
7 DNŮ PŘED STARTEM SOUTĚŽE
 7000,- Kč
 8000,- Kč
 
Ceny jsou uvedeny s DPH 19%. ZAPOČÍTÁNO JE DATUM ZAPLACENÍ STARTOVNÉHO, NE DATUM PODÁNÍ PŘIHLÁŠKY
Příjem přihlášky:
poštou: Zdeněk Secký, TV studio HB, Na Ostrově 28, 580 01 Havlíčkův Brod
faxem:         569 420 663
elektronickou poštou: rallyetv.cz@tiscali.cz
 
Čl.4 POTVRZENÍ O PŘIJETÍ
Potvrzení o přijetí do soutěže bude vyvěšeno na stránkách TV studia HB. Technická karta bude vydána při prezenci. Technická karta obsahuje přesné údaje o posádce a vozidle s vyznačením startovního čísla (Všechny změny proti údajům v přihlášce uvádějte na této kartě). Technickou kartu odevzdáte při technické přejímce. Údaje na technické kartě jsou neměnné.
Čl.5 STARTOVNÉ
zasílejte poštovní poukázkou (jméno prvního jezdce), nebo převodem. Číslo účtu: 1120851349   kód banky 0800   variabilní symbol – rodné číslo prvního jezdce    konst. symbol  0008
Přijaté posádky budou zveřejněny na adrese http://mujweb.cz/www/rallyetv/prihlasene_posadky.htm
Přihlášku nemusí doprovázet doklad o zaplacení startovného. Doklad o zaplacení pečlivě uschovejte pro pozdější kontrolu při nejasnostech. Pro zařazení do termínu rozhoduje datum zaplacení startovného.
Pořadatel si vyhrazuje právo nepovolit start posádce bez udání důvodů.
 
Čl.6 ZAŘAZENÍ DO TŘÍDY
Minimální počet startujících vozidel ve třídě je 6. (šest). Nedojde-li k naplnění počtu startujících, budou vozidla zařazena ředitelem rallye do jiné třídy. Na takto přeřazenou posádku se nevztahuje čl.7.
Při přeřazení do jiné třídy bude posádce povolen start do závodu. Takto postižená posádka nebude vyhlášena ve třídě do které byla přeřazena, bude však vyhlášena v celkovém pořadí. Body pro VPČR budou započítány tak jako by startovali ve třídě v které byli původně přihlášeny.
Vypsané třídy:
A1 do 1400 ccm
A2 od 1400 ccm do 1600 ccm
A3 od 1600 ccm do 2000 ccm
A4 nad 2000
H historici do roku výroby 1986
Historická vozidla vyrobená do roku 1986 (včetně) s originálním blokem motoru.
Automobil bude zařazen do třídy podle údajů uvedených v přihlášce. Koeficient pro přepočet obsahu u turbo motorů = 1,7.
Čl.7 PŘEŘAZENÍ ZE TŘÍDY
Pokud nebudou údaje uvedené v přihlášce souhlasit s danou skutečností, bude vozidlo přeřazeno technickým komisařem do odpovídající třídy. Za nepravdivé údaje v technické kartě bude posádka potrestána.Viz penalizace
Čl.8 OMLUVA Z ÚČASTI
Posádce, která se z důvodu vyšší moci nezúčastní soutěže, se v případě písemné omluvy zaslané na adresu pořadatele do 24 hodin před startem soutěže vrací startovné ve výši 80% z původní výše. Zbylá částka propadá ve prospěch pořadatele na pokrytí výdajů spojených s účastí posádky. Nelze převádět startovné do jiných soutěží.
Čl.9 ODPOVĚDNOST SOUTĚŽÍCÍCH
V případě poškození cizího majetku na uzavřených RZ je posádka povinna bezprostředně nahlásit tuto skutečnost řediteli soutěže a do 7 kalendářních dnů příslušné pojišťovně. Posádka je zodpovědná za škody způsobené na uzavřených RZ. Vzniklé škody budou hrazeny z povinného připojištění vozidla.(jeden a půl násobek). Vyřízení celé události (včetně opravy poškozené věci a finanční vyrovnání poškozenému) je posádka povinna nahlásit ředitelství rallye.
Soutěžící posádka je odpovědna za chování svých mechaniků, svého doprovodu a je odpovědna za to, že bude sledovat informace vyvěšené pořadatelem na určeném místě.
Posádka se účastní soutěže na vlastní nebezpečí.
Posádka je povinna určit pro případ zranění a odvozu do nemocnice osobu která, zajistí osobní doklady, platební prostředky, náhradní oblečení a vyřídí náležitosti spojené s ošetřením.
V případě odstoupení pro havárii nebo technickou závadu je posádka povinna ihned nahlásit tuto skutečnost řediteli soutěže a uvést důvod odstoupení s upřesněním RZ a místa události.
Čl.10 POJIŠTĚNÍ POSÁDKY A VOZIDLA
Soutěžící posádka je povinna na vlastní náklady sjednat:
a) pro každého člena krátkodobé úrazové pojištění platné po celou dobu závodu. Pro toto pojištění platí ustanovení občanského zákoníku a všeobecných pojistných podmínek pro úrazové pojištění (VPPÚP) schválených dne 18.10.1993 MF ČR pod č.j. 323/45064/1993. (Pojištění je možné uzavřít přímo při prezenci.) 
b) Pojištění odpovědnosti z provozu motorových vozidel používaných při závodech a soutěžích.
Pojistné za pojištění se platí ve výši minimálně jeden a půl násobku sazby pojistného uvedené podle skupin vozidel v sazebníku. (vztahuje se na škody vzniklé použitím motorových vozidel na uzavřených RZ)
Pokud má posádka sjednané povinné pojištění motorového vozidla u jiné pojišťovny, předloží při prezenci ke kontrole potvrzení pojišťovny o platnosti pojistky na motoristické soutěže.(Pojistku nelze uzavřít při prezenci)
Bez platného pojištění nebude posádce povolen start do soutěže.
Čl.11 POJIŠTĚNÍ RZ
Všechny škody způsobené vozy na uzavřených RZ budou hrazeny z pojištění automobilů. Vzniklé škody budou hrazeny z povinného připojištění vozidla.(jeden a půl násobek) platí stejně jako u čl. 9.
Čl.12 PROVÁDĚCÍ USTANOVENÍ
Pořadatel vydá před startem rallye a předá nejpozději při prezenci posádce prováděcí ustanovení obsahující případné změny a doplňky těchto ZU. PU budou obsahovat upřesnění místa a času následujících bodů:
prováděcí ustanovení
 prováděcí ustanovení
 prováděcí ustanovení
 
vyvěšení seznamu převzatých posádek
 vyvěšení startovních časů do I. etapy
 počet sekcí
 
místo prezence
 vyvěšení neoficiálních dílčích výsledků
 počet etap
 
místo technické přejímky
 vyvěšení neoficiálních výsledků
 parkoviště soutěžních vozidel
 
vyvěšení startovních časů
 vyvěšení oficiálních konečných výsledků
 pokyny pro posádky
 
servisní zóna
 vyhlášení vítězů a předání cen
 časový harmonogram
 
UP uzavřené parkoviště
 tiskové středisko
 ředitelství
 
rozprava s jezdci
 celková délka tratě
 barva značení RZ
 
start a cíl rallye
 počet RZ
 seznamovací jízdy
 
cíl první etapy
 celková délka RZ
  
 Čl.13 PREZENCE PŘIHLÁŠENÝCH POSÁDEK
Posádky předloží ke kontrole řidičský průkaz, OTP /sportovní knížku/, doklad o emisních testech, doklad o sjednání jeden a půl násobku zákonného pojištění, doklady o sjednání úrazového pojištění a doklad o zaplacení startovného.                                                                                                                                                             
Při prezenci obdrží každá přihlášená posádka itinerář - rozpis tratě, 2ks startovních čísel, označení tréninkového vozidla. Posádka je povinna nahlásit tovární značku a SPZ vozidla pro seznamovací jízdy a doprovodu.
Čl.14 DOPROVODNÁ A SERVISNÍ VOZIDLA
Posádky jsou povinny při prezenci nahlásit počet doprovodných a servisních vozidel včetně jejich SPZ. Na základě údajů obdrží zdarma označení pro doprovodná vozidla. Označení bude umístěno za čelním sklem vpravo.
Pro servisní a parkovací účely bude vyčleněna servisní zóna. Neoznačeným vozidlům nebude do parkoviště servisní zóny povolen přístup.
Čl.15 SEZNAMOVACÍ JÍZDY – TRÉNINKOVÉ VOZY
Posádka může provést prohlídku tratě při dodržení všech pravidel pro silniční provoz. Zakazuje se jízda v protisměru. Přesné časy seznamovacích jízd budou uvedeny v prováděcích ustanoveních. Při prohlídce musí dodržovat pravidla silničního provozu a řídit se pokyny pořadatele. Na všech RZ platí omezená rychlost do 50 km/hod. Před zahájením seznamovacích jízd je posádka povinna umístit v tréninkovém vozidle označení na přední sklo v pravém horním rohu a v průběhu celé soutěže je neodstraňovat.
Posádkám, které poruší ustanovení o seznamovacích jízdách, bude ředitelem rallye odmítnut start bez nároků na vrácení startovného. Za bezpečnost při seznamovacích jízdách nenese pořadatel žádnou odpovědnost.
Čl.16 ČERPÁNÍ PHM
Čerpání pohonných hmot bude posádka provádět pouze u oficiálních čerpacích stanic nebo v servisním areálu.
Při čerpání PHM je povinna dodržovat platné bezpečnostní předpisy.
Čl.17 SERVISNÍ ZÓNA
Bude označena. Opravy a servisy budou v průběhu soutěže omezeny. Zakazuje se provádět servisní opravy na jiných místech. Opravy a výměny pneumatik na jiných místech může provádět pouze posádka bez cizí pomoci. Při zřízení servisu je posádka povinna používat pod vozidlem plachtu proti průsaku olejů a jiných kapalin.
Zakazuje se zřízení prodejního stánku (prodejním stánkem se rozumí i prodej z vozidla) v areálu SZ nebo obchodování se zakázaným zbožím.
Pořadatel si vyhrazuje právo účasti diváků, sponzorů a sdělovacích prostředků na těchto místech.
Čl.18 UZAVŘENÉ PARKOVIŠTĚ SOUTĚŽNÍCH VOZŮ (UP)
V rámci soutěže může být zřízeno uzavřené parkoviště (UP) soutěžních vozů. Bezprostředně po technické přejímce jsou posádky povinny zaujmout svoje místo v UP, vypnout motor a prostory opustit. UP bude uzavřeno a hlídáno.
Do UP bude povolen vstup posádce nejdříve 30 minut před svým časem startu (do první i do další etapy). Posádka muže po odjezdu z UP provádět opravy v servisní zóně. Příjezd na start však bude penalizován.
V případě že se nepodaří vozidlo v UP uvést do provozu je povoleno tažení do SZ. Zakazuje se roztahování vozidel v UP.
Po dojezdu I. etapy jsou posádky povinny zaujmout místo v UP, vypnout motor a prostory opustit. UP bude uzavřeno a hlídáno.
Do UP bude povolen vstup pouze řediteli, sportovnímu a technickému komisaři.
Po dokončení soutěže je posádka povinna předat vozidlo do UP pouze na příkaz technického komisaře nebo ředitele. Pořadatel si vyhrazuje právo UP nezřizovat.
 
Čl.19 JÍZDNÍ VÝKAZ
Jízdní výkaz obdrží posádka při prezenci nebo na stanovišti ČK. Jízdní výkaz je doklad, do kterého budou potvrzovány průjezdy kontrolními body a zapisovány dosažené časy na měřených úsecích (rychlostní zkoušky ). Posádka je povinna provést ihned kontrolu správného zápisu do jízdního výkazu. Pozdější protesty nebudou možné. Ztráta jízdního výkazu se trestá vyloučením posádky ze soutěže. Zakazuje se přepisování údajů uvedených v jízdním výkazu. ( vyloučení )
Čl.20 ITINERÁŘ
Posádka projede trať soutěže podle šipkového itineráře.
Itinerář obdrží při prezenci.
Čl.21 STARTOVNÍ ČÍSLA
Posádka obdrží 2.ks startovních čísel formátu A3 a je povinna umístit je na přední dveře ještě před technickou přejímkou. Jinak vyrobená startovní čísla jsou nepřípustná.
Čl.22 POŘADATELÉ
Posádka účastnící se soutěže je povinna uposlechnout pokynů pořadatelů. Označení pořadatelů bude provedeno oranžovou vestou, nebo visačkou s logem rallye. Za neuposlechnutí pokynů pořadatelů bude posádka vyloučena.
Čl.23 REKLAMA
Reklama na soutěžních vozech je neomezená při dodržování platných zákonů ČR.
Pořadatel si vyhrazuje právo umístění povinné reklamy sponzorů na zúčastněných vozech. Posádka je povinna umístit reklamní terče podle přesných pokynů:
nad startovním číslem – název hlavního sponzora
pod startovním číslem – název soutěže
přední kapota vozu max. 50x50 cm - ostatní sponzoři soutěže
Odmítnutí nalepení, ztráta, umístění na jiné místo než je určeno a úmyslné odstranění reklamy v průběhu soutěže vede k vyloučení. Povinnost nalepení (mimo označení soutěže) neplatí pro posádky, které přihlásily vozy bez povinné reklamy.
Čl.24 ZVLÁŠTNÍ VÝBAVA
24/a Hlavní odpojovač
Musí přerušit všechny elektrické obvody a zastavit motor. Musí být ovladatelný zevnitř i z venku vozu. Zvenku je předepsané umístění pod sloupkem čelního skla na straně jezdce a musí být označeno červeným bleskem v modrém terči o průměru min. 10 cm.
24/b Bezpečnostní přilba
Posádka je povinna při průjezdech RZ použít bezpečnostní přilby schválené (homologace E) pro silniční provoz. Bezpečnostní přilba musí být vybavena platnými bezpečnostními prvky přesahujícími minimálně přes ušní boltce.
24/c Bezpečnostní pásy
Vozidlo musí být vybaveno minimálně čtyřbodovými bezpečnostními ochrannými pásy.
23/d Sedačky
Přední sedačky musí být s pevnou opěrou hlavy. Zadní sedačky mohou být demontovány.
24/e Hasící přístroj
Vozidlo musí být vybaveno ručním hasícím přístrojem. Hasící přístroj musí být pevně připevněn ve vozidle a umístěn na viditelném místě. Náplň musí být minimálně 2 kg pro hašení elektroinstalace a výbušných látek.
24/f Ostatní
Posádka je povinna použít oblečení dostatečně pokrývající tělo a končetiny.
Čl.25 BEZPEČNOSTNÍ KONSTRUKCE – ochranný rám
Bude-li vozidlo vybaveno bezpečnostním ochranným rámem musí splňovat všechny podmínky pro jeho umístění. Ochranný rám musí být zkonstruován tak aby ochránil posádku při havárii. Takto vybavené vozidlo musí splňovat všechny podmínky které ukládá silniční zákon.
Čl.26 TECHNICKÁ PŘEJÍMKA VOZIDEL
Příjezd na technickou přejímku je podle uvedených časů. Posádky předloží ke kontrole bezpečnostní ochranné přilby, OTP (sportovní knížku), doklad o způsobilosti vozu (STK) a emisní knížku.  Start do závodu bude povolen pouze vozidlům, která vyhovují technickým předpisům a prošla řádnou technickou kontrolou za dohledu technických komisařů.
Pořadatel si vyhrazuje právo kontroly obsahu motoru.
Čl.27 MOTOR, PNEUMATIKY
Vozidlo bude zařazeno do třídy podle obsahu motoru. Koeficient pro přepočet  turbo = 1,7.
Zakazuje se používání pneumatik typu „SLICK“.
Čl.28 START DO RALLYE
Oficiální zveřejnění startovních časů bude na oficielní vývěsce určené pořadatelem v prováděcím ustanovení.
Posádka je povinna opsat si svůj startovní čas do jízdního výkazu, kolonka „čas startu“. Podle oficiálních startovních časů se uskuteční start rallye, kde bude zřízena ČK - start. Posádka je povinna dostavit se na start ve svém čase. Penalizace pozdního nebo předčasného příjezdu do ČK - start bude uplatněna !!!
Start do rallye se uskuteční v jednominutových intervalech.
Posádka může požádat hlavního pořadatele v oblasti start o 2. minutový interval za vozidlem které startuje před ním a které je prokazatelně slabší. Požádat může pouze v případě že slabší vozidlo bránilo prokazatelně v průjezdu předchozích RZ.
Čl.29 JÍZDA NA TRATI
Posádka je povinna dodržovat pravidla silničního provozu s výjimkou uzavřených úseků RZ.
Po celou dobu průjezdu tratě musí mít rozsvícená tlumená světla a zapnuté bezpečnostní pásy.
Při průjezdech RZ nesmí být u vozidla otevřeno žádné okno. U třídy H jsou povolena vyklopená trojúhelníková okna.
Při průjezdech RZ musí posádka použít bezpečnostní ochranné přilby.
V žádném případě nesmí projíždět trať s třetí osobou v automobilu.
V automobilu nesmí převážet žádný materiál ani zvíře.
Po celou dobu jízdy ( mimo RZ) se posádka musí řídit platnými dopravními předpisy.
Je zakázáno svévolné opuštění vozidla i jedním členem posádky.
Posádka nesmí svévolně opustit trasu soutěže. Je zakázáno stání vozidel na silnicích I. třídy. Potrestání dopravních přestupků podléhá šetření Policie ČR + penalizace. V průběhu rallye nesmí být nahrazen spolujezdec bez povolení ředitele soutěže. (vyloučení) Výměna spolujezdce může být povolena pouze z vážných důvodů.
Čl.30 PŘEDJÍŽDĚNÍ NA RZ
Dojde-li k dojetí dvou vozů, je pomalejší posádka povinna umožnit předjetí zleva. Předjíždějící je povinen upozornit předjížděného světelnou nebo zvukovou signalizací.
Čl.31 PRVNÍ POMOC
Posádka je povinna neprodleně po zjištění závažné skutečnosti zastavit a poskytnout první pomoc. Této povinnosti je zbavena signalizuje-li havarovaná posádka terčem O.K. Dojde-li ke zpoždění posádky z důvodů poskytnutí první pomoci, může tuto skutečnost nahlásit řediteli soutěže, který po vzájemné dohodě upraví čas průjezdu RZ.
Čl.32 RADIOBODY
Rádio body jsou označená stanoviště pořadatelů zajišťující radiové spojení na trati. Zjistí-li posádka během průjezdu RZ závažnou skutečnost, která ohrožuje zdraví posádek, diváků, nebo pořadatelů je povinna zastavit u terče rádio bodu a vše nahlásit pořadateli. Dosažený čas po dohodě s ředitelem bude upraven stejně jako u čl. 31.
Čl.33 SIGNALIZACE
Červený praporek                        uzavření tratě pro ostatní účastníky silničního provozu
Zelený praporek                           otevření tratě pro ostatní účastníky silničního provozu
     Žlutý praporek (vyvěšení)                             Žlutý praporek - vyvěšení            nebezpečí na trati (nepojízdné vozidlo nebo překážka která bezprostředně neohrožuje posádku)
                                                                               Žlutý praporek – mávání            bezprostřední nebezpečí na trati - posádka je povinna zpomalit nebo zastavit
Bílý praporek                                start do RZ
Kříž (S.O.S.) v itineráři                první pomoc
O.K. v itineráři                              vše je v pořádku
Otáčecí hodiny                             přesný čas řízený rádio signálem
Pořadatel si vyhrazuje právo umístění i běžných ručičkových hodin řízených rádio časem které budou umístěny na začátku zóny ČK
Terče 80 cm x 50 cm

Čl.34 PŘEDJEZDCI
První předjezdec startuje se startovním číslem 000.
Další předjezdci startují se startovními čísly 00,0 a 0+. Pořadatel si vyhrazuje právo zařadit další předjezdce.
Čl.35    ČASOVÉ KONTROLY - ČK - KONTROLNÍ MÍSTA
Na trati soutěže budou zřízeny časové kontroly ČK.
Posádka je povinna projet ČK v pořadí, jak budou uvedeny v itineráři.
Posádka je povinna provést kontrolu zápisu času do jízdního výkazu.
Pozdější protesty nebudou možné.
Vynechání některé ČK znamená vyloučení ze soutěže.                       
PRŮJEZD ČK PROBĚHNE TAKTO :
Posádka, která přijede do ČK, zastaví před žlutým terčem  ZAČÁTEK ČK, kde vyčká až na časoměřičských hodinách naskočí její čas ideálního průjezdu ČK. Poté vjede do oblasti ČK k červenému terči ČK - ZÁPIS ČASU a odevzdá časoměřiči jízdní výkaz pro potvrzení svého ideálního průjezdu ČK. Svůj čas ideálního průjezdu ČK si vypočítá sama posádka podle jízdních dob uvedených v jízdním výkazu a provede zápis do patřičné kolonky.
ČK1 nebo starty všech RZ + JÍZDNÍ DOBA ÚSEKU = ČAS PŘÍJEZDU DO DALŠÍ ČK
Příklad : záznam startu do RZ v 10,50 hod.+ jízdní doba úseku je 30 min = čas příjezdu do další ČK je v 11,20 hod.
Čl.36 RYCHLOSTNÍ ZKOUŠKY RZ
Na trati soutěže budou zřízeny uzavřené rychlostní zkoušky podle itineráře, ve kterých rozhoduje co nejrychlejší projetí tohoto úseku. Posádka bude odstartována startérem z pevného startu na celou minutu a změřena po projetí letmým cílem optickou závorou na desetinu vteřiny.
Dosažený čas bude posádce zapsán do jízdního výkazu ve stanovišti označeným terčem STOP.
Neodstartuje-li vozidlo do 20 vteřin při startu RZ bude posádka vyloučena. (viz. penalizace)
Zakazuje se zastavení mezi stanovištěm start a konec zóny (viz. penalizace)
Zakazuje se zastavení mezi stanovištěm stop a konec zóny (viz. penalizace)
Pořadatel si vyhrazuje právo provést start i měření jiným způsobem.
Mapy RZ budou součástí itineráře.
V případě zrušení RZ (havárie, změna povrchu trati, nekázeň diváků nebo jiná závažná situace) projedou dosud neodstartovaná vozidla RZ bez měření času bez bezpečnostních ochranných přileb. Při průjezdu zrušenou RZ se zakazuje předjíždění. (viz. penalizace) Všem bude zapsán nejhorší čas posádky která RZ dokončila ještě před zrušením RZ. Předchozí časy průjezdů zůstanou beze změn. Označení RZ bude provedeno nejpozději 48 hodin před startem soutěže. Barva značení bude součástí prováděcího ustanovení.
Čl.37 ZPOMALOVACÍ PRVKY – RETARDÉRY
Pro zpomalení průjezdů budou použity na kritických místech zpomalovací prvky (retardéry). Tvar zpomalovacího prvku bude zakreslen v itineráři a 48 hodin před startem bude zakreslen i na silnici a 100m před umístěním označen terčem „R100m“. Retardér může být postaven z pneumatik ale konec řady musí být označen kuželem. Posunutí koncového kuželu více než o 1 cm bude penalizováno (viz penalizace). Dojde-li ke kontaktu s více kužely, bude započítán vždy jeden kužel z každé řady retardéru.
Při zařazení retardéru se vstupní branou a koncovým kuželem může jezdec objíždět koncový kužel zprava i zleva. Šíře brány je 210 cm a protilehlý kužel je umístěn 600 cm - 800 cm od brány. Pro penalizaci doteku s kužely se započítává při vjezdu do retardéru pravá i levá řada a protilehlý kužel.
Ke zpomalení průjezdu můžou být použity i přírodní prvky (ostrůvek, strom, stavení atd.). Při nedobrždění a projetí retardéru je jezdec povinen vrátit se a průjezd opakovat (viz nedodržení tratě – vyloučení).
Čl.38 PRŮJEZDNÍ KONTROLY - PK
Na trati soutěže můžou být  zřízeny průjezdní kontroly /PK/.
Tyto PK nebudou uvedeny v itineráři, budou označeny červeným terčem se symbolem razítka.
Posádka je povinna zastavit u terče PK a nechat si potvrdit průjezd.
Vynechání některé PK znamená vyloučení ze soutěže !!!
Čl.39 CÍL RALLYE
Cíl rallye bude zřízen na místě určeném pořadatelem a bude označen jako ČK. Penalizace předčasného příjezdu nebude uplatněna.
Čl.40 VÝPOČET VÝSLEDKŮ
Výpočet bude proveden sečtením všech časů z RZ s přičtením všech penalizací. Výsledný čas bude vyjádřen minimálně v desetinách sec. Dosáhnou-li posádky shodného času i po přičtení všech penalizací, stává se vítězem posádka která dosáhla nejkratšího času v prvním měřeném úseku (RZ1). V případě shodných časů průjezdů, rozhodnou vzájemné časy z RZ v pořadí průjezdů až do rozhodnutí.
Čl.41 VYVĚŠENÍ ČASŮ A VÝSLEDKŮ
Přesné určení místa a času vyvěšení bude součástí prováděcích ustanovení.
Čl.42 PROTEST
Každý protest musí být písemně předán řediteli soutěže do 15. minut po vyvěšení neoficiálních výsledků, složením částky 5.000,- Kč která bude vrácena v případě, že protest bude oprávněný.
Protest proti obsahu motoru soupeře bude přijat po složení částky 30.000,-Kč. Podávající protest se zavazuje, že bude hradit v plné výši náklady spojené s demontáží a montáží motoru. Bude-li protest oprávněný bude částka 30.000,-Kč vrácena zpět. V opačném případě připadá celá částka postižené posádce. Náklady na demontáž a montáž motoru hradí protestující v obou případech bez nároku na vrácení. Bez ohledu na protest dojde k vyhlášení vítězů podle časového harmonogramu.
Výsledky kontroly budou zveřejněny do 7 kalendářních dnů.
Případné úpravy v pořadí při oprávněném protestu proběhnou dodatečně. Posádka u které bude na základě protestu zjištěn jiný obsah motoru než je uveden v přihlášce, bude diskvalifikována a je povinna vrátit na vlastní náklady ceny pořadateli.
Čl.43 PENALIZACE – VYLOUČENÍ, DODATEČNÁ PENALIZECE
Penalizaci může provádět pouze pořadatel na příslušném stanovišti s uvedením stupně přestupku nebo ředitel soutěže.
Dodatečnou penalizaci nebo vyloučení může udělit pouze ředitel soutěže po udání přestupku pořadatelem nebo doložením přestupku na videozáznamu. Dodatečná penalizace může být udělena nejpozději do 10. dnů po soutěži.
penalizace
 penalizace
 
přeřazení technickým komisařem do jiné třídy     
 -  1 minuta
 
předčasný příjezd do ČK                                 
 -  1 minuta za 1. min.
 
pozdní příjezd do ČK                                                  
 - 10 vteřin za každou započatou minutu
 
opožděný příjezd na start RZ                          
 - 10 vteřin za každou započatou minutu
 
první předčasný start do RZ                      
 - 10 vteřin
 
druhý předčasný start do RZ
 - 20 vteřin
 
třetí předčasný start do RZ a další
 -  1. minuta
 
kontakt s kuželem na RZ 
 -  5 vteřin
 
jeden dopravní přestupek                  
 -  1. minuta
 
otevřené okno při průjezdu RZ
 - 10 vteřin v RZ
 
nedodržení povinnosti jízdy s rozsvícenými tlumenými světly
 - 10 vteřin v RZ
 
Příklad pozdního příjezdu : posádka má přijet do ČK ve 12,05 hod.,posádka přijede do ČK ve 12,15 hod., to znamená zpoždění 10 min.x 10. vteřin = 100 vteřin penalizace
vyloučení
 vyloučení
 
- neodstartuje-li vozidlo do 20 sekund při startu RZ
 - nesportovní chování
 
- zastavení mezi stanovištěm cíl a stop
 - neuposlechnutí pokynů pořadatelů
 
- zastavení mezi stanovištěm stop a konec zóny
 - odstranění povinné reklamy pořadatele
 
- předjíždění mezi stanovištěm cíl a stop
 - svévolné opuštění vozidla
 
- dva a více dopravních přestupků
 - nedodržení ustanovení o prohlídkách tratí RZ
 
- ztráta jízdního výkazu
 - úmyslné zkrácení tratě RZ
 
- vynechání PK,ČK
 - jízda v protisměru
 
- nedodržení tratě
 - nepoužití odpovídajících ochranných přileb při RZ
 
- předjíždění při průjezdu zrušenou RZ
 - nepoužití bezpečnostních ochranných pásů
 
- překročení časového limitu (PU) v jedné sekci
 - účast třetí osoby, nebo zvířete v automobilu
 
- překročení časového limitu 60 minut v celé soutěži
 - nenastoupení na start RZ
 
- ztráta startovního čísla
 - nedokončení RZ
 
- pomoc servisního týmu mimo servisní zónu
 - neoznačení tréninkového vozidla
 
- couvání mezi stanovištěm cíl a stop
 - opuštění areálu servisu v čase určeném pro servis
 
- nezastavení u stanoviště stop
 - servisní zásah třetí osoby mimo servisní zónu
 
- porušení kázně
 - přepisování údajů uvedených v jízdním výkazu
 
Čl.44 VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ
Zveřejnění výsledků proběhne na místě určeném pořadatelem po dojezdu posádek do cíle rallye.
Vyhlášení vítězů s předáním cen proběhne podle časového harmonogramu vydaného pořadatelem.
Čl.45 ZAŘAZENÍ SOUTĚŽE
Rallye Posázaví i Rallye Světlá budou započítány do Volného Poháru ČR.
Čl.46 CENY
První tři posádky ve všech třídách obdrží věnce, poháry a věcné ceny. Na putovním poháru budou označena jména vítězné posádky a vozidla. Putovní pohár bude zapůjčen vítězné posádce do příštího závodu. Dojde-li k poškození putovního poháru je vítězná posádka povinna zajistit na svoje náklady výrobu nového poháru ve stejné kvalitě u výrobce. Putovní pohár zůstává majetkem pořadatele.
Výrobcem obou pohárů je Caesar Crystal Bohemiae Josefodol u Světlé nad Sázavou.
Čl.47 UBYTOVÁNÍ
Pořadatel ubytování nezajišťuje.
 
TATO ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ JSOU ZÁVAZNÁ PRO VŠECHNY ÚČASTNÍKY  RALLYE

                

Hlavní poradatel v oblasti Servisu: Karel Báta
Hlavní poradatel slavnostní start - cíl: Jan Pipek
Techn. komisar: Petr Dostál
Vedoucí startu: Josef Sýkora
Hlavní casomeric: Libor Mifek
Casomíra: Ing. Stanislav Motal
Vedoucí RZ nocní Olešnice - Malcín: Karel Tesar
Vedoucí RZ nocní Konkovice - Svetlá n/S. :
Vedoucí RZ : Karel Tesar
Vedoucí RZ Dolní Mesto - Svetlá n/S.: Otto Dostál
Vedoucí RZ Konkovice - Rejckov:
Vedoucí zajištení reklam - Michal Reynek
vedoucí materiálního zajištení: Petr Bošacký
Zdravotní služba: TRANS HOSPITAL PRAHA
Protipožární zabezpecení: SDH Perknov, SDH Dolní Mesto, SDH Svetlá nad Sázavou
Technický servis: Harbecar Petr Pruša
Technické zajištení trate: Harbecar Petr Pruša,
Barum Continental spol. s r.o.,
Auto Racek Havlíckuv Brod, Autodružstvo Havlíckuv Brod - Hyundai,
Dvorák,Chládek a Tintera, JAS CR Velkoobchod
Moderátor souteže: Mgr. Miroslav Felcman
Prezence: Kamila Secká
Výpocetní stredisko: Magda Vacková
Ozvucení startu a cíle: Bohoušek
Technické zabezpecení startu a cíle: Miroslav Zavrel
Dopravní znacení: Martin Líska
Videozáznam: Ing. Vladimír Kunc, Martin Kunc, Libor Blažek, Zdenek Smutný, Zdenek Smutný sen., Vladislav Kucera, Leoš Vacek, Vera Motlová
Výroba videofilmu: TV studio HB
 
 
 

Fotogalerie

XVI. BÖTTCHER Rally Vyškov 2007, foto Jara Šašinka

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu